16
فهرست آی او سی در روزهای تحریم و کرونا

کمک 500 دلاری ماهانه در جیب این 4 دختر ورزشکار

  • کد خبر : 48216
  • 22 مرداد 1399 - 10:03
کمک 500 دلاری ماهانه در جیب این 4 دختر ورزشکار
بر اساس پروتکل حمایتی کمیته بین‌المللی المپیک تعدادی از ورزشکاران ایرانی از کمک دلاری ماهیانه بهره‌مند می‌شوند که نام 4 دختر ایرانی در این فهرست دیده می‌شود.

به گزارش رسانه دختران قهرمان ایران “درنا” کمیته بین‌المللی المپیک بر اساس سیاست‌های حمایتی خود از ورزشکاران دارای شانس حضور در المپیک و با سوابق روشن حمایت مالی می‌کند به طوری که تعدادی از ورزشکاران ایرانی در حال حاضر از این کمک بهره‌مند هستند.

این نفرات بر اساس دستورالعملی به پیشنهاد کمیته ملی المپیک و موافقت کمیته بین‌المللی المپیک تعیین می‌شوند. البته با توجه به ارزش پول فعلی ایران، این 500 دلار نه تنها برای ورزشکاران ایرانی کمک هزینه نیست بلکه چند برابر دستمزد متوسط یک ایرانی و پوشش دهنده هزینه‌های تمرینی و زندگی کامل آن‌ها محسوب می‌شود.

بر این اساس کمیته بین‌المللی المپیک که برنامه کمک مالی به ورزشکاران را از سال‌ها پیش اجرایی کرده اکنون ماهیانه 500 دلار به فهرست خود پرداخت می‌کند که با احتساب دلار 21500 تومانی، این ورزشکاران در ماه حدود 10 میلیون و 700 هزار تومان کمک دریافت می‌کنند.

البته به این شکل نیست که این کمک 500 دلاری به طور منظم و در زمان مشخصی از ماه مثل یک حقوق ماهانه به آنها پرداخت شود چنان که سال گذشته پس از چند ماه وقفه در پرداخت این مبلغ، کمک 4 ماه به صورت یکجا به ورزشکاران بورسیه پرداخت شد.

از ایران 10 ورزشکار این کمک 500 دلاری را دریافت می‌کنند که نام 4 دختر ورزشکار ایرانی در این فهرست قرار دارد: ناهید کیانی (تکواندو) الهه احمدی (تیراندازی) نازنین ملایی (قایقرانی) و رزیتا علیپور (کاراته).

پرداخت این کمک از اوایل سال 98 آغاز شده است و بر اساس برنامه اولیه قرار بوده تا در اردیبهشت 99 پایان یابد اما تعویق المپیک سبب شد آی او سی پرداخت این ماهیانه دلاری را نیز تمدید کند و بدین ترتیب اوضاع این 4 نفر همچنان خوب خواهد بود.

از میان 4 نفری که کمک 500 دلاری می‌گیرند، الهه احمدی شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد. نازنین ملایی باید در انتخابی المپیک شرکت کند و مسیر دشواری در این راه در پیش دارد.

ناهید کیانی تکواندوکار جوان ایران هم هنوز موفق به کسب سهمیه شده و مسیر او نیز برای موفقیت در کسب سهمیه المپیک پیچیده است. رزیتا علیپور نزدیک‌ترین نفر از این جمع 4 نفره به المپیک است که باید در آخرین دور انتخابی در آینده، بدرخشد و سومین سهمیه کاراته بانوان را در توکیو از آن خود کند.

همچنین آی او سی عاطفه احمدی و سمانه بیرامی باهر دو دختر اسکی باز ایران را برای المپیک زمستانی آینده در چین بورسیه کرده است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=48216
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : اختصاصی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.