14

بانو! پرچمدارشو، سکوت کن / آیا این یک نمایش است؟

  • کد خبر : 6445
  • 16 تیر 1397 - 16:47
بانو! پرچمدارشو، سکوت کن / آیا این یک نمایش است؟

مسئولان ورزش ایران بار دیگر یک بانو را برای پرچمداری کاروان ایران در یک رویداد مهم انتخاب کرده اند. با وجود اینکه این موضوع قطعا اتفاق خوبی است اما سوالی که به وجود می آید این است که انتخاب یک بانو برای این موضوع تمام سهم بانوان از ورزش ایران است؟ آیا مسئولان برای نمایش بین المللی از این موضوع استفاده نمی کنند؟

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس”؛ با اعلام کمیته ملی المپیک کیمیا علیزاده به عنوان پرچمدار کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا انتخاب شد.

زهرا نعمتی نیز به عنوان پرچمدار کاروان ایران در المپیک 2016 انتخاب شده بود و در سال های گذشته نیز بانوانی بودند که در المپیک، بازی های آسیایی و دیگر رقابت ها پرچمدار بودند.

انتخاب زنان به عنوان پرچمدار کاروان قطعا اتفاق خوبی و قابل تقدیری است اما آیا تمام حق زنان ورزشکار به همین پرچمداری ختم می شود؟ آیا با انتخاب یک بانو به عنوان پرچمدار تمام توجه ها به سمت این ورزش زنان می رود؟

شاید بتوان به تمام این سوال ها جواب منفی داد. انتخاب پرچمدار زن برای کاروان ایران به نظر می رسد تنها یک نمایش بین المللی باشد تا توجه به ورزش زنان. این اتفاق تنها سودی که برای ورزش ایران دارد این است که در مجامع بین المللی گفته می شود ایران به زنان ورزشکار خود اهمیت می دهد!

در داخل اما چه اتفاقی رخ می دهد؟! آیا در این چند سال که زنان به عنوان پرچمدار انتخاب شده اند تغییر در ورزش زنان رخ داده است؟ آیا تمام سهم زنان ایرانی از ورزش کشور همین پرچمداری است؟

مشکلات زیادی در حال حاضر در ورزش زنان وجود دارد، اسپانسر، اردو، بازی تدارکاتی و مشکلات دیگر. چرا هیچ فکری برای این مسائل صورت نگرفته است؟ آیا این حق السکوت نیست؟ دختران ایران در سخت ترین شرایط ورزش می کنند و شاید چهارسال یک بار در جواب تمام درخواست ها برای توجه به این بخش افتخار پرچمداری را به آن ها می دهند و همه چیز تمام می شود.

پرچمداری برای کاروان یک کشور افتخار بزرگی برای یک ورزشکار محسوب می شود اما در سال های اخیر مسئولان از این موضوع به عنوان یکی از نشانه های توجه خود به ورزش زنان استفاده کردند. توجهی که خیلی واقعی به نظر نمی رسد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=6445

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.