20
فراخوان طراحی لباس برای شطرنج بازها

تیم ملی شطرنج زنان لباس متحد الشکل به تن می‌کند

  • کد خبر : 45646
  • 06 خرداد 1399 - 11:08
تیم ملی شطرنج زنان لباس متحد الشکل به تن می‌کند
فدراسیون شطرنج ایران قصد دارد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران پوششی یکدست در نظر بگیرد. پوششی که باید با معیارهای ایرانی همخوان باشد.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران؛ ورزشکاران رشته شطرنج تاکنون با لباس‌های شخصی یا البسه‌ای غیررسمی در مسابقات مختلف رسمی این رشته شرکت می‌کردند و پروتکلی برای اینکه یک شطرنج باز باید با چه لباسی در مسابقات شرکت کند وجود نداشت.

اکنون فدراسیون شطرنج به دنبال این است که البسه‌ای واحد را برای حضور شطرنج بازان دختر ایران در مسابقات رسمی در نظر بگیرد. در همین حال فدراسیون جهانی پوشش کت و شلوار را برای مسابقات بین المللی در دستور اقدام دارد.

حالا فدراسیون شطرنج ایران قصد دارد برای تیم ملی شطرنج زنان ایران پوششی یکدست در نظر بگیرد. پوششی که به گفته شادی پریدر نایب رییس زنان فدراسیون شطرنج باید با معیارهای ایرانی همخوان باشد.

چالش این لباس این است که شطرنج بازها باید ساعات زیادی را به نشستن برابر حریف سپری کنند بنا بر این لباس آنها باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد. شادی پریدر به این موضوع اشاره کرده و از طراحان لباس خواسته است طرح‌های پیشنهادی خود را به فدراسیون شطرنج ارائه دهند.

به عنوان یک قاعده کلی، حضور ورزشکاران زن ایران در میادین بین المللی با پوشش اسلامی با تایید وزارت ورزش و جوانان در مورد ظاهر لباس صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=45646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.