21

آریانا جوزایی ستاره 15 ساله جدید فوتبال ایران از شیراز : لذت پوشیدن لباس ملی قابل وصف نیست

  • کد خبر : 29516
  • 04 مهر 1398 - 10:28
آریانا جوزایی ستاره 15 ساله جدید فوتبال ایران از شیراز : لذت پوشیدن لباس ملی قابل وصف نیست

آریانا جوزایی ستاره ۱۵ ساله جدید فوتبال ایران از شیراز یکی از اعضای تیم ملی فوتبال زیر ۱۵ سال ایران در مسابقات آسیای مرکزی (کافا) بود. آریانا می‌گوید لذت پوشیدن لباس ملی قابل وصف نیست. او از مشکل زمین تمرین در شهرش صحبت کرده است.

فرزانه قنبر دزفولی – آی دبلیو اسپورتس:  آریانا جوزایی متولد ششم آبان ۱۳۸۵ یکی از استعدادهای درخشان استان فارس در فوتبال است. این فوتبالیست شیرازی تنها نماینده فارس در مسابقات فوتبال زیر ۱۵ سال آسیای مرکزی بود که توانست همراه با تیم ملی عنوان قهرمانی را در این رقابت‌ها کسب کند.

آریانا جوزایی در پست هافبک چپ و مهاجم بازی می‌کند. گفتگویی با این نوجوان موفق ترتیب دادیم که مشروح این گفتگو را در ادامه می‌خوانید

* چه شد که به سمت فوتبال گرایش پیدا کردی؟

از کودکی علاقه شدیدی به توپ و بازی فوتبال داشتم، به طوری که هر وقت پدرم از محل کار به خانه برمی گشت من فوراً او را مجبور می‌کردم که حریف مقابلم شود و با من بازی کند و او هم با اینکه خسته بود با من بازی می‌کرد و این کار باعث می‌شد که هر روز به این بازی علاقه‌مندتر شوم.

از تابستان سال ۹۳ زیر نظر خانم پروانه کران خسروی آموزش دیدم. در سالهای ۹۵ تا ۹۸ برای شرکت در فستیوال‌های کشوری رامسر، مشهد و دو بار هم جهت حضور در فستیوال کرج انتخاب شدم و در یکی از این فستیوال‌های استعداد یابی که در کردان کرج برگزار شد، انتخاب و به اردوی تیم ملی کشور راه یافتم که در آخرین ارزیابی برای شرکت در تورنمنت کافا در تاشکند ازبکستان راهی این کشور شدم.

بیشتر فعالیت‌های تیمی من تا قبل از اعزام شدن به تورنمنت کافا، به صورت مسابقات دانش آموزی در سطح شهر شیراز و استان فارس و کشور بوده است.

* احساست به عنوان یک بانوی ملی پوش و موفق چیست؟

لذت پوشیدن لباس ملی قابل وصف نیست چرا که دیگر متعلق به خودت نیستی و از دیدگاه خودم می‌توانم بگویم که پوشیدن لباس ملی همانند وارد شدن به یک ارتش ورزشی است که می‌بایست در میدان نبرد با تمام وجودم به عشق سربلندی ایران بجنگم.

* حامیان و مشوقانت در این رشته ورزشی چه کسانی هستند؟

خانواده‌ام در این راه زحمات زیادی را متحمل شده و همیشه مشوق من در این راه بوده‌اند. پیرو آن تلاش مربیان دلسوزم خانم‌ها پروانه کران خسروی، سمانه امیری و همچنین پشتیبانی هیئت فوتبال استان سهم بسزایی در موفقیت‌هایم در این رشته داشته است.

آقایان غلامعلی هنرپیشه رئیس هیئت فوتبال استان فارس، مهدی آصف مسئول کمیته استعدادیابی استان، خانم خاتون طهمورثی نائب رئیس هیئت و خانم سولماز دهقانی عضو محترم شورای شهر شیراز که در این عرصه از هیچ حمایتی دریغ نکردند و جا دارد که از تمامی این عزیزان تشکر و قدردانی ویژه‌ای داشته باشم.

* الگوی اخلاقی و فنی شما در عرصه ورزشی چه کسی است؟

بازیکنان با اخلاق زیادی در ایران و جهان داریم اما در عرصه ورزش از نظر من جهان پهلوان تختی می‌تواند به عنوان الگوی اخلاق و سر مشق زیبایی برای زنان و مردان این مرز و بوم باشد که قطعاً الگو برداری اخلاقی از این پهلوان برای من هم باعث افتخار است اما از لحاظ فنی از همان کودکی من به بازی‌ها و تکنیک‌های کریستیانو رونالدو علاقه فراوان داشته‌ام و هنوز هم تمام بازی‌های او را دنبال می‌کنم.

* مشکلاتی هم در شیراز وجود دارد؟

متأسفانه زمین چمن کافی برای تمرین نداریم و همچنین از وجود زمین چمن مختص بانوان محروم هستیم و حمایت‌های مالی چندانی هم برای بانوان مشاهده نمی‌شود. این کمبودها منجر به کوچ بازیکنان به دیگر استان‌ها شده است و در دراز مدت باعث کمرنگ شدن حضور بانوان بر خلاف میلشان در این رشته ورزشی می‌شود.

قطعا اگر پشتیبانی مسئولین نباشد پیشرفت‌های مورد توقع یا به‌دست نمی‌آید و یا با سختی زیاد حاصل خواهد شد و این مسئله از امیدواری بازیکنان خواهد کاست. پشتیبانی و تشویق مسئولین عزیز همیشه ثمر بخش بوده و هست.

به عنوان یک بانو بزرگ‌ترین آرزو و خواسته من و تمام بانوان ایران این است که مسئولین در چارچوب موازین اسلامی شرایط حضور بانوان را در ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی‌ها فراهم آورند زیرا تشویق تماشاچیان عامل اصلی روحیه دادن به بازیکنان است و تشویق تیم مورد علاقه، از حقوق همه ماست.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=29516

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.