15

نایب قهرمانی ایران در تورنمنت کافا ؛ فواید حضور در ازبکستان چه بود؟

  • کد خبر : 15531
  • 11 آذر 1397 - 19:08
نایب قهرمانی ایران در تورنمنت کافا ؛ فواید حضور در ازبکستان چه بود؟

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با ترکیبی متشکل از باتجربه ها و جوان تر ها در مسابقات فوتبال آسیای مرکزی موسوم به کافا در بین 5 تیم حاضر در این مسابقات نایب قهرمان شد اما حضور در تورنمنت کافا چه دستاوردهایی برای فوتبال زنان ایران داشته است؟

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ مسابقات فوتبال جام کشورهای اتحادیه آسیای مرکزی در تاشکند ازبکستان برگزار شد و تیم میزبان جام این تورنمنت را در خانه حفظ کرد. ایران در جای دوم قرار گرفت و با ۴ بازی با تیم هایی از آسیایی میانه به کارش پایان داد.

ایران در این مسابقات افغانستان را ۶ بر صفر ، تاجیکستان را ۴ بر یک و قرقیزستان را ۵ بر صفر شکست داد و به ازبکستان دو بر یک باخت. شکست برابر ازبک ها نیز به گونه ای رقم خورد که بازیکنان و کادر فنی ایران معتقد بودند قضاوت داور ، یک طرفه به سود تیم میزبان بوده است.

اکنون سوال این است که آیا کسب نایب قهرمانی یا قهرمانی مسابقات کافا عنوان ارزشمندی است؟ آیا دستاوردهایی از سفر تیم ملی به ازبکستان نصیب تیم ملی شده است؟

برای پاسخ به این سوال باید چند مورد را در نظر بگیریم. تیم ملی فوتبال بانوان همواره از کمبود بازی تدارکاتی در رنج بوده است و یکی از دلایل فاصله فنی تیم ملی ایران با تیم های مدعی قاره به همین موضوع برمی گردد بنابر این فدراسیون فوتبال با اعزام تیم بانوان به کافا موافقت کرد زیرا این ، فرصتی برای برگزاری ۴ بازی بیشتر برای تیم ملی بود بدون این که هزینه ای روی دست فدراسیون فوتبال ایران بگذارد.

با این حال برگزاری این ۴ بازی نمی تواند به طور مستقیم بر آمادگی تیم ملی اثر مثبت بگذارد زیرا ایران تا ۴ ماه دیگر مسابقه ای رسمی در پیش ندارد و فروردین ماه باید در دور دوم انتخابی المپیک به میدان برود. به همین دلیل بود که فدراسیون فوتبال تیمی منتخب از بازیکنان بزرگسال و زیر ۱۹ سال را به ازبکستان اعزام کرد تا از این فرصت برای آماده سازی تیم زیر ۱۹ سال بهره برده باشد.

دلیل حضور کتابون خسرویار مربی تیم زیر ۱۹ سال به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان نیز همین بود. به عبارت دیگر این تیم ملی زیر ۱۹ سال ایران بود که به مسابقات کافا اعزام شد با این تفاوت که با حضور تعدادی از بازیکنان بزرگسالان تقویت شده بود.

موضوع دیگر حریفان ایران در تورنمنت کافا است. سطح فوتبال زنان در ایران نسبت به کشورهای آسیای میانه بالاتر است و پیروزی بر افغانستان ، قرقیزستان و تاجیکستان جای چندانی برای شادی ندارد بلکه از این نظر ارزشمند است که بازیکنان جوان تر را در فضای رقابتی بین المللی بیشتری قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=15531

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.