21

مبینا کاویانی و روزهای دور از خویشتن داری ؛ همه مقصرند جز من!

  • کد خبر : 7164
  • 27 تیر 1397 - 15:55
مبینا کاویانی و روزهای دور از خویشتن داری ؛ همه مقصرند جز من!

دفاع از خق با خویشتن داری منافات ندارد با این حال روش مبینا کاویانی – تاختن به همه کس و همه چیز و از دم تیغ گذراندن همه – روشی است که هر بار آزمایش شده با شکست همراه بوده است.

حامد اسماعیلی – “آی دبلیو اسپورتس : مصاحبه اخیر مبینا کاویانی با موضوع حق خوری ، مشکل در روند انتخابی تیم ملی و اعمال نفوذ پگاه زنگنه نوعی خودزنی برای این کاراته کای جوان است و زمان مشخص می کند که او تا چه اندازه از این اظهارات سرافکنده خواهد شد.

مبینا کاویانی جوان است و جویای نام. در مسابقات قهرمانی آسیا در اردن تا نیمه نهایی پیش رفت اما هم فینال را از دست داد و هم برنز رده بندی را. با این حال ارزش او بر همه آشکار است.

بدون توجه به این که اظهارات مبینا کاویانی را درست یا غلط بدانیم و دلیل و برهان برای درستی و نادرستی آن ردیف کنیم ، موضوع اصلی در نحوه بیان اعتراض و زمان است ضمن این که کاراته کای جوان حتی یک درصد هم خودش را در ناکامی هایش مقصر نمی داند.

مبینا کاویانی باید ابتدا پاسخ دهد که اگر همین چند روز قبل از نیمه نهایی عبور می کرد و طلا یا نقره آسیا را به دست می آورد باز هم از حق خوری و مسائل دیگر صحبت می کرد؟ اگر او حامی نسرین دوستی است چرا پس از انتخابی تیم ملی از نسرین دوستی حمایت نکرد؟

کاویانی تلاش کرده ناکامی اش در کاراته وان ها و مسابقات قهرمانی آسیا را بر گردن این و آن بیندازد و با نام بردن از نسرین دوستی و لیلا بهرامی دست به یارکشی برای ایجاد جبهه ای قوی در برابر فدراسیون کاراته زده است.

در مورد نحوه خروج لیلا بهرامی از کادر فنی تیم ملی کاراته ، همه چیز روشن است و حداقل اهالی کاراته می دانند که درخواست های لیلا بهرامی برای ماندن چه بود. واضح بود که فدراسیون کاراته تمایلی به زیر سوال بردن انتخابی خود که اعتبار فدراسیون را خدشه دار می کند ، نداشت.

با این وجود ، مبینا کاویانی اگر اعتراضی به نحوه مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته داشت باید در آن زمان بیان می کرد و نه اکنون که تحت فشار ناکامی در کسب مدال ، به سیم آخر زده و ریز و درشت را مورد آماج حملات قرار داده است.

موضوع دیگر پگاه زنگنه است. کاراته کایی که در 34 سالگی به تاتامی بازگشته و آن قدر خوب عمل کرده که در انتخابی رقیبی نداشته. شاید باید در نوع نگرش تغییر رویه دهیم و بپذیریم که جایگاه ما در تیم ملی ارث پدری نیست.

نه در تیم ملی کاراته و نه در هیچ تیم دیگر ، هیچ کس بر دیگری برتری ندارد و البته خبری هم از حاشیه امنیت نیست. همچنین تیم ملی جای زیاده خواهان نیست. اگر لباس کاراته بر تن کرده اید پس سیستم حاکم بر آن را هم پذیرفته اید و اگر آن را قبول ندارید پس در روز  پیروزی هم آن را نقد کنید.

مبینا کاویانی سرمایه کاراته ایران است. او باید روزهای دور از خویشتن داری را به سرعت سپری کند. کسی با ایجاد حاشیه و اتهام زنی به این و آن نه محبوب شده و نه ماندگار. برای محبوبیت فقط یک راه دارید: اخلاق و دیگر هیچ.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=7164

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.