11
هاکی روی یخ برایم از اسکیت جذاب‌تر شد

عسل حیدری؛ از اسکیت تا ستارگی در هاکی روی یخ

  • کد خبر : 89743
  • 11 اسفند 1401 - 19:08
عسل حیدری؛ از اسکیت تا ستارگی در هاکی روی یخ
عسل حیدری یکی از ملی پوشان باسابقه اینلاین هاکی است که اکنون در هاکی روی یخ یک ستاره پرفروغ است. او یکی از بازیکنان باارزش لیگ امسال بود.

یگانه عصاری – افرا ورزش : شاید کمتر کسی نامش را شنیده باشد و از جنگیدن‌ها و سخت‌کوشی‌اش خبر داشته باشد اما عسل حیدری از ارزشمند‌ترین و پرافتخارترین بازیکنان تیم ملی هاکی روی یخ ایران است.

دختر موفق هاکی روی یخ ایران از سال 80 اینلاین هاکی را شروع کرد و با پا گرفتن رشته هاکی روی یخ در ایران، به این رشته ملحق شد.

او که سابقه بازی در یکی از تیم‌های سوئد را هم دارد، در لیگ ایران درخشید و بارها به عنوان بهترین بازیکن و برترین گل‌زن دست یافت تا حالا یکی از اعضای ثابت تیم ملی باشد.

او که حالا در اردوی تیم ملی هاکی روی یخ برای مسابقات آسیایی سال آینده در تایلند است، در گفتگو با «افرا ورزش» از پیشرفت دختران ایران در این رشته و امیدواری به کسب قهرمانی‌ها و مدال‌های بزرگتر گفت.

چه شد که زندگی‌ شما به سمت هاکی روی یخ تغییر مسیر داد و هاکی باز شدید؟

من از سال 80 اینلاین هاکی را شروع کردم، آن زمان ما پیست یخ نداشتیم. سالها در اینلاین هاکی فعالیت کردم تا اینکه در سال 99 به لطف آقای صدقی ما توانستیم یک پیست یخ در ایران‌مال داشته باشیم و از همان سال، داستان هاکی روی یخ آغاز شد.

این باور میان مردم هست که افرادی که وارد چنینی رشته‌هایی می‌شوند، متمول هستند. خانواده شما این‌طور بود؟

این موضوع کاملا اشتباه است. ما در همه جای دنیا قشر بالا و پایین داریم، اگر قشری ضعیف‌تر است به این معنا نیست که باید دست از علاقه و هدفش بردارد، بلکه تلاش می‌کند و به چیزی که می‌خواهد می‌رسد.

ما همین الان افرادی را در تیم داریم که جزو بهترین‌ها هستند و همیشه کار می‌کنند و زحمت بکشند تا بتوانند از پس مخارجشان برآیند و در کنارش رشته مورد علاقه‌شان را هم ادامه دهند.

شما در اسکیت هم فعالیت کردید اما سپس هاکی را انتخاب کردید و حالا هم عضو تیم ملی هاکی روی یخ هستید.

بله من اول اسکیت را شروع کردم و برادر و خواهرم هاکی را شروع کردند.آن زمان مسابقات برادرم را می‌دیدم و این رشته برایم خیلی جذاب شد،همان سال برادرم آقای گل آسیا شد.

همین برای من یک هدف و انگیزه شد که به سمت این مسیر کشیده شوم چون من هم می‌خواستم به آنجا برسم. من اسکیت می‌کردم ولی حالا لوازم جدیدی به من اضافه شده است. مثل چوب، لوازم ایمنی و … و چون هاکی یک بازی تیمی بود برایم خیلی جذاب‌تر بود تا این‌که فقط اسکیت کنم.

یکی از عنوان‌داران هاکی روی یخ و از بازیکنان ارزشمند لیگ هستید. درباره این عناوین توضیح دهید.

سال 87 بود که به مدت یک سال به یکی از تیم‌های باشگاهی سوئد ملحق شدم و آنجا بازی کردم. در ایران هم از سال 95 تا 98 در تمامی مسابقات لیگ و جام رمضان به عنوان بهترین بازیکن و برترین گلزن انتخاب شدم.

یکی از رکوردهای موفق من در سال 97 بود با 63 امتیاز، شامل 52 گل و 11 پاس گل، به عنوان برترین بازیکن لیگ اینلاین هاکی انتخاب شدم.

هاکی روی یخ دختران در این دو سال پیشرفت بسیار زیادی داشته. چه آینده‌ای برای دختران ایران در این رشته می‌بینید؟

بله در همین مدت زمان کوتاه، هاکی روی یخ دختران ما پیشرفت خوبی داشته است. با این روندی که داریم، این تیم آینده روشنی دارد. ما بازیکنان جوان و خوبی داریم که هاکی روی یخ را در سن پایه شروع کرده‌اند و راه روشنی پیش روی آنهاست.

همسر شما هم اسکیت باز هستند. چطور با هم آشنا شدید و داشتن یک زندگی ورزشی چطور است؟

بله همسر من آقای وحید جعفری زاده، عضو سابق تیم ملی اسکیت سرعت بود و سال 2016 تیم ملی اینلاین هاکی به مسابقات آسیایی چین اعزام شد که همسر من به عنوان سرپرست امور اجرایی در چین حضور داشتند.

ما آنجا با هم آشنا شدیم. مسلما وقتی دو ورزشکار باهم زندگی می‌کنند خیلی خوب می‌توانند شرایط یکدیگر را درک کنند و همین باعث شد که من هم‌چنان با حمایت‌های ایشان این مسیر را ادامه دهم.

مسابقات قهرمانی آسیا در پیش است. اوضاع چطور است و چقدر به موفقیت در این مسابقات امیدوارید؟

ما در حال حاضر در اردوی تیم ملی برای مسابقات آسیایی تایلند که اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، هستیم. فکر می کنم که ما می‌توانیم یک مدال خوش رنگ را از آن خودمان کنیم.

ما تا به امروز دو اعزام داشتیم که خوشبختانه توانستیم در هر دو مسابقه نتایج خوبی کسب کردیم. امیدوارم از مسابقات پیش رو با قهرمانی برگردیم.

و حرف آخر؟

باید از آقای کاوه صدقی تشکر کنم که همیشه و با هر ابزار در دسترس، ما را حمایت کردند و باعث شدند که این رشته دیده شود. اگر آقای صدقی نبود، الان نه پیست یخی وجود داشت و نه تیم ملی هاکی روی یخ.

کاوه-صدقی-و-تیم-ملی-هاکی-روی-یخ-زنان

ما هرچه الان داریم را مدیون آقای صدقی هستیم و به لطف ایشان حالا یک خانواده بزرگ در هاکی هستیم. همچنین جا دارد از خانم اعظم سنایی هم تشکر ویژه ای داشته باشم.

او همه وقت و انرژی‌شان را صرف تیم می‌کند و باعث می‌شود که ما روز به روز پیشرفت کنیم و این خانواده هاکی روز به روز بزرگتر شود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=89743

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.