9
خیز پیشرفت با پشتیبانی خانواده

درباره فاطمه فلاحتی ؛ قهرمان اسکواش کشور از یزد

  • کد خبر : 84017
  • 16 مرداد 1401 - 21:41
درباره فاطمه فلاحتی ؛ قهرمان اسکواش کشور از یزد
فاطمه فلاحتی،اسکواش باز یزدی که عنوان قهرمانی اسکواش زیر 19 سال کشور را به دست آورد،از تلاش هایش می گوید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان”مسابقات اسکواش جوانان دختر کشور در شیراز برگزار شد و قهرمانی رده سنی زیر ۱۹ سال به یک دختر یزدی به نام فاطمه فلاحتی رسید.

او درباره کسب این عنوان به آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: این یک مسیر دشوار بود. همه اسکواش بازان این مسابقات از رنکینگ‌های برتر استان‌های خود بودند و این کار من را سخت‌تر می‌کرد و از راند سوم حساسیت بازی‌ها بالاتر رفت.

فلاحتی می‌افزاید: با توجه به این بعد از سه سال شاهد برگزاری مسابقات بودیم، پیش بینی نتایج سخت بود. فکر می‌کنم همه بازیکنان عملکرد خوبی داشتند و این قهرمانی برای من به سادگی به دست نیامد.

اسکواش باز یزدی در رابطه با تمریناتش عنوان می‌کند: با توجه به اینکه در فهرست بازیکنان اردوی ملی قرار داشتم، تمرینات بدنسازی، تکنیکی و تاکتیکی مناسبی را پشت سر گذاشته بودم و برای این رقابت کاملاً آماده بودم.

یزد در مسابقات جوانان کشور هم در رده زیر ۱۹ و هم در رده زیر ۱۷ سال قهرمانی را به دست آورد و این، اتفاقی به نظر نمی‌رسد.

فلاحتی در این باره می‌گوید: ما در یزد مربیان خوبی داریم که در استعدادیابی تخصص دارند و بازیکنان خوبی را تربیت کرده‌اند. آنها از اسکواش بازان حمایت می‌کنند. امیدوارم این ساز و کار در همه استان‌ها برای رشد اسکواش ایجاد شود.

نکته قابل توجه در مورد فاطمه فلاحتی این است که او در ابتدا به سمت تنیس سوق پیدا کرد اما استعدادیابی او توسط یک معلم ورزش، سبب تغییر مسیر فاطمه به سوی اسکواش شد.

فلاحتی در این باره می‌گوید: به سرعت در اسکواش پیشرفت کردم، با مربیان سطح بالایی کار کرد و همه چیز، قدم به قدم رخ داد. موفقیت یک مسیر تدریجی است و به من این انگیزه را می‌دهد که اهداف بالاتری را دنبال کنم.

اسکواش در ایران یک رشته حرفه‌ای نیست و سرمایه‌گذاری شخصی برای هر بازیکن، مهم‌ترین عاملی است که او را در مسیر رقابت در عرصه قهرمانی حفظ می‌کند.

اسکواش باز یزدی در این باره عنوان می‌کند: در اسکواش، اگر اسپانسری نداشته باشید همه چیز به خانواده ختم می‌شود و من کاملاً از این پشتیبانی برخوردار بودم. همه امیدم این است که روزی در سطح بین‌المللی حضور داشته باشم و این حمایت را تا اندازه‌ای جبران کنم.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=84017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.