18
گفتگو با برترین تکواندوکار مسابقات بین المللی فجر 2021

کوثر اساسه: مصدوم شدم، شکست خوردم اما ناامید نشدم

  • کد خبر : 70427
  • 24 مهر 1400 - 9:23
کوثر اساسه: مصدوم شدم، شکست خوردم اما ناامید نشدم
کوثر اساسه بازگشته است. پس از غیبتی طولانی در قامت یک ستاره، او در مسابقات بین‌المللی فجر هم قهرمان شد و عنوان بهترین بازیکن را کسب کرد.

به گزارش دختران قهرمان؛ سی و یکمین دوره مسابقات تکواندو بین المللی جام فجر برگزار شد و کوثر اساسه تکواندوکار کرمانشاهی توانست در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم مقام نخست و عنوان بهترین تکواندوکار مسابقات را به دست بیاورد.

کسب مدال طلای وزن منهای ۶۲ کیلوگرم سبب شد کوثر اساسه به نخستین دختر کرمانشاهی تبدیل شود که موفق به کسب مقام نخست در رقابت‌های جام فجر شده است.

اساسه تکواندوکار کرمانشاهی ورزش را در سن ۹ سالگی و با حمایت پدرش در رشته تکواندو آغاز کرد و توانست این رشته را به صورت حرفه‌ای دنبال کند و در مسابقات بین‌المللی حضور یابد.

این پدیده جوان ۲ سال سخت را پشت سر گذاشت.  دو سالی که با مصدومیت همراه بود و همین اتفاق، مانع از حضور اساسه در اردوی تیم ملی و از دست دادن رقابت‌های قهرمانی آسیا شد.

با این وجود، او سرسخت‌تر از آنی است که به نظر می‌آید. این مشکلات نتوانست عزم این مبارز را نسبت به تلاش روی شیاپ چانگ ملی کم کند و صبوری، او را به صحنه بازگرداند.

اساسه در گفت‌وگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد؛ در تمام مدتی که طعم شکست و آسیب را چشیدم و در تلخ‌ترین و سخت‌ترین روزها به سر می‌بردم همیشه نور امید در قلبم زنده بود.

کوثر می‌گوید هرگز ناامید نشده و حتی بیش از گذشته در تمریناتش، مصمم بوده است:

فکر می‌کنم همین دلایل موجب قهرمانی‌ام در  جام فجر شد. از کسب این نتایج راضی هستم اما توقعات من از خودم خیلی بالاتر از این مدال‌ها و مقام‌هاست.

برای تکواندوکاری که در گرنداسلم مسابقه داده، اهداف بزرگ بلندپروازانه نیست:

برای رقابت‌های پیش رو برنامه‌ریزی کرده‌ام و امیدوارم که بتوانم در رویدادهای پیش رو نماینده ایران باشم و به اهداف مد نظرم برسم.

اساسه در خصوص قهرمانی در جام فجر ۲۰۲۱ افزود:

مسیر من برای قهرمانی سخت بود. در نیمه نهایی، بازی نفس‌گیری را پشت سرگذاشتم. در فینال هم ناتالی حمِیدی اردنی بازیکن بسیار فنی و عنوان داری است. شکست دادن او لذت بخش بود.

کسب طلای جام فجر، سرآغازی تازه برای کوثر اساسه است. گرچه دختران تکواندوکار ایران قادر به کسب تجارت پرتعداد بین‌المللی نیستند اما در شرایط فعلی، عزم و نبوغ کوثر چشم امید تکواندو بانوان ایران است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=70427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.