16
سیزده ساله ها در جمع مدال آوران

اسکیت بورد المپیک، متفاوت ترین چهره توکیو | شهر در دست بچه ها

  • کد خبر : 64662
  • 14 مرداد 1400 - 11:12
اسکیت بورد المپیک، متفاوت ترین چهره توکیو | شهر در دست بچه ها
مسابقات اسکیت بورد المپیک توکیو یکی از متفاوت ترین مسابقات المپیک بود. رشته ای که در اولین المپیک خود قهرمانان نوجوان را به صحنه آورد و ژاپنی ها بیشترین سود را از ورود این رشته به دست آوردند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ اسکیت بورد در المپیک توکیو وارد عرصه رقابت بزرگان شد اما چهره های قهرمان آن ورزشکارانی کم سن و سال اما پرشور و هیجان بودند.

در فینال ماده “پارک” اسکیت بورد المپیک مقام نخست به ساکورا یازومی اسکیت باز 19 ساله ژاپنی رسید که پس از قهرمانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و مسابقات قهرمانی جهان در همان سال، امسال طلای المپیک را هم کسب کرد.

با این حال، ساکورا یازومی در مقایسه با حریفانش، یک ورزشکار بزرگسال محسوب می شد زیرا مدال های نقره و برنز به اسکیت بازانی 12 و 13 ساله رسید.

کوکانا هیراکی نماینده 12 ساله ژاپن در حالی مدال نقره را کسب کرد که از 5 سالگی اسکیت را آغاز کرده بود. او یک نقاش هم هست و حالا می تواند به مدال المپیک در این سن و سال افتخار کند.

رتبه سوم هم به اسکای براون انگلیسی و 13 ساله رسید که کاروان بریتانیا روی حضور او در توکیو مانور تبلیغاتی وسیعی انجام داده بود. براون یک دورگه ژاپنی و انگلیسی محسوب می شود.

اسکای براون جوان ترین ورزشکاری است که تحت حمایت مالی شرکت نایکی قرار دارد. او در جام جهانی اسکیت بورد سائوپائولو برزیل در سال 2019 همین مدال را کسب کرده بود.

فینال ماده پارک اسکیت بورد زنان در المپیک توکیو، غیر از این 3 مدال آور، 5 ورزشکار دیگر هم داشت که آن ها هم جوان و نوجوان بودند و فضایی متفاوت در المپیک خلق کردند.

نفر چهارم، میسوگو اوکاموتوی ژاپنی و 15 ساله، نفر پنجم پاپی اولسن استرالیایی و 21 ساله، نفر ششم برایس وت اشتاین آمریکایی و 17 ساله، نفر هفتم دورا وارلای برزیلی و 20 ساله و نفر هشتم ایندیرا آسپ برزیلی و 23 ساله دیگر فینالیست ها بودند.

همچنین در ماده “استریت” یا اسکیت بورد خیابانی باز هم ژاپنی ها سرآمد بودند و مدال ها بین ژاپن و برزیل تقسیم شد به طوری که مومیجی نیشیا 13 ساله طلا گرفت، رایسا لیال برزیلی و 13 ساله صاحب نشان نقره شد و فونا ناکایامای 16 ساله و ژاپنی به مدال برنز رسید.

گرچه برخی منتقدان می گویند اسکیت بورد بر ارزش مدال المپیک اثر منفی گذاشته و آن را تا حد برگزاری مسابقات المپیک جوانان پایین برده اما در سوی مقابل، گروهی از کارشناسان اعتقاد دارند اسکیت بورد بر جذابیت ها و عمومیت المپیک افزوده است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=64662

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.