14

درباره رنکینگ تکواندو در سپتامبر | یلدا ولی نژاد همچنان پیشتاز ؛ چه کسانی به سایه رانده می‌شوند؟

  • کد خبر : 27947
  • 13 شهریور 1398 - 12:12
درباره رنکینگ تکواندو در سپتامبر | یلدا ولی نژاد همچنان پیشتاز ؛ چه کسانی به سایه رانده می‌شوند؟

رنکینگ دختران تکواندوکار در رنکینگ سپتامبر نشان می‌دهد یلدا ولی نژاد همچنان پیشتاز ایرانی‌ها در جدول اوزان المپیکی است. جدول اوزان المپیکی تغییر چندانی برای تکواندوکاران ایران نسبت به رنکینگ قبلی نداشته است.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ اوزان المپیکی برای ماه سپتامبر ۲۰۱۹ را اعلام کرد. در این فهرست یلدا ولی نژاد ستاره جوان تکواندوی ایران بهترین موقعیت را در بین سایر تکواندوکاران ایرانی دارد و باید دید آینده چه غافلگیری‌هایی برای یلدا در نظر خواهد گرفت.

رنکینگ جهانی ملاکی برای این است که مشخص شود زندگی برای مدعیان المپیک چطور پیش خواهد رفت. چه کسانی شانس بیشتری در اختیار دارند و چه کسانی به سایه رانده می‌شوند. به عبارت دیگر، با گذر زمان و نزدیکی به المپیک، برای ملاقات واقعیت‌ها مهیا خواهیم شد.

یلدا ولی نژاد در وزن منهای ۶۷ کیلوگرم نفر شماره ۱۸ این رنکینگ است و بهترین موقعیت را در مقایسه با هموطنانش در اختیار دارد. کیمیا علیزاده در رده ۶۱ و ملیکا میرحسینی در رده ۷۷ این دسته قرار دارند. کیمیا علیزاده به میادین بازگشته و به نظر می‌رسد این رتبه را به زودی ارتقا خواهد داد اما بعید است بتوان برای ملیکا میرحسینی شانسی برای انجام کاری فوق العاده قائل بود

یلدا ولی نژاد همچنان در اوج قرار دارد و حتی به نظر می‌رسد هنوز روزهای تاریخ سازی او فرا نرسیده. او پس از مسابقات قهرمانی جهان در منچستر گفته بود که خودش را در این وزن اثبات خواهد کرد.

اما در مورد کیمیا علیزاده همه منتظر هستند تا ببینند او می‌تواند به عنوان مدالیست المپیک پس از آن مصدومیت ناامید کننده به دوران اوج باز گردد یا خیر. ملیکا میرحسینی اما پس از نمایش ضعیف در جاکارتا، مهره‌ای در حاشیه تلقی می‌شود و نه یک ستاره.

پرچمداران ایران در وزن منهای ۴۹ کیلو. ناهید باتجربه‌تر یا مهلای جوان و جسور؟ مسئله این است

در رنکینگ تکواندو وزن منهای ۴۹ کیلوگرم ایران دو نماینده در رنکینگ المپیکی این وزن دارد. ناهید کیانی و مهلا مومن زاده. ناهید کیانی، ستاره ای که بارها در انتظار درخشش او بوده‌ایم و البته عملکردی سینوسی داشته در حال حاضر نفر ۴۱ رنکینگ است.

مهلا مومن زاده نوجوان، رتبه ۶۱ رنکینگ تکواندو را به لطف درخشش در مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان در منچستر و نایب قهرمانی در آن در اختیار دارد گرچه ناکامی اش در مسابقات نوجوانان آسیا تردیدهایی در مورد او ایجاد کرد با این حال او توانسته اعتمادها را به خود جلب کند و رقیبی جدی برای ناهید کیانی است.

در وزن منهای ۵۷ کیلو پریسا جوادی نفر شماره ۵۵ رنکینگ تکواندو است و در به اضافه ۶۷ کیلو زهرا پور اسماعیل در رتبه ۴۷ قرار دارد. در همین وزن اکرم خدابنده در جایگاه ۵۵ ایستاده و کیمیا همتی در رده ۵۷ است.

به نظر می‌رسد در وزن ۶۷+ تمرکز و سرمایه گذاری روی کیمیا همتی قرار گرفته گرچه نمی توان شایستگی‌های زهرا پوراسماعیل را به عنوان یک استعداد بزرگ و اکرم خدابنده را به عنوان پرستیژ و تجربه تیم ملی نادیده گرفت.

به عبارت دیگر در وزن به اضافه ۶۷ کیلو، دست تکواندوی ایران باز است و این به نظر کادر فنی تیم ملی و البته عملکرد این سه نفر بستگی دارد که در ماه‌های آتی چه برنامه‌ای در پیش داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=27947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.