21

مرحله دوم برترین‌های ورزش زنان ۹۸ | گلنوش خسروی، سالک و 2 تکواندوکار در دور بعد

  • کد خبر : 44691
  • 12 اردیبهشت 1399 - 12:43
مرحله دوم برترین‌های ورزش زنان ۹۸ | گلنوش خسروی، سالک و 2 تکواندوکار در دور بعد

در مرحله دوم گزینش برترین‌های ورزش زنان کشور در سال ۹۸ در بخش آینده سازان زیر ۱۸ سال، ۱۶ نفر صعود کرده از مرحله اول در ۴ گروه ۴ نفره قرار گرفتند و در نهایت ۸ نفر راهی دور سوم شدند.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران : اگر بگوییم جدول آینده سازان دوست داشتنی ترین بخش نظرسنجی ۹۸ بود سخنی به گزافه نگفته‌ایم. هر ۳۲ نفر جدول اصلی زیر ۱۸ ساله‌ها بدون استثنا از ستارگان بی بدیل و آینده دار ورزش ایران هستند و گذر زمان این ادعا را اثبات خواهد کرد.

در مرحله دوم در بخش آینده سازان زیر ۱۸ سال ، ۱۶ نفر صعود کرده از مرحله اول در ۴ گروه ۴ نفره قرار گرفتند. بر اساس قانون، ورزشکاران هم رشته در این بخش باید در قالب‌های ۲ نفره در یک گروه قرار می‌گرفتند.

گروه یک: در این گروه یلدا ولی نژاد قهرمان تکواندو نوجوانان آسیا و دارای بهترین جایگاه در میان تکواندوکاران ایرانی در رنکینگ جهانی به همراه الهه پورصالح ملی پوش والیبال و جوان‌ترین والیبالیست ایران در انتخابی المپیک در مجموع آرای مردمی و خبرنگاران جواز صعود را به دست آوردند.

آیدا گل محمدی که رقابت سختی با ۲ نفر صعود کننده داشت در نهایت در آرای خبرنگاران به رقبای خود نرسید. کیمیا زارعی قایقران ایران در مسابقات رویینگ آسیا نیز در این گروه حضور داشت اما نتوانست به مرحله سوم برسد.

گروه ۲: در این گروه، که ۲ تکواندوکار در آن حضور داشتند نگار اسماعیلی تکواندوکار قهرمان نوجوانان آسیا که به ترکیب نهایی تیم ملی بزرگسالان نیز رسید به همراه آیدا حیدری دارنده مدال برنز مسابقات ووشو جوانان آسیا در برونئی گوی سبقت را در مجموع آرای مردمی و خبرنگاران از سایرین ربودند.

مارال ترکمان پدیده ارزشمند لیگ برتر فوتسال در این گروه دشوار آرای بالایی به دست آورد اما در بخش خبرنگاران نتوانست رتبه اول یا دوم را کسب کند. آناهیتا توکلی تکواندوکار خوش آتیه در این گروه حضور داشت که صعود نکرد. رقابت بین دختران لایق این گروه نزدیک و نفس گیر بود.

گروه ۳: در این گروه نیز که ۲ تکواندوکار حضور داشتند غزل سلطانی قهرمان تکواندوی نوجوانان آسیا در اردن که او نیز به ترکیب نهایی تیم ملی بزرگسالان رسیده بود جواز صعود را به دست آورد و مریم حبیبی والیبالیست تیم باریج اسانس کاشان نیز دومین سهمیه صعود را کسب کرد.

تینا مدانلو دیگر تکواندوکار شایسته این گروه در رقابت با همتای خود موفق به صعود نشد. مبینا حسن نژاد پدیده لیگ برتر هندبال نیز با وجود اینکه هم در مرحله نخست و هم در این مرحله آرای بالایی کسب کرده بود در بخش آرای خبرنگاران نتوانست امتیاز کافی برای صعود را به دست بیاورد و فقدان سابقه ملی در این مورد اثرگذار شد. به نظر می‌رسد حضور تا همین مرحله برای او یک موفقیت بزرگ به حساب بیاید. او با بهترین‌های ایران رقابت کرد.

گروه ۴: گروه چهارم در حال و هوایی برفی، قرار نبود الزاماً به دختران برفی وفا کند. دختران شایسته اسکی ایران رکسانا ساوه شمشکی و آرتمیس حسینی پس از صعود از مرحله اول، در این مرحله به کار خود پایان دادند تا گلنوش خسروی فوتبالیست تیم ملی جوانان و لژیونر فوتبال ایران در ترکیه به همراه رومینا سالک مدال آور اسکیت ایران در مسابقات نوجوانان جهان در اسپانیا راهی مرحله سوم شوند.

رکسانا و آرتمیس نمایندگان ایران در المپیک زمستانی جوانان بودند و با حضور در جمع ۱۶ جوان شایسته ۹۸ می‌توانند سربلند باشند و اسکی به آنها افتخار می‌کند. آنها در آرای مربوط به خبرنگاران نتوانستند با امتیاز مدال رومینا سالک در اسپانیا و اهمیت لژیونر بودن یک دختر جوان ایرانی در فوتبال ترکیه رقابت کنند.

صعود کنندگان نشان ۳ ستاره و حذف شدگان نشان ۲ ستاره آینده سازان ورزش ایران در سال ۹۸ را دریافت می‌کنند.

نشان افتخار چیست؟

نشان افتخار، یک نشان الکترونیکی است که توسط پایگاه خبری ورزش زنان ایران ابداع شده است. این نشان از این پس در کنار همه تصاویر و اخبار منتشر شده از تمامی منتخبان فهرست برترین‌های ۹۸ در طول سال به نمایش در می‌آید.

 

همچنین این نشان در دانش نامه در حال تدوین ورزش زنان ایران نیز نمایش داده خواهد شد، نشان افتخار ی برای همیشه خواهد بود و هر سال به روز رسانی می‌گردد.

هر ستاره طلایی نشانگر رتبه در سال مورد نظر است به طوری که نفرات حاضر در جدول اصلی که در مرحله اول حذف شدند نشان یک ستاره دریافت می‌کنند و مرحله به مرحله، تعداد ستاره‌ها افزایش می‌یابد. نفرات اول و دوم نهایی نشان ۵ ستاره را به دست می‌آورند. ارزش نشان افتخار سال به سال افزایش می‌یابد

اطلاعات خبر: *نویسنده: تحریریه *منبع: اختصاصی*انتشار ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹- ساعت: ۰۸:۱۸

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=44691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.