16
در گفت‌وگو با نایب رییس فدراسیون قایقرانی

کتایون اشرف: انتظار از نازنین ملایی، بهبود رکورد رویینگ نسبت به المپیک ریو است

  • کد خبر : 63598
  • 29 تیر 1400 - 9:00
کتایون اشرف: انتظار از نازنین ملایی، بهبود رکورد رویینگ نسبت به المپیک ریو است
نایب رییس فدراسیون قایقرانی گفت باتوجه به سطح سایر رقبای نازنین ملایی در توکیو، از او انتظاری جز ثبت رکورد بهتر نسبت به رکورد رویینگ در ریو نداریم.

به گزارش “ آی دبلیو اسپورتس ” آژانس ورزش زنان ایران؛ المپیک توکیو با یک سال تأخیر در ۲۳ جولای ۲۰۲۱، برابر با یکم مرداد ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و نازنین ملایی، تنها نماینده قایقرانی بانوان ایران، در این مسابقات خواهد بود.

کتایون اشرف نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در رابطه با حضور ملایی در المپیک توکیو اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی نتوانستیم تمرینات نازنین ملایی را در خارج از کشور برگزار کنیم؛ اما سعی کردیم بهترین شرایط تمرینی را در ایران فراهم کنیم.

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی ادامه داد: طبق نظر مربیان و کارشناسان، تمرینات در سطح خوبی برگزار شده و نازنین ملایی، آماده شروع کار است.

وی با دشوار دانستن کسب مقام برای المپیک، متذکر شد: سطح سایر رقبای اروپایی خانم ملایی در این تورنمنت بسیار بالا است. قاعدتاً انتظار ما پیشرفت نازنین ملایی است و امیدواریم رکورد بهتری نسبت به ورزشکار حاضر در  المپیک ریو از خود به جا بگذارد.

اشرف در خصوص اهداف سال ۱۴۰۰، برای قایقرانی بانوان اظهار داشت: برنامه‌های سال ۱۴۰۰ دو قسمت دارد؛ اول توسعه و گسترش ورزش قایقرانی و توانمندسازی علمی و عملی مربیان و داوران و دوم برگزاری مسابقات و لیگ‌ های مختلف برای کشف نخبه‌ها و پیگیری تمرینات آنها تا مسابقات بعدی.

نایب رییس فدراسیون قایقرانی با اشاره به برگزاری کلاس های دانش افزایی در استان‌ها گفت: کلاس های دانش آموزی مربیان و داوران از پیش‌تر آغاز شده و امسال قصد داریم این کلاس ها را به صورت متمرکز در هر استان با استفاده از مخزن دانشی خوب برگزار کنیم.

او همچنین افزود: با توجه به شرایط کرونا، تمام کلاس ها به صورت آنلاین و بخش عملی آن با حضور مدرسین، در همان مکان برگزار می‌شود.

اشرف در واکنش به برنامه های مسابقاتی سال آتی، تشریح کرد:  برای برگزاری لیگ های آب آرام، رویینگ، اسلالوم، بادبانی، کایت بردینگ و دراگون بوت برنامه داریم. اگر شرایط فراهم باشد، لیگ کانوپولو را هم برگزار می کنیم. همچنین به دنبال پرورش مربیان زن در رشته رفتینگ هستیم.

نایب رییس زنان فدراسیون قایقرانی تصریح کرد: هر زمان که ورزشکاران شرایط فنی مناسبی داشته باشند به مسابقات اعزام خواهند شد. بسیاری از مسابقات در سطح جهانی کنسل شد و تمام تلاشمان این است که تمام ورزشکارانی را که رکوردهایی نزدیک به قهرمانی مسابقات دارند، به مسابقات پیشرو اعزام کنیم.

او با بیان اینکه در بهمن ماه المپیاد استعدادیابی کشور برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در اقصی نقاط شور کارشناسان زیادی در حال آموزش برای استعدادیابی و کشف دختران نخبه در رشته قایقرانی هستند تا تمرینات آن‌ها به طور حرفه‌ای تر دنبال شود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=63598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.