22

سال پرکار در انتظار راگبی

  • کد خبر : 43127
  • 24 اسفند 1398 - 19:14
سال پرکار در انتظار راگبی

مالزی سال آینده میزبان مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا است و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا در بخش ۷ نفره بزرگسالان نیز در دستور انجام است. با این حال اعزام تیم ملی راگبی زنان به این موضوع وابسته است که اعتبار مالی برای اعزام فراهم شود

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتس : برای آنها که از فضای ورزش زنان دور هستند کاملاً شگفت انگیز است که بدانند راگبی یکی از رشته‌های ورزشی محبوب دختران در ایران است. شور و انرژی در راگبی غوغا می‌کند و این را می‌توان از اتمسفری که بر مسابقات رسمی راگبی حاکم است حس کرد.

راگبی زنان در ایران رشته‌ای در حال پیشرفت است و حضور ناهید بیارجمندی مربی شاخص راگبی ایران به عنوان نایب رییس دوم کمیته راگبی زنان آسیا حالا برگ برنده راگبی ایران در قاره کهن محسوب می‌شود.

سالی که گذشت برای راگبی اتفاقات خوشی در پی داشت. اولین دوره مسابقات راگبی ساحلی دختران امسال در کیش برگزار شد و اتفاق جالب دیگر برگزاری جشن برترین‌های راگبی در ماه گذشته بود.

اتفاقی که در فدراسیون‌های عریض و طویل هم انجام نمی‌شود. راگبی این روزها در خواب کوتاهی به سر می‌برد تا آماده رقابت دختران از اردیبهشت ماه شود. اتفاقی که البته ناهید بیارجمندی می‌گوید بتا وضعیت ویروس کرونا بستگی دارد.

بیارجمندی درباره برگزاری لیگ‌های سال ۹۹ می‌گوید: پیش از این لیگ راگبی زنان در قالب دسته برتر و دسته یک برگزار می‌شود اما طی ۲ سال اخیر این ۲ دسته با هم ادذغام شدند. اکنون تصمیم بر آن شده که از سال ۹۹ به روال سابق برگردیم و لیگ دسته یک دوباره تشکیل شود.

سال ۹۹ برای راگبی سالی شلوغ است. در عرصه داخلی، مسابقات زیر ۱۳ سال یا تک راگبی، زیر ۱۷ سال ایکس راگبی و المپیاد استعدادهای برتر وزارت ورزش، زیر ۲۰ سال، بزرگسالان ۷ نفره و بزرگسالان ۱۵ نفره به همراه مسابقات راگبی ساحلی برنامه ریزی شده است. در عرصه ملی، ۲ رویداد آسیایی برای دختران راگبی ایران در پیش است اما اینکه دخترها به این مسابقات می‌روند یا خیر، موضوعی دیگر است.

مالزی سال آینده میزبان مسابقات زیر ۲۰ سال آسیا است و همچنین مسابقات قهرمانی آسیا در بخش ۷ نفره بزرگسالان نیز در دستور انجام است. با این حال اعزام تیم ملی راگبی زنان به این موضوع وابسته است که اعتبار مالی برای اعزام فراهم شود و شورای برون مرزی وزارت ورزش با اعزام دختران ملی پوش موافقت کند. مجوز حضور دختران راگبی با وضعیت اقتصادی کشور نسبت مستقیمی خواهد داشت

ناهید بیارجمندی تاکید کرده فدراسیون انجمن‌های ورزشی تلاش خواهد کرد تا اعزام تیم ملی صورت گیرد و خللی در مسیر اعزام رخ ندهد.

این یادداشت در شماره اول “قهرمانان” نشریه دیجیتال ورزش زنان ایران نیز منتشر شده است

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=43127

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.