18

رنکینگ جهانی کاراته / شاخص ترین صعود از آن فاطمه چالاکی و رزیتا علیپور

  • کد خبر : 17503
  • 13 اسفند 1397 - 20:15
رنکینگ جهانی کاراته / شاخص ترین صعود از آن فاطمه چالاکی و رزیتا علیپور

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی کاراته در حالی اعلام شد که نتایج مسابقات لیگ جهانی کاراته در دوبی در آن لحاظ شده و طی آن فاطمه چالاکی و رزیتا علیپور پیشرفت قابل توجهی داشته اند. این پیشرفت شامل فاطمه صادقی، آویشن باقری و شیما آل سعدی نیز می شود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – فدراسیون جهانی تازه ترین فهرست رنکینگ کاراته جهان در اوزان مختلف و کاتا را اعلام کرده است که این رنکینگ حاصل امتیازات ورزشکاران این رشته تا پایان لیگ جهانی کاراته امارات است.

شاخص ترین پیشرفت در بین کاراته کاهای زن ایرانی و شاخص ترین صعود از آن فاطمه چالاکی و رزیتا علیپور است که چالاکی ۱۰ پله رشد داشته و رزیتا علیپور نیز صعودی ۶ پله ای را تجربه کرده است.

بر این اساس در کاتا انفرادی نگین باقری با ۱۰۸۲ امتیاز با دو پله سقوط در رده ۳۹ قرار گرفته و فاطمه صادقی از رده ۶۲ به رده ۴۵ رنکینگ رسیده است. همچنین در رنکینگ المپیکی، فاطمه صادقی رتبه ۱۹ و نگین باقری در رده ۵۹ جدول قرار گرفته است.

در کومیته و در وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمنیار بدون تغییر رتبه همچنان نفر پانزدهم رده خود است و نسرین دوستی با ۲ پله سقوط در رده ۵۷ جهان ایستاده است. در وزن ۵۵- کیلوگرم طراوت خاکسار با ۴ پله صعود از رتبه ۲۲ به ۱۸ رسیده است.

در این وزن فاطمه چالاکی با ۱۰ پله صعود از رده ۳۱ به ۲۱ رنکینگ جهانی رسیده و آویشن باقری، کاراته کای گیلانی نیز با ۱۰ پله صعود ۷۲۰ امتیاز و نفر ۵۱ جهان است. در رنکینگ المپیکی وزن اول که ترکیبی از امتیازات کاراته کاهای دو وزن منهای ۵۰ و منهای ۵۵ کیلوگرم است، سارا بهمنیار در رده ۱۲، طراوات خاکسار در رده ۴۲ و فاطمه چالاکی در جایگاه ۷۵ قرار دارند.

در رنکینگ وزن ۶۱- کیلوگرم رزیتا علیپور با ۶ پله ترقی از رده ۲۴ به ۱۸ رسیده است و شیما آل سعدی با ۱۲ پله صعود در رده ۵۶ قرار دارد و مینا یوسفی نیز با صعود ۵ پله ای نفر شماره ۷۸ رنکینگ این وزن است. در رنکینگ المپیکی این وزن رزیتا علیپور رتبه ۸، شیما آل سعدی در جای ۲۱ و ملیکا احدی در مکان ۸۷ قرار دارند.

در دسته ۶۸- کیلوگرم مبینا کاویانی یا ۲ پله سقوط در رده ۴۳ قرار گرفته، نگین آلتونی کاراته کای آینده دار و جوان به رده ۶۶ رسیده و مهتاب اسماعیلی با سقوط ۶ پله ای در جایگاه ۹۷ است. در وزن ۶۸+ کیلوگرم حمیده عباسعلی یک پله سقوط کرده و در جایگاه ۱۲ قرار دارد.

در این وزن محدثه آقایی با ۱۳ پله سقوط در رده ۶۷ است. در رنکینگ المپیکی وزن مثبت ۶۱ کیلوگرم که ترکیبی از رتبه کاراته کاهای وزن منها و مثبت ۶۸ کیلوگرم است، حمیده عباسعلی در رده ۱۷ و مبینا کاویانی رتبه ۷۳ این وزن را در اختیار دارند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=17503

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.