18

لیگ جهانی کاراته توکیو | دختران کاراته کای ایران راهی ژاپن شدند؛ گروه ۱+۶

  • کد خبر : 27857
  • 12 شهریور 1398 - 8:09
لیگ جهانی کاراته توکیو | دختران کاراته کای ایران راهی ژاپن شدند؛ گروه ۱+۶

در راه حضور در لیگ جهانی کاراته توکیو ۷ دختر کاراته کای ایران راهی ژاپن شدند. تیم ستاره موسوی را ۵ کومیته کا تشکیل می‌دهند و یک کاتارو نیز ترکیب دختران ایران در سرزمین آفتاب تابان را کامل می‌کند. نگین باقری نیز به صورت آزاد و منفک از تیم ملی در این مسابقات حاضر است.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس؛ دختران کاراته کای ایران سودای حضور در المپیک را در سر می‌پرورانند اما رنکینگ المپیکی و البته یک دوره مسابقه نهایی انتخابی مشخص می‌کند کدام یک از بانوان کاراته کا شانس حضور بر روی تاتامی المپیک توکیو را به دست می‌آورند.

در حالی که کاراته نه در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و نه در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو چین حضور دارد، المپیک ۲۰۲۰ توکیو کعبه آمال و آرزوهای ۷ دختر کاراته کای ایران است که احتمالاً، توکیو اولین و آخرین فرصت آن‌ها برای رقابت در المپیک است.

برای سارا بهمنیار، طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، شیما آل سعدی در کمیته و فاطمه صادقی در کاتا، توکیو یعنی همه چیز. آن‌ها به خوبی می‌دانند که از دست دادن سهمیه المپیک ممکن است به این بها تمام شود که آن‌ها دیگر نه تنها در المپیک، که در بازی‌های آسیایی نیز فرصت حضور را نداشته باشند.

طراوت خاکسار، ستاره موسوی و سارا بهمنیار. هر یک با نقشی متفاوت در تیم ملی

بر همین اساس، رقابت در مرحله پنجم لیگ جهانی برای کسب امتیاز و رنک المپیکی برای همه کاراته کاهای ایران حائز اهمیت است. گرچه وضعیت طراوت خاکسار و حمیده عاسعلی برای کسب سهمیه المپیک با توجه به جایگاه رنکینگ آن‌ها بهتر از بقیه ارزیابی می‌شود اما آن‌ها نیز می‌دانند که رقبا بیکار ننشسته‌اند.

در مورد رزیتا علیپور، شیما آل سعدی و سارا بهمنیار، آن‌ها این فرصت را دارد که تردیدها را به امیدهای پررنگ‌تر تبدیل کنند. بهمنیار و علیپور جایگاه قابل قبولی در رنکینگ دارند اما باید سرسخت‌تر از همیشه باشند و بدانند بیش از این روی آن‌ها حساب باز کرده‌ایم.

در کاتا، فاطمه صادقی، نخبه جوان کاتای ایران در قالب تیم ملی به این مسابقات رفته و امیدوار است عملکردی بهتر از دوره‌های گذشته داشته باشد گرچه کار او دشوار است. نگین باقری، دیگر کاتاروی ایران است که به صورت آزاد در این رقابت‌ها حاضر است و همچنان امید به حضور در توکیو را از دست نداده است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=27857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.