8
با ستایش ریحانه خاتونی، هداوند و نظری

مرحله اول لیگ دوچرخه سواری | بازگشت باشکوه اسپرینترها

  • کد خبر : 81143
  • 20 اردیبهشت 1401 - 10:32
مرحله اول لیگ دوچرخه سواری | بازگشت باشکوه اسپرینترها
نخستین مرحله از لیگ دوچرخه سواری زنان با صدرنشینی سانتو به پایان رسید و با بازگشت اسپرینترها جوان به میادین رسمی بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مرحله نخست لیگ دوچرخه سواری زنان ۱۴۰۱ به شکلی نصفه و نیمه بسته شد اما سانتو در صدر ایستاد و اسپرینترها پیست بازگشتی موفق داشتند.

فاطمه هداوند و مائده نظری پس از سپری کردن یک دوری اجباری از مسابقات رسمی، سرانجام در لیگ آفتابی شدند و در همین حضور، جایگاه و ارزش بالقوه خود را به نمایش گذاشتند.

لیگ دیگری در دوچرخه سواری زنان بدون حضور زنده‌یاد زینب ساسانیان آغاز شد. زمان به سرعت در گذر است و خاطرات به جا خواهند ماند.

رقابت این فصل با حضور ۶۵ دوچرخه سوار از ۱۵ تیم آغاز شده است. البته رقابت استقامت جاده روز ۱۵ اردیبهشت در بوستان سرخه حصار تهران، اتفاقات عجیبی در پی داشت.

موج عظیمی از ناهماهنگی و ایراد در برگزاری مسابقه سبب شد داوران، نتیجه آن را در بخش بزرگسالان به رسمیت نشناسند و این رقابت در زمان دیگری، تکرار خواهد شد.

دادگر و خاتونی، قهرمانان تایم تریل

در رده جوانان اما، ساناز ایرانمنش بهترین عملکرد را داشت و بالاتر از فاطمه دادگر و نگار کریمی به مقام نخست رسید. فاطمه دادگر پس از این نایب قهرمانی، در تایم تریل جوانان قهرمان شد.

پردیس فیض اللهی رکابزن تیم ارمغان قویدل در تایم تریل انفرادی جوانان دوم شد و الهه امامی در نخستین حضور رسمی خود در لیگ در جایگاه سوم ایستاد.

در تایم تریل رده سنی بزرگسالان مرحله اول لیگ دوچرخه سواری نیز ریحانه خاتونی، معصومه صالحی و پریسا مجنونی به ترتیب اول تا سوم شدند.

ستاره زرگر و قهرمانی در ۵۰۰ متر و کایرین

در مسابقات پیست و در ماده ۵۰۰ متر عنوان قهرمانی به ستاره زرگر رکابزن اهوازی تیم سانتو رسید. او با فاصله ای کم، رکورد بهتری نسبت به هم تیمی اش فاطمه هداوند به دست آورد.

هداوند در بازگشت به مسابقات رسمی توانست یک عنوان نایب قهرمانی در 500 متر به دست بیاورد. عنوان سوم این ماده به فروزان عبداللهی از تیم برج پلیمر اصفهان رسید.

ستاره زرگر در ماده کایرین بزرگسالان رقابت بر سر قهرمانی با فروزان عبداللهی را به سود خود پایان داد و توانست در این ماده به عنوان نخست دست پیدا کند.

پس از فروزان عبداللهی، این آزاده مزاری رکابزن تیم کرمان موتور بود که رتبه سوم را کسب کرد. فاطمه هداوند اما در کایرین چهارم شد.

هداوند فاتح اسپرینت

فاطمه هداوند در فینال اسپرینت درخشان ظاهر شد. او توانست در رقابت با مائده نظری هم تیمی اش در تیم سانتو قهرمان شود. آن ها بالاتر از فروزان عبداللهی رکابزن برج پلیمر اصفهان ایستادند.

اسکرچ و تعقیبی در سلطه خاتونی

ریحانه خاتونی در ماده اسکرچ، بهترین عملکرد را داشت. دوچرخه سوار تیم برج پلیمر با سبقت از فروزان عبداللهی هم تیمی خود، قهرمان این ماده شد. پرستو باستی از تیم سانتو هم با رتبه سوم ماده اسکرچ را به پایان رساند.

نرگس عبدی از شهرداری تبریز و فاطمه یوسفی از کرمان موتور، چهارم و پنجم شدند.

در ماده تعقیبی انفرادی، باز هم ریحانه خاتونی بود که رقابت با هم تیمی اش فروزان عبداللهی از تیم برج پلیمر اصفهان را به سود خود پایان داد و قهرمان شد.

در رقابت نزدیک برای سوم شدن، پانته آ قلی پور از سانتو رکورد بهتری نسبت به فاطمه ساسانیان از تیم هیئت دوچرخه سواری اردبیل کسب کرد و جایگاه سوم را به دست آورد.

درخشش فروزان عبداللهی در دور امتیازی

در مسابقه دور امتیازی اومنیوم، فروزان عبداللهی با بهترین عملکرد مجموع مسابقه های اسمرچ، تمپو و دور حذفی به مقام قهرمانی رسید. رکابزن تیم برج پلیمر اصفهان بالاتر از پرستو باستی و پانته آ قلی پور از تیم سانتو قرار گرفت.

فاطمه ساسانیان از هیئت اردبیل و ریحانه خاتونی از تیم برج پلیمر اصفهان چهارم و پنجم شدند.

نمایش سانتو در تیم اسپرینت

متخصصان سرعت در تیم سانتو این تیم را در ماده تیم اسپرینت مرحله اول لیگ دوچرخه سواری زنان 1401 صاحب عنوان قهرمانی کردند.

تیم سانتو در لیگ دوچرخه سواری زنان

سانتو به لطف حرکات سریع فاطمه هداوند، ستاره زرگر و مائده نظری از تیم برج پلیمر اصفهان که ریحانه خاتونی، فروزان عبداللهی و ملینا صابری فر را در اختیار داشت سبقت گرفت و قهرمان شد.

تیم کرمان موتور با ترکیب یگانه غلامرضایی، فاطمه یوسفی و آزاده مزاری به مقام سوم رسید و تیم هیئت بم چهارم شد.

در مجموع مسابقات پیست، تیم سانتو در صدر مرحله اول لیگ دوچرخه سواری قرار گرفت و تیم برج پلیمر اصفهان در رتبه دوم ایستاد. دو تیم فاصله ناچیزی با هم دارند و به نظر می رسد این یک رقابت پیچیده تا پایان فصل و مراحل آتی خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=81143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.