25
تنور ووشو "نیمه داغ" خواهد شد

آغاز لیگ ووشو بانوان از ۲۹ شهریور | سپاهان و یک قهرمانی دیگر؟

  • کد خبر : 65005
  • 21 مرداد 1400 - 8:57
آغاز لیگ ووشو بانوان از ۲۹ شهریور | سپاهان و یک قهرمانی دیگر؟
لیگ برتر ووشو بانوان روزهای ۲۹ تا ۳۱ شهریور برگزار خواهد شد. کرونا سبب شده فدراسیون ووشو امسال نیز لیگ را به صورت محدود برگزار کند.

به گزارش “آی دبلیو اسپورتس” آژانس ورزش زنان ایران؛ فدراسیون ووشو ثبت نام از تیم‌های متقاضی حضور در لیگ ووشو بانوان ۱۴۰۰ را آغاز کرده و قرار است این مسابقات طی ۲۹ تا ۳۱ شهریور در تهران برگزار شود.

پس از این که در سال ۹۹، کرونا ساختار برگزاری لیگ ووشو بانوان را بر هم ریخت و این رویداد جذاب را به مسابقاتی ۲ روزه و کوتاه مدت تبدیل کرد، برای دومین سال متوالی این شرایط ادامه خواهد داشت.

لیگ ووشو در یک گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود. سپاهان فصل گذشته قهرمان لیگ شد و امسال نیز گزینه اصلی قهرمانی در لیگ برتر است و باید دید آیا دانشگاه آزاد می‌تواند برابر این تیم قد علم کند یا خیر.

لیگ ووشو بانوان سپاهان اصفهان

تیم منصوریان ها و سامره خلیلی فصل گذشته با کسب عنوان قهرمانی، خود را به دانشگاه آزاد که ۵ بار قهرمان لیگ برتر شده نزدیک کرد. سپاهان اگر امسال نیز قهرمان شود به چهارمین قهرمانی می‌رسد و در یک قدمی تبدیل شدن به پرافتخارترین تیم لیگ ووشو زنان قرار خواهد گرفت.

سرمایه گذاری مستمر سپاهان در لیگ ووشو بانوان از یک سو و محدودیت منابع مالی در دانشگاه آزاد سبب تغییر معادلات قدرت به سود اصفهانی‌ها در لیگ برتر شده و از این رو، سپاهان روی کاغذ برای یک قهرمانی دیگر آماده است.

تهدید شرایط فعلی لیگ ووشو اما، کاهش تیم‌ها و در نتیجه کاهش فرصت حضور ووشوکاران جوان در استان‌های مختلف است. لیگ برتر تا پیش از کرونا، تعداد تیم‌های گسترده‌تری داشت و اکنون بازیکنانی که امکان حضور در لیگ را ندارند، خانه نشین شده‌اند.

به نظر می‌رسد کرونا آسیب‌های جدی به ووشوی زنان به ویژه در استان‌های درجه ۲ ووشو کشور وارد کرده است گرچه آن چه در ویترین قرار دارد چهره‌های همیشگی ملی‌پوش در جریان برگزاری مسابقات است که تمام واقعیت را پوشش نمی‌دهد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=65005

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.