23

زهرا یزدانی و فاطمه فتاحی در مسابقات جهانی کشتی آلیش صاحب مدال شدند

  • کد خبر : 35275
  • 02 دی 1398 - 10:51
زهرا یزدانی و فاطمه فتاحی در مسابقات جهانی کشتی آلیش صاحب مدال شدند

رقابت‌های کشتی آلیش قهرمانی جهان در قزاقستان آغاز شد و در نخستین روز این پیکارها زهرا یزدانی و فاطمه فتاحی در مسابقات جهانی کشتی آلیش صاحب مدال شدند.

آی دبلیو اسپورتس – رقابت های کشتی آلیش قهرمانی جهان در شهر نور سلطان قزاقستان روز یکشنبه اول دی ۹۸ آغاز شد و حاصل تلاش ۴ کشتی گیر ایران در روز اول این پیکارها ۲ مدال بود که توسط زهرا یزدانی چراتی و فاطمه فتاحی جویاری به دست آمد.

در این رقابت‌ها در وزن ۵۵ کیلوگرم، زهرا یزدانی کشتی گیر مازندران در اولین مسابقه به دیدار وایشناوی هندی رفت و او را یک بر صفر شکست داد اما در مسابقه برابر حریفی از قزاقستان شکست خورد و حضور در فینال را از دست داد.

با توجه به تعداد محدود شرکت کنندگان در این وزن، زهرا یزدانی با یک پیروزی و یک شکست صاحب مدال برنز شد. در وزن ۶۰ کیلوگرم، فاطمه فتاحی پس از پیروزی ۳ بر صفر برابر رایا کیوسوا از بلغارستان، نماینده ازبکستان را هم ۶ بر ۲ برد.

فتاحی در نیمه نهایی توانست نماینده هلند را ۶ بر صفر مقتدرانه شکست دهد اما در دیدار نهایی برابر حریف سرسخت خود از قرقیزستان ۵ بر یک شکست خورد و به مدال نقره مسابقات جهانی کشتی آلیش بسنده کرد.

زهرا یزدانی روی سکوی سوم مسابقات جهانی کشتی آلیش

در وزن ۶۵ کیلوگرم هانیه قدرتی پور بود ابتدا حریفش از قزاقستان را ۵ بر صفر برد و سپس ۲ بر صفر حریفی هندی را مغلوب کرد و در دیدار بعد ۶ بر صفر مغلوب نماینده هلند شد و با توجه به نتایج سایر مسابقات، به این دلیل که در گروه خود سوم شد نتوانست به مرحله نهایی برسد و پنجم شد.

سحر غنی زاده نیز در ۷۰ کیلوگرم ابتدا ۲ بر صفر نماینده ازبکستان را برد و شکست او در بازی با حریف اوکراینی با حساب ۶ بر صفر او را روی سکوی سوم قرار داد. این مسابقات، دیدار رده بندی ندارد و امتیاز کشتی گیرانی که به فینال نرسیده‌اند ملاک تعیین نفر سوم و مدال برنز است.

مریم احمدی و هانیه عاشوری ۲ نماینده دیگر ایران امروز (دوشنبه) و در اوزان ۷۵ و +۷۵ کیلوگرم به میدان می‌روند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=35275

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.