13

والیبال کاپ آسیا / ایران 1 کره جنوبی 3 ‎، پایان رویا پردازی برای رتبه پنجم آسیا

  • کد خبر : 11437
  • 31 شهریور 1397 - 17:00
والیبال کاپ آسیا / ایران 1 کره جنوبی 3 ‎، پایان رویا پردازی برای رتبه پنجم آسیا

تیم ملی والیبال باتوان ایران در دیدار حساس برابر کره جنوبی در مرحله دوم مسابقات والیبال زنان جام کنفدراسیون آسیا AVC CUP مغلوب شد و بدین ترتیب به رویا پردازی خود برای کسب رتبه پنجم آسیا پایان داد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ‎ در ادامه رقابت های والیبال کاپ آسیا به میزبانی تایلند تیم ملی والیبال زنان ایران برای حضور در مسابقه کسب رتبه پنجم و ششمی به دیدار کره جنوبی رفت اما شکست در این بازی سبب شد ایران آخرین بازی خود را برای کسب رتبه هفتم برگزار کند.

شاگردان جواد مهرگان در حالی برابر کره جنوبی قرار گرفتند که با پیروزی در این بازی می توانستند امید خود را برای کسب رتبه پنجم که بهترین رتبه ایران در مسابقات رسمی قاره کهن محسوب می شد ، زنده نگاه دارند اما اکنون با شکست برابر چشم بادامی های شرق آسیا باز هم باید برابر استرالیا به میدان بروند تا تورنمنت را با رتبه هفتم پایان دهند.

در دیدار برابر کره جنوبی ، جواد مهرگان تیم ملی والیبال را با ترکیب اولیه  مائده برهانی، شبنم علیخانی، مونا دریس محمودی، مهسا کدخدا، سودابه باقرپور، مهسا صابری و نگار کیانی به عنوان لیبرو به زمین مسابقه فرستاد.

ست اول مسابقه برتری قاطع با ایران بود. پیروزی 25 بر 12 در این ست به نحوی رقم خورد که کسی فکر آن را نمی کرد که کره جنوبی با وجود شکست در ست اول با اختلاف 13 پوئن ، بتواند به حریفی سرسخت برای ایران تبدیل شود.

در ست دوم ، دو تیم وارد یک رالی تمام عیار شدند. مسابقه ای نفس گیر و پر التهاب که هیچ تیمی در آن خیال شکست نداشت اما پس از تساوی در امتیاز 24 و در اوج حساسیت کره جنوبی 2 امتیاز دیگر کسب کرد و 26 بر 24 این ست را برد.

در ست سوم ، ایران چوب دریافت های ضعیفش را خورد. حضور مونا آشفته در زمین مسابقه هم دردی از ایران دوا نکرد و تعویض های جواد مهرگان بی حاصل بود. نمایش ضعیف دختران والیبالیست ایران در این ست با از دست دادن چند سرویس توام شد و نتیجه نهایی 25 بر 16 به سود کره جنوبی بود.

سرانجام در ست چهارم کره کار را تمام کرد. برتری 25 بر 19 سبب شد ایران سه بر یک ایران بازی را به کره واگذار کند و مهسا صابري بازيكن ایران با ١٨ امتياز، امتيازآورترين بازيكن ميدان شد. بعد از پايان بازي، مأموران مبارزه با دوپينگ كه در سالن حضور داشتند از شكوفه صفري تست دوپينگ گرفتند.

حالا با این شکست فرصت پنجم یا ششم برای دختران ایران از دست رفته است و آن ها برای کسب عنوان هفتم حریف استرالیا شده اند.

جالب این که برای سومین بار در این مسابقات باید با استرالیا روبرو شویم در حالی که هر 2 رویارویی قبلی را از استرالیا برده ایم. برنامه ریزی عجیب مدل برگزاری این مسابقات به گونه ای است که ایران با 3 برد در دور گروهی رقیب ، چین قهرمان المیک در مرحله دوم شد و با شکست در آن مسابقه به جمع 4 تیم نرسید و حالا باید ششمین بازی خود در این تورنمنت برای سومین بار با استرالیا بازی کند!

مهسا صابري ملي پوش كشورمان بعد از شكست مقابل كره جنوبي گفت: ما واقعا همه تلاش خود را كرديم. بازي را پاياپاي شروع كرديم؛ ست اول فوق العاده بوديم اما ست دوم اشتباهات سرويس باعث شد ببازيم.

مائده برهانی نیز گفت: ست اول رويايي بود. ما خيلي خوب بازي كرديم و پوئن نيز نشان مي دهد. در اين ست اجازه نفس كشيدن به حريف را نداديم.

وي افزود: گيم دوم هم بازي خوبمان را ادامه داديم اما آنها با تجربه تر بودند. كره در ٢ ست آخر سبك بازي خود را تغيير ندادند اما اشتباهات خود را كم كردند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=11437

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.