19

مشکل کسب سهمیه المپیک برای تیراندازی از زبان مریم هاشمی : فشنگ !

  • کد خبر : 30482
  • 20 مهر 1398 - 10:00
مشکل کسب سهمیه المپیک برای تیراندازی از زبان مریم هاشمی : فشنگ !

سرمربی تیم ملی تیراندازی بانوان در مورد وضعیت تیم ملی چالش ها و مسیر کسب سهمیه در المپیک تابستانی توکیو صحبت کرده است. مشکل کسب سهمیه المپیک برای تیراندازی از زبان مریم هاشمی فشنگ است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس، الهام هاشمی سرمربی تیم ملی تیراندازی بانوان در پاسخ به این سوال که وضعیت تیم ملی بانوان چطور است گفت:‌ بچه‌ها رکوردهای خوبی دارند اما در تفنگ بادی خانم‌ها وضعیت بهتری دارند و در واقع سهمیه‌ها کامل شده است. 5 کشور در دنیا سهمیه تفنگ بانوان را کسب کردند که ایران یکی از کشورهایی است که این سهمیه را به دست آورده است. در سه وضعیت ما می‌توانستیم سهمیه کسب کنیم.

وی در ادامه صحبت‌های خود با برنامه رکورد گفت: با توجه به اینکه ما مشکل فشنگ داریم، نمی‌توانیم یک رکورد کامل را بگیریم. من تا الان 7 ماه است که مربیگری تیم ملی تفنگ بانوان را بر عهده گرفتم و فشنگ نداریم. در واقع 15 فشنگ برای یک رکورد کامل به بچه‌ها می‌دهیم. اما در کشورهای دیگر روزی 100 تا 150 فشنگ به بازیکنانشان می‌دهند ما در نهایت 20 فشنگ به ورزشکار می‌دهیم تا رکوردگیری کنند.

وی در واکنش به این سوال که چرا از فشنگ‌های ایرانی نمی‌توانیم استفاده کنیم، اظهار داشت: با توجه به اینکه همه از من در مورد این موضوع سوال می‌کنند من یک نمونه از فشنگ‌های ایرانی و خارجی را امروز به نمایش در می‌آورم.

در ادامه این برنامه سرمربی تیم ملی تفنگ بانوان با نشان دادن نمونه‌هایی از فشنگ‌هایی که به سیبل اصابت کرده تفاوت استفاده از فشنگ‌های ایران و خارجی را نشان داد.

وی در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد:‌ بنده با صحبت‌هایی که با مسئولان داشتم آنها اعلام کردند هزینه ساخت فشنگ مقرون به صرفه نیست هر چند که کشورمان ایران توانمندی ساخت فشنگ‌های خوب  را دارد و هیچ مشکلی وجود ندارد فقط ساختن  این تعداد فشنگ مقرون به صرفه نیست به هر حال امیدوارم کمک کنند تا فشنگ‌های مورد نیاز را وارد کنیم.

هاشمی در پاسخ به این سوال که شما چقدر حقوق می‌گیرید، گفت: من 11 میلیون دستمزد می‌گیرم. من فکر می‌کنم اولین مشکلی که باید حل شود. مشکل فشنگ است ما حالا قرار است یک اردوی یک هفته‌ای را در آلمان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا سپری کنیم، اما بعد از آن دوباره مشکل فشنگ خواهیم داشت.

وی در پاسخ به  این سوال که پیش‌بینی شما از نتیجه المپیک توکیو چیست، گفت: تمرینات مسابقه سهمیه المپیک باقی مانده است قهرمانی آسیا آخرین میدان است رشته تفنگ برخلاف اینکه تصور می‌شود کار راحتی است، اینطور نیست. در تفنگ مردان سه نفر سهمیه را کسب کردند واقعاً ما کار مشکلی را پیش‌رو داریم.

یکسری موفقیت‌ها که ما کسب می‌کنیم برخی‌ها می‌خواهند آن را کوچک  جلوه دهند، در المپیک ریو در کل رشته‌های مردان و بانوان 17 سهمیه توزیع شد ما یک سهمیه کسب کردیم، در رشته‌های تفنگ هیچکدام از زنان قاره‌های غیر از آسیا سهمیه کسب نکردند و سهمیه بانوان ما کار بزرگی بود.

متأسفانه برخی ها در رسانه‌ها مدعی شدند که بانوان‌مان می‌توانستند 20 سهمیه کسب کنند این در حالی بود که کلا 17 سهمیه کسب شده بود. به هر حال بهتر است زمانی که می‌خواهیم بحث کارشناسی کنیم با دقت در مورد این مسائل صحبت کنیم.

وی در پایان صحبت‌های خود در واکنش به این سوال که آیا با رفتن به سکوی المپیک می‌توانیم فکر کنیم یا خیر گفت:‌ اگر امکانات مورد نیاز و مسابقاتی که نیاز داریم، بچه‌ها اعزام شوند 100 درصد می‌توانیم روی سکو برویم.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=30482

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.