14
شش بازیکنی که چراغ اول حضور در ۲۰۲۲ هند را روشن کردند

بهناز طاهرخانی در فهرست ویژه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا

  • کد خبر : 68638
  • 08 مهر 1400 - 18:20
بهناز طاهرخانی در فهرست ویژه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان را در میان شش بازیکن تاثیرگذار مرحله مقدماتی فوتبال زنان آسیا قرار داده است.

به گزارش دختران قهرمان؛ رقابت های فوتبال مقدماتی قهرمانی زنان آسیا در حالی به پایان رسید که ایران برای اولین بار در مرحله نهایی این مسابقات در هند حاضر خواهد بود.

در پایان رقابت های مقدماتی فوتبال زنان آسیا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ، شش بازیکن چشم نواز از هر گروه را انتخاب کرد که در مرحله مقدماتی
اثرگذار بودند و قصد دارند در کمتر از چهار ماه دیگر ، همین کار را در مرحله ای بزرگتر انجام دهند.

وب سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به 6 بازیکن تاثیرگذار این مرحله از جمله بهناز طاهرخانی کاپیتان تیم ملی فوتبال بانوان ایران پرداخته است و توضیحاتی ارائه کرده که با ترجمه بهار نادری از آی دبلیو اسپورتس می خوانید:

۱.بهناز طاهرخانی از ایران

جمهوری اسلامی ایران داستانی بزرگ در این مرحله انتخابی جام ملت های آسیا زنان آسیا داشت : شکست خیره کننده اردن در ضربات پنالتی در گروه G صعود ب مرحله بعد برای اولین بار.

بهناز طاهرخانی-شهرداری-بم-برابر-ذوب-آهن-لیگ-برتر-فوتبال-بانوان

بهناز طاهرخانی ، کاپیتان ایرانی ،  برای تیمش پیشرو بود. در طول هفته او سه ضربه پنالتی را به ثمر رساند-دو ضربه در پیروزی 5-0 مقابل بنگلادش و اولین ضربه مهم در ضربات مقابل اردن.

بهناز طاهرخانی خود را به عنوان یک رهبر واقعی در زمین نشان داد و در لحظات بزرگ برای نجات تیمش تلاش کرد. او به تیم خود کمک کرد تا به نقطه عطف خود در تاریخ حضور در مسابقات مقدماتی آسیا برسد.

۲.می را مون از کره جنوبی

با وجود گزینه های فراوان برای انتخاب یک مهاجم ، قابل درک است که سرمربی کره جنوبی نمی تواند در ترکیب اصلی خود برای می را مون جایگزینی بهتر و شایسته پیدا کند . او یک مهاجم فوق العاده است.

3.فام های ین از ویتنام

بیماری همه گیر کرونا نقش اساسی در ناتوانی او در گلزنی در مسابقات بین المللی در تقریبا دو سال قبل ایفا کرده بود ، اما او جبران کرد و بازگشتی باورنکردنی را به ارمغان آورد: دو بازی ، 135 دقیقه و هشت گل!!!

4. جانیستا جینان تویا از تایلند

ستاره مسابقات قهرمانی زنان زیر 16 سال در سال  ۲۰۱۹ که اوایل امسال 18 ساله شد ، فرصتی پیدا کرد تا خود را در تیم ملی بزرگسالان نشان دهد و مقابل فلسطین بدرخشد. او آینده روشنی دارد.

5. زهرا مزدلفه از اندونزی

در قلب پیروزی های اندونزی مهاجم 20 ساله ای قرار داشت که حرکت هوشمندانه و پاس دقیق او در دو مسابقه  سرنوشت ساز، موقعیت هایی را برای خود و هم تیمی هایش ایجاد کرد که منجر به برد تیمش شد.

6. چندلر مک دانیل از فیلیپین

افراد کمی در فوتبال آسیا قبل از اعلام لیست بازیکنان فیلیپین برای این بازیها درباره مک دانیل شنیده بودند ، اما مهاجم آمریکایی تبار نقش مهمی در کسب دومین صعود پیاپی به قهرمانی زنان آسیا AFC داشت.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=68638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.