17
قانع و رزمگر به سوالات پاسخ دادند

برگزاری نشست خبری کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان

  • کد خبر : 73444
  • 08 آذر 1400 - 8:45
برگزاری نشست خبری کادر فنی تیم ملی هندبال بانوان
نشست خبری سرمربی و مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان و نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال ایران با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان“به نقل از وب سایت فدراسیون هندبال؛ در ابتدای این نشست خدیجه قانع سرمربی تیم ملی هندبال بانوان با ارائه گزارشی از روند آماده‌سازی تیم ملی اظهار کرد: در رقابت‌های جهانی با تیم‌های بزرگی رودررو می‌شویم اما تلاش می‌کنیم با تمام وجود برای افتخار ایران بجنگیم.

وی افزود: باید از ریاست فدراسیون جناب آقای پاکدل تشکر کنم که با تمام وجود از تیم ملی هندبال بانوان حمایت کردند و این تیم را به مسابقات قهرمانی آسیا و پس از آن و کسب موفقیت به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می‌کنند.

قانع افزود: ما در رقابت‌های قهرمانی جهان با تیم‌های بزرگی مسابقه خواهیم داشت و به نظرم باید طوری مسابقات قهرمانی جهان منعکس شود که اولین حضور ما در این رویداد پررنگ‌ باشد.

در ادامه این نشست عزت الله رزمگر مدیرفنی تیم ملی بانوان در مورد حضور بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اظهار کرد: ما پیش از مسابقات قهرمانی آسیا از هر پست ۱۰ نفر را به اردوی تیم ملی دعوت کردیم و تا زمان مسابقات به ۱۸ نفر رساندیم و به اردن رفتیم‌. تیم ایران در بین چهار تیم اول قرار گرفت و مقابل تیم‌های قزاقستان و ژاپن بازی‌های خوبی را ارائه کرد. چین در این مسابقات نبود و با وایلد کارت توانسته راهی مسابقات جهانی شود. ما در اولین مسابقه خود برابر تیم یازدهم جهان یعنی رومانی که یکی از بهترین تیم‌های اروپا نیز به شمار می‌رود و کلاس بالایی در هندبال دارد قرار خواهیم گرفت. بعد از آن با نروژ که تیم ‌چهارم جهان است بازی خواهیم داشت که تیم بسیار قدری است. دیدار آخر مرحله گروهی نیز با قزاقستان است که با همه توانایی در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

وی ادامه داد: با این دیدگاه که قرار است همه تیم‌ها را شکست دهیم به اسپانیا نمی‌رویم. این اولین دوره حضور ما در رقابت‌های قهرمانی جهان است و برای کسب تجربه حضور در کلاس جهانی عازم به این رویداد می‌رویم‌. حضور در این میادین برای ایران یک تجربه بزرگ است و امیدواریم با کوهی از تجربه به ایران برگردیم. بازیکنی که با تجربه جهانی وارد آوردگاه آسیا شود بسیار برای رشد این رشته تاثیر گذار خواهد بود.

در پاسخ به سوال خبرنگاری راجع به انتخاب بازیکنان تیم گفت: اگر فدراسیون به کادرفنی اعتماد کرده حتما انتخاب مربی مورد احترام است. ما مجاز به اعزام ۱۶ نفر بازیکن برای مسابقات قهرمانی جهان هستیم، طوری که در هر پست ۲ نفر داشته باشیم، بنابراین باید بهترین‌ها را انتخاب کنیم. برای مسابقات آسیایی از بین ۷۰ نفر در نهایت ۱۸ نفر را انتخاب کردیم و امروز مجازیم ۱۶ نفر اعزام کنیم. برخی فکر می‌کنند خط خوردن بازیکن یعنی قطع کردن اما من با این واژه مخالفم. در رشته های گروهی خط زدن نداریم.

وی افزود: روزهای سختی برای انتخاب بازیکنان داشتیم. من معتقدم که بازیکنی خط نخورده بلکه فقط در لیست نهایی انتخاب نشده است. یک مربی با تیم خودش دشمنی ندارد و در نهایت کادرفنی باید جوابگوی جامعه هندبال کشور باشد. فلسفه فدراسیون در این امر بها دادن به جوان‌ها است.

