19
کاراته وان توکیو

انتقام بی انتقام ؛ علیپور باز هم از پس “ژیائویان” برنیامد

  • کد خبر : 28137
  • 17 شهریور 1398 - 9:21
انتقام بی انتقام ؛ علیپور باز هم از پس “ژیائویان” برنیامد
در مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان رزیتا علیپور در ۶۱ - کیلوگرم در جدال با حریف نام آشنای خود ژیائویان این چینی از دور مسابقات کنار رفت.

به گزارش افرا ورزش؛ ادامه مسابقات مرحله پنجم لیگ جهانی کاراته وان در توکیو شنبه 16 شهریور با حذف نمایندگان کاراته بانوان ایران در وزن ۶۱ -كيلوگرم همراه بود.

پس از این که شیما آل سعدی در وزن ۶۱ – در جدول شانس مجدد از دور رقابت ها کنار رفت، رزیتا علیپور نیز که رقبای سختی را پیش روی خود می دید در دور چهارم با مسابقات خداحافظی کرد.

علیپور در دور اول یوکی کوجورو از ژاپن، دارنده نقره کاراته وان اتریش در سال جاری میلادی را ۱۱ بر ۳ شکست داد. او پس از این برد روحیه بخش به دیدار هایا جوما از کانادا، دارنده ۲ مدال برنز مسابقات کاراته وان در سال جاری رفت و در هانتی بر او غلبه کرد.

رزیتا در مسابقه سوم خود ۴ بر صفر برابر الکساندرا هاگ از سوئد به پیروزی رسید و سپس در دشوارترین مسابقه خود در دور چهارم برابر “ژیائویان این” از چین، دارنده ۳ طلا و یک نقره کاراته وان ۲۰۱۹، یک بر صفر باخت و با شکست ژیائویان چینی مقابل جیانا لطفی از مصر، رزیتا علیپور از حضور در ادامه رقابتها بازماند.

رزیتا در حالی مغلوب “ژیائویان این” شد که چندی قبل در دیدار نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند در یک مبارزه نزدیک در هانتی مغلوب او شده بود و تلاش رزیتا برای انتقام از این حریف چینی ناکام ماند.

علیپور در دوره پیشین کاراته وان در شانگهای، پس از غلبه بر حریفی کروات، در دور دوم برابر لیلا هرتو فرانسوی – که در توکیو عامل حذف شیما آل سعدی از مرحله پنجم کاراته وان شد – بازنده میدان را ترک کرد و در دور دوم با تورنمنت وداع کرد. اتفاقی که پیش از آن، در کاراته وان سری آ استانبول نیز برایش رخ داده بود.

در لیگ جهانی کاراته وان توکیو سارا بهمنیاز تنها کاراته کای دختر ایرانی است که مدال کسب کرده است و سایر کاراته کاهای ایران به سکو نرسیدند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=28137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.