17
مهاجرت به جمهوری چک به خاطر تنیس

ملینا مهرانی ؛ دختر تنیسور ایرانی باشگاه اسپارتا پراگ

  • کد خبر : 47360
  • 21 تیر 1399 - 20:31
ملینا مهرانی ؛ دختر تنیسور ایرانی باشگاه اسپارتا پراگ
تنیسور جوان در پنجمین سال مهاجرتش به جمهوری چک، سرسخت و حرفه‌ای تمرین می‌کند تا رویاهایش را دنبال کند. از ملینا مهرانی به مناسبت 17 سالگی‌اش بیشتر بدانید.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درناملینا مهرانی دختر تنیسور ایرانی است که در جمهوری چک زندگی می‌کند. او متولد تیر 1382 است و اکنون 17 سالگی خود را جشن می‌گیرد. آرزوهای او برای تبدیل شدن به یک تنیسور حرفه‌ای او را مرکز اروپا کشانده است.

تنیسور جوان نزدیک به 7 سال پیش وارد تنیس شده است و از زیر 13 سال، بازیکن تیم ملی تنیس محسوب می‌شود اما در 5 سال اخیر به چک مهاجرت کرده است.

ملینا در شهر پراگ، پایتخت جمهوری چک به همراه خانواده‌اش مشغول زندگی است. جایی که به گفته او، مرکز پرورش تنیسورهای مطرح جهان بوده و زمینه پیشرفت و یادگیری برای او فراهم است.

با وجود این که ملینا مهرانی در همه سال‌های گذشته در جایی بسیار دور از خانه حضور داشته اما گاهی برای شرکت در مسابقات داخلی به ایران می‌آید و به همین دلیل است که نام او را در جمع قهرمانان رویدادهای داخلی تنیس می‌شنویم.

با این حال، واقعیت این است که تنیس ایران در بخش زنان برای پیشرفت نیاز به کار و سرمایه گذاری اساسی و طولانی دارد و شرایط رشد و حرفه‌ای شدن برای دختران تنیسور در ایران به آسانی میسر نمی‌شود.

بر همین اساس، ملینا در پراگ تلاش می‌کند در شرایط رشد یک تنیسور حرفه‌ای و حضور در کنار بهترین مربیان و امکانات، به افتخار تنیس ایران تبدیل شود. البته که همه چیز برای ملینا مهرانی در خارج از ایران آسان پیش نرفته است. یکی از این موارد تحصیل است که او از پایه هفتم تا یازدهم به صورت آنلاین و به زبان فارسی درس می‌خوانده اما از امسال به زبان چکی شروع به تحصیل کرده است.

او عضو باشگاه اسپارتا پراگ است جایی که بازیکنان شاخصی چون کارولینا پلیشکوآ Karolína Plíšková هجدهمین تنیسور برجسته همه ادوار زنان جهان و لیندا فروویرتوآ Linda Fruhvirtova استعداد نوجوان تنیس جوان از آن به دنیای بزرگ تنیس معرفی شده‌اند.

5 سال زندگی در چک این سؤال را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا او در آینده روی تابعیت خود ایستادگی می‌کند. ملینا می‌گوید: “تاکنون به تغییر ملیت فکر نکرده‌ام. با فدراسیون قبلی چالش‌هایی وجود داشت و به هر حال، بازی در ایران محدودیت‌هایی دارد اما نه من و نه خانواده‌ام هرگز در مورد این که بخواهم با پرچمی غیر از ایران در آینده در مسابقات ظاهر شوم ایده‌ای نداشته‌ایم. البته 3 سال قبل پیشنهادی از مالزی داشتم که در این کشور تمرین و بازی کنم و تابعیت مالزی را دریافت کنم که این پیشنهاد را رد کردم.”

تفاوت بین شرایط زندگی ورزشی در ایران و جمهوری چک از نظر ملینای جوان عمیق است. او می‌گوید: “زندگی ورزشی در پراگ در مقایسه با ایران، منظم‌تر و بی حاشیه‌تر است. من در زمان مشخصی در روز شامل 3 ساعت تنیس و یک ساعت و نیم بدنسازی، تمرین می‌کنم. صبح‌ها پس از بیدار شدن، بخش اول تمریناتم را انجام می‌دهم. در زمان بین تمرین اول و دوم، در همان محیط باشگاه شرایط برای استراحت و ناهار فراهم است. سپس بازی‌ها را آنالیز می‌کنیم و تماشای فنی مسابقات بازیکنان شاخص بخشی از برنامه من است. تمرین دوم من عصرها شروع می‌شود و یک ساعت و نیم طلوع می‌کشد و پس از آن نیز نوبت به تمرین بدنسازی با مربی خصوصی‌ام می‌رسد.

ملینا مهرانی با عبور از 17 سالگی، یک ستاره جوان بالقوه برای آینده تنیس ایران است. او و همتایان معدودش در ایران، ستاره‌های جوانی هستند که از آنها کمتر می‌شنویم و همین کمتر شنیدن، یکی از عواملی است که سبب شده دختران تنیسور در ایران کم تعداد و در مظلومانه ترین وضعیت از نظر انعکاس رسانه ای باشند.

با این حال ملینا، در آکادمی اسپارتا در دروازه مرزی شرق و غرب اروپا، بهانه‌ای برای زنده دانستن تنیس زنان ایران است. او سرمایه‌ای است که در مورد میزان دانستن قدر او تردید داریم اما در مورد این که او به خاطر دنبال کردن رویاهایش، قابل ستایش است تردیدی وجود ندارد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=47360
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی درنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.