18
اشتاد سازه یا یکی از سه مدعی دیگر؟

کهکشانی‌ها در پی تکرار قهرمانی لیگ برتر هندبال

  • کد خبر : 50348
  • 27 مهر 1399 - 22:00
کهکشانی‌ها در پی تکرار قهرمانی لیگ برتر هندبال
فصل جدید لیگ برتر هندبال در حالی به صورت متمرکز برگزار می‌شود که پیش بینی قهرمان از هر زمان دیگری دشوارتر است. اشتاد سازه مشهد می‌خواهد قهرمانی خود را تکرار کند اما آنها در یک بازی از قبل برنده قرار ندارند.

آی دبلیو اسپورتس” – رسانه دختران قهرمان ایران: لیگ برتر هندبال بانوان ۹۹ در شرایطی شروع بکار می کند که در سال گذشته با فراز و نشیب‌های فراوانی همراه بود. لیگی که در مهر ۹۸ با ۸ تیم کار خود را آغاز کرده بود، در پایان با شش تیم به کار خود پایان داد.

تیم شهید چمران لارستان قهرمان فصل ۹۷ از حضور در لیگ ۹۸ انصراف داد. هیئت البرز و پترو آموت پویا بوشهر نیز در لیگ ۹۷ به دسته اول سقوط کردند و جای خود را به شهید شاملی کازرون و ارشیا شید طرقبه و شاندیز دادند و تیم کیش ایر نیز جایگزین چمران لارستان شد.

اما پدیده لیگ ۹۸ با ترکیبی که تشنه قهرمانی بود پا به عرصه لیگ گذاشت. به یک‌باره کهکشانی‌های تیم شهید چمران لارستان که مسعود راستی از ادامه فعالیتش در لیگ برتر انصراف داده بود، به مشهد منتقل شدند.

لیست تیم هندبال زنان اشتاد سازه مشهد در لیگ ۹۸ شامل نسل طلایی هندبال زنان ایران بود. هانیه لک، مینا وطن پرست، ساناز رجبی، شیدا فلاحی، مژگان قهرمانی، راضیه جانباز، شقایق باپیری و ….

نام‌های بزرگ بار دیگر گرد هم آمده بودند و کارشناسان هندبال متفق‌القول این ترکیب را مستحق کسب عنوان قهرمانی می‌دانستند و اعتقاد داشتند که لیگ ۹۸ قطعاً یک قهرمانی مجدد به این تیم آماده بدهکار است.سونامی اشتاد سازه در لیگ ۹۸ آن‌قدر سهمگین بود که در فاصله ۲ هفته به پایان لیگ توانست کاپ قهرمانی را در جزیره کیش بالای سر ببرد.

لیگ هندبال در سال ۹۹ در شرایط ویژه‌ای که کشورمان همچون سایر کشورها متأثر از بیماری کرونا قرار دارد، کلید خورده و تیم‌های شرکت کننده در این لیگ شرایطی را فراهم کرده‌اند که کارشناسان بر این باورند که کسب عنوان قهرمانی دست کم برای ۴ تیم اشتاد سازه، سپاهان و شهید شاملی کازرون و تاسیسات دریایی در دسترس تر به نظر می‌رسد.

در این بین کهکشانی های اشتاد سازه که با گذراندن تمرینات فشرده در شهر مشهد پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند، برای دبل قهرمانی دستکم ۳ رقیب آماده بر سر راه خود دارند.

فولاد مبارکه سپاهان که در فصل نقل و انتقالات در تابستان داغ ۹۹ توانست چند ملی پوش شامل راضیه جانباز، فاطمه خلیلی بهفر، الناز قاسمی و حدیثه نوروزی از ترکیب اشتاد سازه و ذوب آهن جذب کند به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب اشتاد سازه برای کسب عنوان قهرمانی مترصد لغزش اشتاد سازه و یورش به عنوان قهرمانی است.

از سوی دیگر تیم شهید شاملی کازرون که سال قبل با اختلاف ناچیز از کسب عنوان قهرمانی بازماند امسال عزم خود را جزم کرده است که جام قهرمانی را به کازرون ببرد. دختران فارس که امسال تیمشان دستخوش تغییرات جزئی شده است برای کسب قهرمانی علاوه بر تیم اشتادسازه قطعاً باید سپاهان را هم کنار بزنند.

بخت چهارم قهرمانی یعنی تاسیسات دریایی که متشکل از چهره‌های جوان و جویای نام و البته باتجربه است، با اینکه کسب قهرمانی برای آنها کمی دور از دسترس به نظر می رسد اما می‌توانند برای رسیدن به سکو امیدوار باشند. تیم جوان مهسا معتمدی با اینکه همچون ۳ تیم فوق‌الذکر ستاره‌های ملی پوش پرشماری ندارد اما خود را برای نبرد بر سر تصاحب سکو آماده کرده است.

علاوه بر نبرد سنگین این چهار تیم در زمین مسابقه، این تیم‌ها باید با کرونا هم بجنگند. بدون شک اگر در جریان تست کووید ۱۹ از بازیکنان این تیم‌ها در هر مرحله مشخص شود که بازیکنان این تیم‌ها به کرونا مبتلا و مجبور به ترک رقابت‌ها شوند ، این اتفاق تأثیر منفی بر عملکرد این تیم‌ها خواهد داشت و معادلات را به هم خواهد ریخت.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=50348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.