20
توضیحات پیمان فخری درباره تیم المپیک

کمیته ملی المپیک همچنان پیگیر موضوع سهمیه رزیتا علیپور

  • کد خبر : 63024
  • 17 تیر 1400 - 13:51
کمیته ملی المپیک همچنان پیگیر موضوع سهمیه رزیتا علیپور
کمیته ملی المپیک همچنان پیگیر موضوع سهمیه رزیتا علیپور است. پیمان فخری می گوید وضعیت رزیتا علیپور توسط آی او سی تعیین تکلیف می شود.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ پیمان فخری در مورد آخرین وضعیت کاروان ورزش ایران برای حضور در بازی های المپیک توکیو و شرایط رزیتا علیپور توضیح داد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با تاکید بر اینکه 67 سهمیه برای ورزش ایران و حضور در المپیک توکیو قطعی است به این پرسش مبنی بر اینکه «احتمال اضافه شدن سهمیه های جدید در فاصله زمانی باقی مانده تا آغاز بازی ها وجود دارد؟»، پاسخ مثبت داد و توضیحات لازم در مورد آن را ارائه کرد.

فخری تصریح کرد: ۵ جولای (۱۴ تیرماه) ثبت نام نهایی کاروان ورزش کشورها برای حضور در المپیک توکیو انجام شد. در واقع بر اساس این ثبت نام موقعیت ورزشکاران صاحب سهمیه برای اعزام به توکیو نهایی شده و فدراسیون های جهانی مربوطه در جریان آن قرار می گیرند. در صورتیکه ورزشکار صاحب سهمیه ای به هر دلیلی مانند آسیب دیدگی، دوپینگ و … از اعزام منع شود در واقع جا برای ورود ورزشکاران رزرو به ترکیب المپین ها باز می شود. از این حیث احتمال کسب سهمیه جدید وجود دارد همان طور که سهمیه وزنه برداری و بدمینتون بانوان اینگونه به دست آمد.

وی در همین رابطه ادامه داد: البته احتمال کسب سهمیه جدید از این راه شاید خیلی زیاد نباشد اما کمیته ملی المپیک به طور جدی پیگیری نهایی کردن سهمیه رزیتا علیپور در بخش کاراته بانوان است.

معاون ورزش کاروان اعزامی به المپیک توکیو خاطرنشان کرد: محل مناقشه برای المپیکی شدن رزیتا غفاری یک ورزشکار قزاقستانی است. از بندهای قانونی در این زمینه استفاده کرده ایم و مکاتبات ابتدایی را هم با فدراسیون جهانی داشته ایم. در نهایت تصمیم گیری به کمیته بین المللی المپیک (IOC) موکول شده است. کمیته ملی المپیک ایران مستندات و مدارک لازم را برای IOC ارسال کرده است.

به گفته پیمان فخری، ترکیب کاروان ورزش ایران بر اساس تعیین سهمیه احتمالی رزیتا علیپور و احتمال کسب سهمیه جدید در دیگر رشته حداکثر تا یک هفته دیگر نهایی می شود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=63024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.