18

شگفتی کامل نشد | شیما آل سعدی مدال نقره کاراته وان دوبی را به دست آورد

  • کد خبر : 42305
  • 27 بهمن 1398 - 18:01
شگفتی کامل نشد | شیما آل سعدی مدال نقره کاراته وان دوبی را به دست آورد

کاراته کای شیرازی که به صورت آزاد در امارات روی تاتامی رفته بود به نمایش شگفت آور خود پایان داد. شیما آل سعدی مدال نقره کاراته وان دوبی را به دست آورد تا در میان کاراته کاهای ایرانی، چهره‌ای فینالیست شود که کسی روی او حسابی باز نکرده بود.

آی دبلیو اسپورتس – رسیدن شیما آل سعدی به فینال کاراته وان را احتمالاً باید مهم‌ترین رخداد دومین مرحله لیگ جهانی کاراته ۲۰۲۰ در خاک امارات دانست. در شرایطی که هیچکس حتی فکر آن را نمی‌کرد که شیما آل سعدی به سکو نزدیک شود او تا فینال پیش رفت و اولین مدال خود در ادوار کاراته وان را به رنگ نقره کسب کرد.

کاراته کای شیرازی که به صورت آزاد و نه در قالب تیم ملی، در کاراته وان دوبی حاضر بود توانست به دیدار نهایی وزن منهای ۶۱ کیلوگرم راه یافت اما برابر ژیائو یان چینی که در مراحل قبلی از سد رزیتا علیپور دیگر ایرانی حاضر در این وزن گذشته بود، ۳ بر یک شکست خورد و به مقام نایب قهرمانی بسنده کرد.

آل سعدی سال گذشته یکی از اعضای تیم ملی در کاراته وان بود اما پس از اینکه در چند مرحله متوالی همراه با تیم ملی نتیجه نگرفت و شانسی برای المپیکی شدن برای او وجود نداشت از فهرست ملی پوشان کنار رفت با این حال نقره او در کاراته وان شگفت آور بود.

شیما آل سعدی در این مسابقات ابتدا در دور نخست ۲ بر یک از سد کریستینا فرر از اسپانیا گذشت و در دومین دیدارش در یک بازی نزدیک ۵ بر ۴ فیلیپه وندولینه از فرانسه را شکست داد.  سومین برد شیما ۳ بر ۲ برابر اینگیریدا سوچانکوآ از اسلواکی به دست آمد.

آل سعدی سپس موفق شد یک بر صفر آنیتا سروگینا از اوکراین را با شکست بدرقه کند و گام به دور نیمه نهایی بگذارد. او در مبارزه نیمه نهایی مقایل جیانا لطفی از مصر قرار گرفت و پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو برنده تاتامی شد و به فینال راه پیدا کرد تا در نهایت به مدال نقره برسد.

بدین ترتیب ایران با ۲ مدال برنز رزیتا علیپور و سارا بهمنیار و یک نقره شیما آل سعدی به کار خود در بخش کومیته لیگ جهانی دوبی پایان داد. طراوت خاکسار و حمیده عباسعلی موفق به کسب مدال نشدند. هدایت تیم ملی بر عهده سمانه خوش قدم بود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=42305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.