رزمگر با تاکید بر جوان‌گرایی در تیم ملی اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی آسیایی به دلیل دشواری کار و کسب نتیجه نمی‌توانستیم از جوانان استفاده کنم، زیرا حق ریسک ندارم اما در مسابقات قهرمانی جهان باید واقع‌بین باشیم و قرار نیست به دنبال مقام باشیم، بنابراین باید نسلی را به این مسابقات اعزام کنم که با هندبال روز جهان آشنا شوند تا در آینده مسابقاتی ماننده قهرمانی آسیا برای این نسل کوچک و قابل دسترس باشد. این ۱۶ نفر بازیکن نمایندگان ایران هستند بنابراین به انتخاب ما اعتماد کنید و از من قبول کنید که یک مربی آنقدر خودش را دوست دارد که بازیکن ضعیف و کم‌ارزش وارد تیمش نکند.

مدیر فنی تیم ملی هندبال مردان خاطر نشان کرد: در دهه ۷۰ که خودم بازی می‌کردم همه راست دستها می‌توانستند در گوش راست بازی کنند. در این شرایط وقتی دست مخالف هستید نمی‌توانید تهاجمی باشد و صرفا در آن گوش بسته هستید. به عنوان آنالیزور تعداد چپ دست‌های تیم مقابل را می‌شماریم. این برای دهه ۷۰ بود و بعد از آن همه پذیرفتند و انقلابی رخ داد. این اتفاق در تیم ملی هندبال زنان باب شده و اکنون بازیکنان چپ دست وارد تیم شده‌اند. نمی‌توان در تیم چپ دست نداشته باشیم. من مجبورم دست چپ‌ها را وارد تیم کنم تا کاری که راست دست‌ها آغاز می‌کنند را چپ‌دست‌ها به پایان برسانند. ما به همه بازیکنان احترام گذاشتیم ولی در هر پست نیاز به ۲ بازیکن داریم.

وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد دو بازیکنی که در اردو حضور ندارند نیز تصریح کرد: در مورد اسامی و نام بازیکنان دوست ندارم در این مقطع مطالبی را عنوان کنم، راضیه جانباز در مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شد اما نیامد. شیدا فلاحی خودش خداحافظی کرد. جایگاه‌ها ابدی نیست و سیر تحول وجود دارد. این اتفاق در تیمهای ملی هم وجود دارد. من کاپیتان تیم ملی بودم. اگر ورزش عشق است، مربی‌گیری وفا به عشق است. عهد کرده ام هیچ‌گاه دروغ نگویم. یک مربی هیچگاه ریسک نمی‌کند که بدترین ها را به تیم ملی دعوت کند.

وی همچنین در بخش دیگری از این نشست در خصوص حضور مانوئل مونتایا فرناندز در اردوی آماده‌سازی تیم ملی بانوان نیز گفت: مکتب لاتین مدرسه‌ای است که به هندبال ما نزدیک است و این مکتب می‌تواند نجات‌بخش هندبال ایران باشد. فرناندز نیز یکی از تئوریسن‌های هندبال روز دنیا و مکتب لاتین است و سالهاست در مدارس هندبال تدریس می‌کند. وی حتی در تمام مسابقات آسیایی در حالی که مربیان تیم ملی ایران در بستر کرونا بودند، پیام می‌فرستادند و رقابت‌ها را دنبال می‌کردند و این واقعا برای ما دلگرمی بود. حضور وی در تمرینات تیم ملی نیز صد درصد مفید فایده بوده و ما از حمایت‌ها و توصیه‌های وی بسیار سود بردیم.

