15

روز دوم تکواندوی نونهالان جهان در تاشکند | مبینا بخشی نژاد و زهرا زرین نعل طلا گرفتند

  • کد خبر : 25684
  • 18 مرداد 1398 - 9:06
روز دوم تکواندوی نونهالان جهان در تاشکند | مبینا بخشی نژاد و زهرا زرین نعل طلا گرفتند

روز دوم مسابقات تکواندوی نونهالان جهان در تاشکند ازبکستان با ۲ مدال دیگر برای دختران ایران همراه بود. پس از کسب طلای مبینا نعمت زاده در روز اول، این بار نوبت به مبینا بخشی نژاد و زهرا زرین نعل رسید که دو طلای دیگر صید کنند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ رقابت‌های تکواندوی نونهالان قهرمانی جهان در تاشکند ازبکستان روز دوم خود را پشت سر گذاشت و تعداد مدال‌های ایران در بخش دختران به ۳ مدال رسید. حالا ایران ۳ طلا در کارنامه تیم دختران خود دارد.

در روز دوم این مسابقات، مبینا بخشی نژاد در وزن منهای ۴۷ کیلوگرم روی شیاپ چانگ رفت. او در دور اول با قرعه استراحت مواجه بود اما در دور دوم ۶ بر ۳ از سد سوفیا پوکوتیلو از اوکراین عبور کرد.

بخشی نژاد سپس با برتری ۳۳ بر ۱۱ برابر کریتیکا پانیاخام به نیمه نهایی رسید و ۳۴ بر ۱۳ بث چریستی از انگلیس را شکست داد. در دیدار نهایی مینا بخشی نژاد در یک رقابت دیدنی و نزدیک آندرا مندیولسو از کلمبیا را ۱۵ بر ۱۴ برد و طلای نونهالان جهان را کسب کرد.

دیگر نماینده دختران ایران در روز دوم زهرا زرین نعل بود که در وزن منهای ۴۱ کیلوگرم در اولین گام دیلان دورگون آلمانی را ۴۶ بر ۲۹ مغلوب کرد. او در ادامه ئین یو لی از چین تایپه را ۱۶ بر ۹ حذف کرد.

پیروزی ۴۶ بر ۸ برابر لایلو زینیدینوا از ازبکستان و ۲۷ بر ۲ برابر تیارناق اسوینی از استرالیا زهرا را به فینال  برد. او در دیدار نهایی ۳۹ بر ۲۸ مقابل اچاراپورن سوخامون از تایلند پیروز شد تا طلای دیگر برای ایران به ارمغان بیاورد.

در روز سوم این مسابقات،  ساناز عباس پور در وزن ۴۴– کیلوگرم نماینده کشورمان است؛ ساناز در اولین دیدار با هوگوپوش کره جنوبی مبارزه می‌کند و در صورت برتری نماینده استرالیا را پیش‌رو دارد.

پونه جعفرصالحی تکواندوکار وزن ۵۵– کیلوگرم در اولین پیکار به مصاف هوگوپوش اوکراین می‌رود و پس از آن با یکی از تکواندوکاران قبرس، مکزیک و مصر دیدار خواهد کرد. در وزن ۵۹– کیلوگرم نیز ستایش قهرمانی هوگوپوش ایران است که پس از یک‌دور استراحت با برنده دیدار انگلیس و قزاقستان مبارزه می‌کند.

 مربیگری تیم تکواندوی دختران ایران نیز برعهده اعظم درستی به عنوان سرمربی و محبوبه محمدنژاد و شهره خلج‌زاده به عنوان مربی است. در روز نخست مبینا نعمت‌زاده توانست بر سکوی قهرمانی قرار گیرد اما درسا اسلامی، محمدامین کارساز در مرحله یک‌چهارم و در یک قدمی کسب مدال از دور رقابت‌ها کنار رفتند؛ مریم شکری نیز در مبارزه نخست نتیجه را واگذار کرد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=25684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.