14
گفتگو با دروازه بان ایرانی بشیکتاش

مریم یکتایی : می‌خواهم در لیگ قهرمانان بازی کنم | از بازی برای تیم ملی استقبال می‌کنم

  • کد خبر : 62616
  • 12 تیر 1400 - 15:50
مریم یکتایی : می‌خواهم در لیگ قهرمانان بازی کنم | از بازی برای تیم ملی استقبال می‌کنم
مریم یکتایی سنگربان جدید تیم فوتبال زنان بشیکتاش ترکیه از پیوستن به تیم جدیدش خوشحال است. او می خواهد در لیگ قهرمانان بازی کند. افتخاری بزرگ برای یک ایرانی.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ خبر پیوستن مریم یکتایی دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال ایران به بشیکتاش ترکیه، بار دیگر نام سنگربان بلند قامت سابق شهرداری بم را بر سر زبان‌ها انداخته است.

پس از چند سال بی‌خبری از یکتایی، او هفته گذشته به بشیکتاش ترکیه پیوست و در تمرین این تیم شرکت کرد. پیوستن به باشگاه بزرگ شهر استانبول، مهم‌ترین موقعیت ورزشی در زندگی فوتبالیست ایرانی است.

مریم یکتایی سه سال قبل پس از قهرمانی با شهرداری بم و خروج از ایران، دیگر در میادین ظاهر نشد و در شرایطی که به نظر می‌رسید دیگر روی صحنه ظاهر نمی‌شود ناگهان سر از یک باشگاه بزرگ درآورد.

حضور او در بشیکتاش به عنوان باشگاهی بزرگ در ترکیه و اروپا نشان می‌دهد سنگربان ایرانی از آمادگی جسمانی و فنی مناسبی برای قانع کردن کادر فنی بشیکتاش برخوردار بوده است.

یکتایی در گفتگو با آژانس ورزش زنان ایران می‌گوید: این بازگشت، اتفاقی نبود. از زمانی که ایران را ترک کردم به یک بازگشت خوب فکر می‌کردم و این موقعیت امسال برایم فراهم شد. برای رسیدن به تیمی چون بشیکتاش برنامه داشتم.

به نظر می‌رسد دروازه بان جدید بشیکتاش چندان هم ناآماده نیست: هیچ وقت تمرین را رها نکردم. می‌دانستم که برمی‌گردم. در یک سال اخیر از لیگ ترکیه پیشنهاد داشتم اما منتظر یک پیشنهاد مناسب بودم و بشیکتاش همان تیمی بود که می‌خواستم در آن بازی کنم.

نام بشیکتاش برای فوتبال دوستان یادآور تیم بزرگ این باشگاه در فوتبال مردان است. یکتایی نیز در این باره می‌گوید: بشیکتاش باشگاهی با نظم است، یک برند اروپایی در فوتبال ترکیه است و امسال در لیگ قهرمانان حضور دارد و من هم می‌خواستم در این سطح بازی کنم.

اگر مریم یکتایی فرصت حضور در لیگ قهرمانان زنان اروپا UWCL را پیدا کند به نخستین بازیکن ایرانی تبدیل خواهد شد که در چمپیونز لیگ زنان بازی خواهد کرد و این برای او به معنای تاریخ سازی است.

سنگربان سابق تیم ملی می‌گوید: فوتبال زنان در ترکیه روی رده‌های پایه تمرکز دارد و اطمینان دارم که فوتبال زنان در ترکیه آینده درخشانی دارد. در بشیکتاش، بازیکنان آمریکایی، اسپانیایی و برزیلی داریم که همگی در لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند و ترکیه روی فوتبال زنان سرمایه‌گذاری خوبی داشته است.

یکتایی البته اشاره می‌کند که سهمیه هر تیم در لیگ فوتبال زنان ترکیه ۵ بازیکن خارجی است و ادامه می‌دهد: باشگاه در تلاش است پیش از شروع لیگ، تیم را تقویت کند. ما در اوایل شهریور درگیر لیگ قهرمانان اروپا خواهیم شد و پس از آن هم لیگ ترکیه شروع می‌شود.

آیا مریم یکتایی دروازه‌بان شماره یک تیم محبوب استانبول خواهد بود؟: “غیر از من ۲ دروازه‌بان دیگر در تیم حضور دارند. برای این که خودم را نشان دهم نیاز به زمان دارم. سطح هر ۳ دروازه‌بان به هم نزدیک است و برای رقابت با هر ۲ دروازه‌بان دیگر، امیدوار و باانگیزه هستم. اینجا هستم تا مبارزه کنم.”

بازگشت او به میادین از این نظر خبر خوشحال کننده‌ای بود که می‌تواند بخشی از دغدغه‌های درون دروازه تیم ملی را از بین ببرد. مریم یکتایی در این باره می‌گوید: از این که به تیم ملی ایران خدمت کنم استقبال می‌کنم و اگر از من خواسته شود که به تیم ملی ملحق شوم با کمال میل در خدمت ایران خواهم بود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=62616

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.