10
شروع فصل جدید لیگ برتر فوتبال و نامه قاطعانه فیفا برای حضور دختران

سرانجام، زنان در ورزشگاه؟ | قرارمون استادیوم!

  • کد خبر : 92618
  • 17 مرداد 1402 - 13:53
سرانجام، زنان در ورزشگاه؟ | قرارمون استادیوم!
در نامه‌ای که از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه‌ای شده، در صورت عدم حضور زنان در ورزشگاه عواقب سختی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

یگانه عصاری – افرا ورزش : بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران در حالی از فردا آغاز می‌شود که حضور بانوان در این مسابقات دوباره در هاله‌ای از ابهام است و این ابهام مسبب نامه شدیدالحن فیفا به مسئولان فوتبال شده است.

لیگ برتر بیست و سوم؛ خبری خوش برای فوتبال دوستان ایرانی که دوباره هیجان و تب و تاب فوتبال را تجربه کنند و برای لحظاتی هرچند کوتاه ازتلخی‌های زندگی جدا باشند.

این خبر خوب البته بیشتر برای مردان کاربرد دارد تا با حضور در استادیوم تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند و حضور خانم‌ها در استادیوم دوباره در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

هرچند با دستور مهدی تاج و به گفته سهیل مهدی در هفته اول لیگ برتر یک بازی با حضور خانم‌ها برگزار خواهد شد و گل‌گهر و فولاد در سیرجان با حضور خانم‌ها برگزار خواهد شد اما در نامه‌ای که دیروز از فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا رسانه‌ای شد، در صورت عدم حضور خانم‌ها در استادیوم عواقب سختی در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

یک هفته تعویق

قرار بود سوت بازی ابتدایی هفته اول رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هفته گذشته به صدا درآید ولی در تعویقی که مسئولان فوتبال دلایل متعددی برای آن به کار بردند، با خبر حضور دختران در سیرجان آغاز شد و خبر رسید مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال هم تماشاگر ویژه این بازی خواهد بود

حضور زنان در ورزشگاه

این حضور البته بی ارتباط به نامه مهم فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نیست. این دو نهاد فوتبالی، با ارسال نامه‌هایی مجزا به فدراسیون فوتبال ایران، هشدار داده‌اند که اگر در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم اجازه حضور زنان در ورزشگاه‌ها صادر نشود، این رشته ورزشی باید منتظر عواقب سختی باشند.

نامه‌ای با لحن جدی و قاطعانه که به حضور بانوان در استادیوم‌های شهرستان هم اشاره موکد دارد .

فقط هفته اول، فقط سیرجان

حدود دو هفته قبل بود که رئیس فدراسیون فوتبال درباره حضور بانوان در استادیوم‌ها گفته بود:

ورود بانوان مسیر خودش را طی می‌کند و مصوبه‌های لازم گرفته شده است. درحال‌حاضر به دنبال ورزشگاه‌های مناسب هستیم که آمادگی لازم را داشته باشند. شاید آغاز لیگ یکی، دو روز به خاطر این موضوع عقب بیفتد. به‌هرحال باید این مشکلات رفع شوند.

اتفاقی که افتاد و لیگ برتر با تعویق یک هفته‌ای همراه شد تا دختران سیرجانی از این اتفاق خوشحال شوند! پیش از این البته تاج اعلام کرده بود که چهار ورزشگاه در سه شهر، می‌توانند پذیرای ورود دختران باشند که البته اسمی از ورزشگاه آزادی در آن بین دیده نمی‌شد!

دو ورزشگاه شهر اصفهان، ورزشگاه گل‌گهر و ورزشگاه فولاد در زمره ورزشگاه‌هایی بودند که قبلا مجوز را گرفته بودند ولی حالا در آستانه شروع رقابت‌های لیگ برتر. آن‌طورکه سهیل مهدی گفته فقط گل‌گهر سیرجان در هفته نخست می‌تواند میزبان زنان تماشاگر باشد.

این برزخ ادامه‌دار است

سال گذشته و پیش از آنکه زنان بتوانند برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه بروند، حضورشان برای تماشای بازی‌های تیم ملی، تبدیل به یک اصل شده بود.

با استناد به همین بخش فیفا پیش از شروع بازی‌های لیگ برتر با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال، خواست تا این بار مقدمات حضور زنان در بازی‌های لیگ هم فراهم شود.

اتفاقی که افتاد. دختران با شوق به آزادی رسیدند و آب از آب تکان نخورد و آسمان به زمین نرسید.این شادی البته ادامه‌دار نبود و چندی بعد به بهانه کرونا و آلودگی شدید هوا ورود آقایان هم به استادیوم ممنوع شد!

حضور زنان در ورزشگاه

اما با شروع فصل جدید این مساله ساده که بارها نشان داد هیچ خبر خاصی پشت آن نهفته نیست، دوباره تبدیل به معضلی اساسی شده است و مسئولان دوباره به فکر اندیشیدن چاره‌ای جدید برای آن هستند!

سیاست یک بام و دو هوا ادامه دارد و هنوز خبر مشخصی مبنی بر حضور دختران در هفته‌های ابتدایی لیگ منتشر نشده است. آیا حضور خانم‌ها در هفته اول در سیرجان فیفا را راضی می‌کند؟

آیا باز هم دختران بدون هیچ دلیل موجه و به بهانه نبود زیرساخت قادر به حضور در استادیوم‌ها نیستند؟ هنوز کسی نمی‌داند. نمی‌دانیم و این برزخ ادامه دار است…

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=92618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.