19

هفته اول و دوم لیگ تکواندو | صدرنشینی فرمانیه، بازگشت کیمیا و اقتدار کن و فتح صدر البرز

  • کد خبر : 29767
  • 08 مهر 1398 - 20:45
هفته اول و دوم لیگ تکواندو | صدرنشینی فرمانیه، بازگشت کیمیا و اقتدار کن و فتح صدر البرز

هفته اول و دوم لیگ تکواندو بانوان جام کوثر با صدرنشینی فرمانیه، بازگشت کیمیا و اقتدار کن و فتح صدر البرز همراه بود. در آغاز راه لیگ ۱۵ تیمی تکواندو، در غیاب تنی چند از ستاره‌ها، سایرین روزی جذاب را خلق کردند.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ فصل جدید لیگ تکواندو بانوان جام کوثر امروز دوشنبه ۸ مهر در خانه تکواندو در تهران برگزار شد و ۱۵ تیم حاضر در این مسابقات رقابت‌های هفته اول و دوم خود را برگزار کردند.

در مسابقات برگزار شده، تیم فرمانیه با کسب ۲ پیروزی پیاپی و قاطع با تفاضل بهتر در پیروزی‌های انفرادی در صدر جدول قرار گرفت. فرمانیه برابر هیئت ورامین ۸ بر صفر و برابر هیئت ایلام ۷ بر یک به پیروزی رسید و این نتایج، فرمانیه را به بالای جدول برد.

لوازم خانگی کن مدافع عنوان قهرمانی نیز کار خود را با ۲ پیروزی آغاز کرد و ۷ بر یک هیئت استان مرکزی و ۶ بر ۲ داتیس یزد را از پیش رو برداشت. در کشاکش ماجرای ملیکا میرحسینی و مهسا کیادلیری، تیم ریحانه فولادی در روز خوب الهه شیدایی و زهرا شیدایی پیروز بازی‌هایش بود.

اسپریچو نیز با نرگس میر نوراللهی، هانیه بخشی و شهربانو دامغانی نژاد لیگ را با ۲ برد آغاز کرد. همین شرایط برای فتح صدر البرز که از وجود مهره‌های ارزشمندی چون کیمیا همتی، طیبه پارسا، زهرا پور اسماعیل و مریم ملکوتی خواه بهره مند است به وقوع پیوست.

بازگشت کیمیا؛ دوباره مصدوم شد؟

کیمیا علیزاده در دیدار وزن پنجم منهای ۶۲ کیلوگرم از هفته اول برابر هیئت مرکزی برابر پریسا ادراکی به میدان رفت و او را ۱۵ بر ۶ شکست داد. این مسابقه به معنای بازگشت کیمیا علیزاده به میادین رسمی داخلی پس از یک سال بود.

اتفاق ویژه در مورد کیمیا علیزاده احساس آسیب دیدگی او در مسابقه با پریسا ادراکی بود. او در مسابقه با ادراکی از ناحیه مچ پا آسیب دید و به سختی مسابقه را به پایان رساند. او پس از مسابقه‌اش در هفته اول، سالن مسابقات را ترک کرد و در بازی دوم، در کنار تیمش نبود.

در حاشیه؛ شاهکار غزل و اعتراضات مربی اشتهارد

در جریان مسابقه اشتهارد و اسپریچو، ریحانه زین العابدینی مربی تیم اشتهارد بارها نسبت به قضاوت داوران معترض شد. اعتراضاتی که حداقل بخشی از آن بی مورد به نظر می‌رسید.

شهربانو دامغانی نژاد نمایش فوق‌العاده‌ای در آغاز لیگ داشت. او که در جریان مسابقات ورود به اردوی تیم ملی نتوانست خود را نشان دهد در دو مسابقه خود با قاطعیت و کاملاً برتر، پیروز شد.

زهرا پور اسماعیل تکواندوکار بابلی تیم فتح صدر البرز در وزن هشتم ۷۳+ کیلوگرم در جریان مسابقه برابر فاطمه امینی آسیب دید اما این آسیب دیدگی باعث نشد او در مسابقه دوم فتح صدر البرز غایب باشد. جالب این که او در بازی دوم فتح صدر مقابل هیئت جنوب شرق، برابر فاطمه رضایی پور در حالی به برد ۱۱ بر یک رسید که رضایی پور مصدوم شد و مربی جنوب شرق اجازه نداد رضایی پور به بازی ادامه دهد.

درخشش غزل سلطانی ادامه دارد. در جریان دیدار لوازم خانگی کن و داتیس یزد از هفته دوم در وزن سوم ۵۳- کیلوگرم غزل سلطانی به مصاف کیانا احمدی رفت و در حالی که تا ۷ ثانیه پایانی ۱۳ بر ۱۱ عقب بود بازی را برگرداند و با پیروزی ۱۵ بر ۱۴، بردی دلچسب به دست آورد.

بخش اطلاعات ویژه لیگ تکواندو

گزارش : غزل خدام – حامد اسماعیلی

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=29767

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.