5
وزنه برداری قهرمانی آسیا در بحرین

پوپک بسامی در رده هشتم قرار گرفت

  • کد خبر : 86395
  • 18 مهر 1401 - 18:10
پوپک بسامی در رده هشتم قرار گرفت
پوپک بسامی نخستین دختر وزنه بردار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در بحرین امروز روی تخته رفت و در مجموع در رده هشتم قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا امروز در منامه بحرین ادامه یافت و در بخش زنان، پوپک بسامی در دسته 59 کیلوگرم  با حضور 9 وزنه بردار رقابت کرد.

بسامی نخستین عضو تیم ملی وزنه برداری زنان ایران در این رویداد بود که روی تخته می رفت. او در حرکت یکضرب، ابتدا وزنه 75 کیلوگرمی را با موفقیت بالای سر برد.

تلاش پوپک در حرکت دوم برای مهار وزنه 80 کیلویی بی ثمر بود. ژوری درخواست ایران برای بازبینی و تغییر رای داوران را رد کرد. حرکت بسامی با رای داوران خطا اعلام شده بود.

بسامی سومین حرکت خود را بار دیگر به وزنه 80 کیلو اختصاص داد اما باز هم در مهار این وزنه شکست خورد تا با همان 75 کیلو در حرکت یکضرب هشتم شود.

حرکت دوضرب پوپک بسامی

بسامی در نخستین اقدام خود در حرکت دوضرب توانست وزنه 95 کیلویی را با موفقیت مهار کند اما در دومین حرکت دوضرب، موفق به مهار وزنه 100 کیلویی نشد.

سومین و آخرین تلاش پوپک در حرکت دوضرب باز هم روی وزنه 100 کیلوگرمی شکست خورد تا بسامی در دوضرب نیز با 95 کیلو کار را به پایان برساند.

در پایان رقابت های گروه A بسامی در مجموع هم با رکورد 170 کیلوگرم در جایگاه هشتم ایستاد و 48 امتیاز تیمی به دست آورد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=86395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.