16

درباره پرچمداری الهه احمدی ؛ 600 کیلومتر فاصله بین محل مسابقه و افتتاحیه

  • کد خبر : 8495
  • 20 مرداد 1397 - 10:44
درباره پرچمداری الهه احمدی ؛ 600 کیلومتر فاصله بین محل مسابقه و افتتاحیه

بعد از مصدومیت ناراحت کننده کیمیا علیزاده تکواندوکار شایسته ایران و از دست دادن بازی های آسیایی، کمیته ملی المپیک الهه احمدی را به عنوان پرچمدار جدید انتخاب کرد اما آیا برای انتخاب الهه احمدی همه جوانب در نظر گرفته شده است؟

شبنم روحی – آی دبلیو اسپورتس : پیش از این کیمیا علیزاده، احسان حدادی و الهه احمدی به عنوان کاندیداهای پرچمداری انتخاب شده بودند و با رای گیری علیزاده پرچمدار شد. بعد از اتفاق تلخی که برای او رخ داد مسئولان اعلام کردند پرچمدار جدید هم یک زن است اما در حالی که یک گزینه به جز احمدی وجود نداشت، در اعلام نام او تعلل شد و انتخاب جدید دو روز طول کشید!

همان زمان که کیمیا علیزاده هم پرچمدار شد با وجود شایستگی فراوان این ملی پوش تکواندو همه این انتقاد را مطرح کردند که آیا صرف انتخاب پرچمدار زن نشان دهنده اهمیت به ورزش زنان است یا این فقط یک شو بین المللی است.

اما سوالی که بعد از انتخاب دوم پیش می آید این است که اصرار برای زن بودن پرجمدار چیست؟ الهه احمدی تا قبل از مدال برنز کیمیا علیزاده بهترین ورزشکار زن ایران در تاریخ المپیک بود و در سال های اخیر هم عناوین جهانی را کسب کرده و به دلیل اینکه مادر هم هست جزو الگوهای ورزش زنان محسوب می شود. در واقع احمدی از آن دست ورزشکارانی است که سال های سال نامش در ورزش ایران می ماند.

اما یک موضوع عجیب که وجود دارد مکان برگزاری افتتاحیه و رقابت های تیراندازی است. در بازی های آسیایی 2018 برخی از رشته های ورزشی به جای شهر جاکارتا در پالمبانگ برگزار می شود. تیراندازی هم از آن دست رشته هاست.  فاصله این دو شهر حدود 602 کیلومتر است و الهه احمدی برای حضور در مراسم افتتاحیه باید در همان روز 27 مرداد که تمرین ملی پوشان است به جاکارتا سفر کند و بلافاصله به پالمبانگ برگردد تا برای رقابت های روز دوم تیراندازی (29 مرداد) آماده شود.

اصرار مسئولان برای زن بودن پرجمدار وقتی تعجب براتگیز می شود که متوجه می شویم همیشه برای انتخاب پرجمدار چنین بازی هایی مسافت، زمان و روز مسابقه آن ورزشکار مورد نظر بوده است اما به نظر می رسد چون گزینه دیگری به جز احمدی وجود نداشت او مجبور است این سفرها را انجام بدهد. قطعا مسئولان در پاسخ به این سوال می گویند که مشکلی وجود ندارد و احمدی بدون اینکه خللی در تمرین و مسابقه اش رخ بدهد به عنوان پرجمدار در مراسم افتتاحیه حاضر می شود.

با توجه به حساسیت رشته تیراندازی شاید بهتر بود شرایط برای آرامش و تمرکز الهه احمدی که شانس مدال نیز است مهیا شود. با توجه به پرچمدار بود احمدی او هم چنین فشار زیادی را متحمل خواهد شد تا پرچمداری با مدال باشد. درست است که این ورزشکار حرفه ای است اما شاید بهتر بود که شرایط برای او ایده آل تر از این مهیا می شد تا بتواند بدون دغدغه در رقابت ها حاضر باشد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=8495

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.