رزمگر در خصوص برگزاری بازی‌های تدارکاتی برای تیم ملی بانوان نیز اظهار کرد: من 3۶ روز در اردن در بستر بیماری بودم. زمان کمی بعد از بازگشت به ایران لیگ برتر بانوان شروع شد و سپس اردو تیم ملی برگزار شد. عملا زمان کمی برای تدارک بازی‌ تدارکاتی بود، هر چند در زمان کرونا عملا تیمی برای برگزاری بازی دوستانه وارد کشور نمی‌شود و البته مدیریت فدراسیون در این زمینه تلاش بسیاری کرد و مکاتبانی نیز انجام داد، اما در نهایت این اتفاق محقق نشد.

وی همچنین در مورد برگزاری بازی دوستانه با تیم‌های لیگ برتری نیز گفت: یک بازی تدارکاتی با تیم آتریسا داشتیم اما نمی‌توانم این بازی را یک دیدار تدارکاتی بدانم. بسیاری از بازیکنان تیم ملی هندبال بانوان نیز از تیم های لیگ برتری هستند و در حال حاضر در اردوی تیم حضور دارند. عملا فاصله تیم باشگاهی با تیم ملی زیاد است و صادقانه بخواهم بگویم یک تیم باشگاهی وزن تیم ملی را ندارد و این امر هم طبیعی است. در این مورد باید ریسک مصدومیت بازیکنانم را در چنین مسابقاتی می‌پذیرفتم در حالی که فرصت چندانی برای ریکاوری هم نداشتم. بازیکن تیم ملی بسیار شکننده است چون فشار تمرینات بالاست و آسیب درکمین باریکنان است.

مدیر فنی تیم ملی هندبال بانوان ایران درباره سیستم مورد نظر خود در مسابقات قهرمانی جهان اسپانیا نیز گفت: در گذشته تیم ملی مردان کشورمان در مسابقات آسیایی مقابل تیم‌های برتر این قاره با تفاضل گل زیاد نتیجه را واگذار می‌کرد، اما امروز تیم ملی مردان ایران جزو چهار تیم برتر آسیاست. در تیم ملی بانوان نیز همین روند در جریان بود و در رقابت‌های قهرمانی آسیا در اردن مقابل ژاپن تنها با سه اختلاف امتیاز بازی را واگذار کردیم و این نکته را فراموش نکنیم که در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیمه دوم همه بازی‌ها را پیروز بودیم.

وی افزود: با این حال رقابت‌های قهرمانی جهان بسیار متفاوت از دیگر رویدادهاست، زیرا هندبال متعلق به مکتب اروپاست. تکلیف تیم‌های رومانی و نروژ و قدرت بسیار زیادی که این تیم‌ها دارند مشخص است و دیگر حریف ما یعنی قزاقستان نیز که در هجده دوره این رقابت‌ها حضور داشته در رقابت با تیم‌های رده نخست جهان با اختلاف 20 امتیاز می‌بازد. باید بگویم ظرفیت بازیکنی که در هفته سه جلسه تمرین دارد با بازیکنی که به صورت حرفه‌ای با باشگاه حرفه‌ای تمرین می‌کند، کاملا متفاوت است اما به هر حال قول می‌دهم بازیکنانم با تمام وجودشان بازی کنند.

رزمگر در پایان گفت: هندبال در کشورهای پیشرفته، مادر رشته‌های دیگر است. هندبال یک بازی مدرسه‌ای است و هر مدرسه در کشورهای دیگر فلسفه خود را دارد. امیدوارم روزی ما هم صاحب مدرسه هندبال ایران شویم.

در ادامه این نشست افسانه دهقانی، نایب رئیس بانوان فدراسیون هندبال نیز در این نشست به حضور بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان اشاره کرد و گفت: باید کسب این سهمیه را ستود. تلاش زیادی برای کسب این سهمیه شده است که با زحمات بازیکنان و کادر فنی محقق شد. حضور در مسابقات جهانی تجربه خوبی برای ما خواهد بود. این تیم با حجاب اسلامی به مسابقات خواهد رفت که هم به لحاظ اشاعه فرهنگ و هم به لحاظ توانایی، دختران سرزمین ایران را نشان دهیم. امیدواریم دختران ما در این مسابقات تجربه خوبی کسب کنند و بهترین خود باشند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=73444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.