17

عملکرد دختران در انتخابی گرند اسلم | از مشت پای چشم تا حذف تلخ ملیکا

  • کد خبر : 32166
  • 14 آبان 1398 - 10:44
عملکرد دختران در انتخابی گرند اسلم | از مشت پای چشم تا حذف تلخ ملیکا

دختران تکواندوکار ایران به کار خود در انتخابی گرند اسلم ووشوی چین پایان دادند. هایلایت های این حضور مشت پای چشم کوثر اساسه، به وزن اول نرسیدن مهلا مومن زاده و حذف تلخ ملیکا میرحسینی بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات انتخابی گرند اسلم عازم ووشی چین شد و ۵ تکواندوکار جوان ترکیب ایران را در این مسابقات تشکیل می دادند. تیمی جوان و شایسته که البته همچنان از کمبود تجربه رنج می برد.

در وزن ۵۷- کیلوگرم کوثر اساسه ابتدا شوتینگ هان چینی را شکست داد و سپس ژیائوجینگ وی را حذف کرد. نبرد سوم کوثر برابر حریف ازبک با صعود اساسه همراه بود اما این مسابقه، آخرین بازی او در این تورنمنت بود.

ضربه مشت حریف ازبک به صورت کوثر اساسه سبب آسیب دیدگی او شد و با وجود این که کادر پزشکی ابتدا حضور وی را در بازی چهارم برای حریف چینی تایید کردند اما نفوذ میزبان سبب شد او برای قرار گرفتن در مسابقه ای که شانس زیادی برای پیروزی داشت به دلیل همین مصدومیت واجد شرایط تشخیص داده نشود و از حضور او بر روی شیاپ چانگ جلوگیری شود.

صورت زخمی Scarface

کوثر در صورت حضور در میدان و پیروزی سکو را در تصاحب خود می دید اما چینی ها اجازه نداند این اتفاق رخ دهد. بدین ترتیب او با ۳ بازی و ۳ برد به حضورش در چین پایان داد. با صورتی آسیب دیده و مشت خورده.

در همین وزن، ایران ۳ نماینده دیگر هم داشت. مهلا مومن زاده که قرار بود نماینده ایران در وزن نخست باشد به وزن اول نرسید و به ناچار در وزن دوم رقابت کرد. نتیجه این شد که او با وجود برتری بر اومایما البوتچی از مراکش در مسابقه نخست، در بازی دوم به ماریا استتیچ کروات باخت و از دور مسابقات کنار رفت.

تینا مدانلو و بیتا صنعتی نمایندگان دیگر ایران در این وزن که به صورت آزاد و نه در قالب تیم ملی در انتخابی گرند اسلم شرکت کرده بودند نیز با شکست در گام اول وداعی زودهنگام با مسابقات ووشی داشتند.

در ۶۷- کیلوگرم کیمیا همتی و یلدا ولی نژاد نمایندگان تکواندوی ایران بودند. کیمیا همتی برابر یونیون شان چینی در یک شانزدهم نهایی دو بر یک شکست خورد و حذف شد. یلدا ولی نژاد اما در یک هشتم حریفی چینی را برد و در یک چهارم نهایی برابر جاندی کیم از کره جنوبی بازنده شد.

آخرین نماینده ایران در تورنمنت، ملیکا میرحسینی وکیلی در ۶۷+ کیلوگرم بود. او در مبارزه با کریستینا آدبایو از روسیه شروع خوبی داشت و راند اول را برد، در راند دوم نیز در یک قدمی پیروزی بود که در آخرین ثانیه ها غافلگیر شد و در نهایت در راند بعد، نتیجه را واگذار کرد تا ارزش ثانیه ها و تمرکز تا آخرین لحظه را از این پس بیشتر بداند.

اطلاعات خبر: *نویسنده: حامد اسماعیلی * تنظیم کننده: تحریریه*منبع: اختصاصی*انتشار ۱۴ آبان ۱۳۹۸- ساعت ۱۰:۴۴

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=32166

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.