16
وضعیت اضطراری در توکیو

المپیک توکیو بدون تماشاگر شد | افزایش موارد کرونا دلتا در ژاپن

  • کد خبر : 63208
  • 17 تیر 1400 - 19:53
المپیک توکیو بدون تماشاگر شد | افزایش موارد کرونا دلتا در ژاپن
المپیک توکیو در پی افزایش بحرانی موارد ابتلا به ویروس کرونا نوع دلتا بدون تماشاگر شد. حالا حتی تماشاگران محلی با پنجاه درصد ظرفیت هم اجازه ورود به سالن های توکیو را نخواهند داشت.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ تامایو ماروکاوا ، وزیر المپیک ، روز پنجشنبه پس از تصمیم بی سابقه برگزار کنندگان و در فاصله تنها دو هفته قبل از افتتاحیه ، گفت: بازی های المپیک توکیو بدون تماشاگر برگزار می شود.

یوشی هیده سوگا نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که در توکیو – جایی که اقدامات شبه اضطراری در آن برقرار است – وضعیت اضطراری از دوشنبه اعمال می شود و تا 22 آگوست (31 مرداد 1400) ادامه دارد.

سوگا گفت: “موارد جدید ابتلا به کرونا در توکیو از ماه ژوئن در حال افزایش است.” “اقدامات شدیدتری در این مناطق اعمال شده است ، اما اگر شاهد اثبات تأثیر مثبت استفاده از واکسن باشیم ، محدودیت ها می تواند زودتر برداشته شود.”

سیاست ممنوعیت تماشاگران در شهر میزبان در جلسه ای روز پنجشنبه با حضور توماس باخ ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و نمایندگان کمیته سازماندهی بازیها ، کمیته بین المللی پارالمپیک و همچنین نمایندگان دولتی مربوطه توافق شد.

سیکو هاشیموتو ، رئیس کمیته برگزاری المپیک توکیو گفت: “بسیار متاسف هستم که بازی ها به دلیل شیوع عفونت های جدید ویروس کرونا به صورت بسیار محدود برگزار خواهند شد.”  برای دارندگان بلیط و ساکنان توکیو که منتظر برگزاری المپیک و تماشای آنها از نزدیک، بودند بسیار متاسفم.”

با ادامه بیماری همه گیر در ژاپن و سراسر جهان ، قولی که مرتباً توسط برگزار کنندگان و مسئولان داده شده است – مبنی بر اینکه بازی های تابستانی نشان دهنده پیروزی بشریت بر ویروس است – به نظر می رسد که فقط یک شعار خوش بینانه بوده است.

در عوض ، کرونا سازمان دهندگان را مجبور به لغو رویدادهای تبلیغاتی ، کاهش تماشاگران و اعمال محدودیت های بیشمار بر روی ورزشکارانی که از کشورهای دیگر کره خاکی پرواز می کنند ، می کند.

اقدامات COVID-19 تا 22 آگوست ادامه دارد ، یعنی تقریباً دو هفته پس از پایان المپیک و دو روز قبل از آغاز بازی های پارالمپیک. المپیک از 23 جولای تا 8 اوت برگزار می شود و پس از آن پارالمپیک برگزار می شود که از 24 اوت تا 5 سپتامبر ادامه دارد.

با افزایش تعداد موارد در پایتخت ، این نگرانی وجود دارد که بازی های توکیو می تواند به یک چالش گسترده تبدیل شود که بیمارستان های پایتخت ژاپن را تحت فشار قرار دهد و انواع مختلف ویروس کرونا را در داخل و خارج از کشور پراکنده کند.

توکیو 896 مورد جدید را روز پنجشنبه 17 تیر 1400 ، یک روز پس از ورود شهر به آمار  920 مورد ابتلای مثبت، که بالاترین آمار روزانه از اواسط ماه مه است ، گزارش کرد.

تعداد بیماران بستری در بیمارستان و بیماران با علائم شدید در توکیو در حال افزایش است ، در حالی که عفونت در میان افرادی که با هم زندگی می کنند و کارمندانی که در یک فضای مشترک کار می کنند بیشترین میزان موارد جدید قابل پیگیری را تشکیل می دهند.

نوریو اوماگاری ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در مرکز ملی بهداشت جهانی و پزشکی و مشاور عالی دولت کلانشهر توکیو گفت: “ویروس بدون شک در توکیو دوباره در حال بازگشت است.”

اوماگاری گفت كه اگر مسیر فعلی ادامه داشته باشد ،پایتخت می تواند بیش از 1000 مورد در روز را طی سه هفته و بیش از 1400 مورد را تا یك ماه دیگر تجربه کند.اگر رفت و آمدها ادامه یابد و نوع دلتا شرایط گسترش داشته باشد ، توكیو می تواند در موارد جدید افزایش انفجاری داشته باشد.”تا جمعه گذشته ، توکیو 760 مورد از نوع دلتا را گزارش کرده است.

برگزارکنندگان در ماه ژوئن اعلام کردند که حضور در مسابقات در طول بازی ها به 10 هزار هوادار یا نیمی از ظرفیت محدود خواهد شد ، اما تشدید شیوع در پایتخت آنها را مجبور به تغییر برنامه کرده است و حالا هیچ تماشاگری قادر به تماشای مسابقات نیست.

روز سه شنبه ، کمیته برگزاری المپیک توکیو اعلام کرد که دو نفر از کارکنان دهکده ورزشکاران در اوایل این ماه پس از خوردن شام در یک گروه چهار نفره ، آزمایش مثبت داشتند.

از تاریخ یک ژوئیه ، از روزی که پروتکل های بهداشتی المپیک توسط کمیته برگزاری تنظیم شده ، 12 کارمند COVID-19 تست مثبت کرونا ویروس داشته اند.

روز یکشنبه ، NHK گزارش داد که آزمایش یک ورزشکار صربستانی هنگام فرود در فرودگاه هاندای توکیو مثبت بوده است. چهار ورزشکاری که با هم در یک پرواز بودند در جایی نزدیک فرودگاه قرنطینه شدند.

کرونا نوع دلتا در دو ورزشکار تیم ملی اوگاندا پس از ورود آنها به ژاپن در ماه گذشته شناسایی شد. این موارد توسط کمیته برگزاری المپیک توکیو گزارش شده است.

همچنین یک رسانه ژاپنی در ماه ژوئن گزارش داد که حداقل یک عضو از تیم های وارد شده از فرانسه ، مصر ، سریلانکا و غنا آزمایش مثبت داشته اند.منتقدان هشدار می دهند ، اگرچه اقدامات ضد ویروس کرونا در کمیته برگزاری المپیک ممکن است روی کاغذ ، کارآمد به نظر برسد ، اما در عمل، کارایی نخواهد داشت.

در حالی که تلاش برای کاهش تعداد مسافران المپیک از خارج از کشور صورت گرفته است ، انتظار می رود ده ها هزار ورزشکار ، مربی ، مسئولان ورزشی کشورها، روزنامه نگار و داوطلب از سراسر جهان و داخل کشور به توکیو سفر کنند.

تعداد کشته های جهانی ناشی از COVID-19 در روز پنجشنبه به 4 میلیون نفر رسید. ژاپن سه حالت اضطراری و چهار موج همه گیر را پشت سر گذاشته است که هر کدام بزرگتر از قبلی بوده است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=63208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.