6
پایان انتظار ۱۳ ساله پس از بیدل و دیگران

مریم بربط، پرچمدار جوان جودو در هانگژو

  • کد خبر : 93617
  • 27 شهریور 1402 - 10:01
مریم بربط، پرچمدار جوان جودو در هانگژو
سیزده سال پس از این که ایران سه دختر جودوکا را به بازی‌های آسیایی فرستاد، نوبت به یک دختر همدانی رسیده است: مریم بربط.

به گزارش افرا ورزش، جودو با گذر از روزهای دشوار محدودیت و محرومیت، دوباره روی صحنه است و مریم بربط، در صف اول.

جودو زنان در سال‌های محرومیت حضور جودو ایران در صحنه جهانی، مشکلات بسیاری را تجربه کرد اما تماشای مریم بربط، این جوان مقاوم همدانی در بازی‌های آسیایی هانگژو نمادی از بقای جودو زنان است.

سیزده سال از اولین و آخرین حضور جودو زنان در بازی‌های آسیایی می‌گذرد. ایران در سال ۲۰۱۰ در گوانگژو سه دختر جودوکار را شرکت داد و البته عجیب نبود که هر سه نفر به موفقیت خاصی دست پیدا نکنند.

نوشین تقی لو، اکرم خانی و تکتم بیدل آن سه جودوکای تاریخ‌ساز بودند و از این جمع، اکنون تکتم بیدل که در آن زمان در وزن منهای ۶۳ کیلو رقابت می‌کرد، اکنون مربی تیم ملی است و مریم جوان را در هانگژو رهبری می‌کند.

مریم بربط سال گذشته در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه عملکردی متوسط داشت با این حال او در حال حاضر، جودوکای شماره یک ایران در مجموع شاخص‌های عملکردی است.

بربط جوان است، سابقه مدال در جوانان آسیا را دارد و احتمالاً تا سال‌های سال می‌تواند تضمین‌کننده موفقیت‌های قاره‌ای باشد اگر مصدومیت سنگین دیگر به سراغ او نیاید.

رقابت در قونیه، مدل و ماکتی برای چالش هانگژو بود. از جودوکایی که در مسابقات جوانان آسیا مدال کسب کرده، انتظار شگفتی سازی و کاری بزرگ در هانگژو چندان هم زیاده‌خواهی نیست.

موفقیت مریم بربط در بازی‌های آسیایی هانگژو می‌تواند سکوی پرتاب برای جودو زنان باشد و آن را در میان رشته‌های رزم محور، سربلند کند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=93617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.