16

نظرات قهرمان اسبق استقامت درباره پریسا عرب | غیور: به فدراسیون دو و میدانی نقد وارد است

  • کد خبر : 39248
  • 08 دی 1398 - 11:28
نظرات قهرمان اسبق استقامت درباره پریسا عرب | غیور: به فدراسیون دو و میدانی نقد وارد است

محبوبه غیور قهرمان اسبق دو و میدانی ایران در مواد استقامتی به بیان نظرات خود در زمینه وضعیت دو و میدانی ایران و نیز پریسا عرب قهرمان فعلی استقامت پرداخته است.

آی دبلیو اسپورتس – انتخابات فدراسیون دو و میدانی در پیش است و چالش‌های دو و میدانی بانوان موضوعی است که در انتخاب رئیس آینده فدراسیون دو و میدانی یکی از موارد قابل توجه است.

محبوبه غیور قهرمان اسبق استقامت ایران در این باره اظهار کرد: در گذشته، نگاه عمومی ورزشکاران این نبود که منتقد باشند اما حس می‌کنم نقدهایی به فدراسیون دو و میدانی وارد است. من کشورهای دیگر را بررسی کرده‌ام که چطور یک کشور ناگهان مدال آور شده است و کلید موضوع این است که یک فدراسیون موفق فدراسیونی است که در زمینه ورزشکاران، انگیزه بخش باشد.

او ادامه داد: چرا ورزشکار به سمت کارهای غیراخلاقی می‌رود؟ زمانی که در کشور ما به نفرات دوم به بعد اهمیت داده نشود ورزشکار برای اول بودن دست به هر کاری می‌زند و در نتیجه با مشکل دوپینگ مواجه می‌شویم.

قهرمان اسبق دو و میدانی ا یران گفت: اردوهای ملی در دو و میدانی زنان مرتب نیست پس برای اینکه ورزشکار جهش داشته باشد نمی‌تواند مدیریت و تصمیم گیری درست داشته باشد و حاصل آن اتفاقاتی مثل بی انگیزگی یا دوپینگ برای اول شدن است.

غیور عنوان کرد: زمانی که به ورزشکار بها ندهیم نباید ورزشکار را گناهکار بدانیم. زمانی که مدیر، تفویض اختیار نمی‌کند و ایده پردازی در بدنه فدراسیون در کار نیست و همه منتظر تصمیم مدیر و عمل به نظرات یک شخص هستند به مشکلات می‌خوریم و نتیجه آن ۴ دوپینگ از ۲۰ مورد آزمایش است. پیشنهاد من به مدیر جدید این است که از قهرمانان گذشته و مدال آور و تجربه‌ها استفاده کند.

محبوبه غیور همچنین درباره وضعیت پریسا عرب گفت: غیور: وضعیت پریسا عرب در بعد ملی قابل قبول است اما در سطح آسیا او باید بیشتر تلاش کند و تمرینات حرفه‌ای تری داشته باشد. بدیهی است که در استقامت فاصله ما با ستارگان بین المللی زیاد است و کار سخت است. آن طور که اطلاع دارم پریسا عرب در مسابقات برون مرزی را شرکت می‌کند و این اتفاق خوبی برای پیشرفت اوست.

قهرمان اسبق دو و میدانی ا یران تصریح کرد: به هر حال کسانی که سیاه پوست هستند ژن استقامت دارند و رقابت با آنها هم سخت است. اما ژنتیک همه داستان نیست و مدیریت نقش مهمی دارد. شما در ژاپن و چین ببینید که مدیریت آنها توانسته کاری کند که آنها در برخی مواد حتی از سیاه پوست‌ها سبقت گرفته‌اند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=39248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.