11
نیمه نهایی لیگ برتر والیبال زنان

باریج اسانس کاشان ۳ ذوب آهن ۱ | باریج کار را به بازی سوم کشاند

  • کد خبر : 78084
  • 25 بهمن 1400 - 15:18
باریج اسانس کاشان ۳ ذوب آهن ۱ | باریج کار را به بازی سوم کشاند
تیم باریج اسانس کاشان در بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال زنان به دیدار ذوب آهن رفت و این تیم را در یک بازی دیدنی شکست داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال زنان امروز تیم های ذوب آهن اصفهان و باریج اسانس کاشان با هم روبرو شدند.

در این بازی که در سالن فدراسیون والیبال برگزار شد تیم باریج اسانس کاشان با پیروزی 3 بر یک، کار را برای صعود به فینال، به بازی سوم در روز سه شنبه 26 بهمن کشاند.

دیدار رفت دو تیم را ذوب آهن روز شنبه ، با برتری سه بر صفر پشت سر گذاشته بود اما پیروزی امروز باریج در یک مسابقه سراسر جذابیت، جبران مافات نتیجه شنبه بود.

ست اول ؛ اشتباهات متوالی ذوب آهن در دریافت سرویس

در این بازی در ست نخست، باریج اسانس تیم کم اشتباه تری بود و ذوب آهن با اشتباهات عجیب و ناباورانه امتیازات را تقدیم باریج اسانس کرد.

آمار امتیازات سرویس در ست نخست به شکل شگفت آوری بالا بود و ذوب آهن بارها امتیاز سرویس به باریج اسانس داد که برای تیم باتجربه ذوب آهن ضعفی بزرگ بود.

باریج اسانس کاشان به لطف درخشش آیتک سلامت، زهرا کریمی و مونا آشفته و عملکرد زویا خالقی و مهسا کدخدا به عنوان اثربخش ترین مهره های خود این ست را ۲۵‬ بر ۱۵ از حریف خود برد.

ست دوم، مصدومیت شدید فاطمه عنایت

در ست دوم همه چیز تحت تاثیر اتفاق ناگوار برای فاطمه عنایت بازیکن قدرتی تیم ذوب آهن قرار گرفت. او در حالی که بازی در امتیاز 6 با تساوی در جریان بود از ناحیه زانو آسیب دید و گریان، زمین را ترک کرد.

توقف بازی در ست دوم، البته از گرمای مسابقه نکاست و ذوب آن نیز تلاش کرد اجازه ندهد غیبت فاطمه عنایت به این تیم آسیب بزند.

تلاش ذوب آهن اما برای پیروزی کافی نبود. در شرایطی که در امتیازات پایانی، ذوب در حال جبران بود این باریج اسانس بود که ۲۵‬ بر ۲۲ فاتح این ست شد.

ست سوم؛ پیروزی ذوب آهن با درایت و هوشمندی

در ست سوم، این ذوب آهن بود که بازی را بهتر شروع کرد و جریان بازی به سمتی پیش می‌رفت که به نظر می‌رسید ذوب آهن عزم جدی برای پیروزی در این ست دارد.

در شرایطی که بازی ۱۰ بر ۶ به سود ذوب آهن در جریان بود فاطمه شعبان خمسه درخواست تایم کرد و پس از این تایم بازی متحول شد.

باریج اسانس کاشان ۸ امتیاز و ذوب آهن یک امتیاز به دست آوردند و بازی ۱۴ بر ۱۱ به سود باریج اسانس شد. در ادامه ذوب آهن تلاش کرد عنان کار را در دست بگیرد.

باریج اسانس اما قدر برتری خود را ندانست و ذوب آهن ۱۶ بر ۱۵، پیش افتاد تا وقت دوم استراحت فنی با این نتیجه شکل بگیرد.

در ادامه ذوب آهن برتری نسبی خود را حفظ کرد و با درایت و هوشمندی برگرفته از تجربه خود، ۲۵ بر ۲۱ این ست را به سود خود پایان داد.

نقش کاپیتان فرانک بابلیان برای ذوب آهن در این ست قابل توجه بود. او با کمترین اشتباه ممکن و در کمال امنیت پاس‌ها را برای سایرین مهیا می‌کرد و این، کمک بزرگی برای گاندو بود.

ست چهارم ؛ بازگشت حماسی باریج اسانس

در ست چهارم، باریج اسانس کار را طوفانی آغاز کرد به طوری که این تیم به نحو عجیبی 7 بر صفر از ذوب آهن پیش افتاد.

با این حال ذوب آهن تیمی نبود که قصد پذیرش شکست را به این سادگی داشته باشد و این را زمانی ثابت کرد که بازی 7 بر صفر باخته را 16 بر 12 از حریف پیش افتاد.

تا آخرین پوئن ها، برتری با ذوب آهن بود و به نظر می رسید ست چهارم نیز با برتری تیم فریبا صادقی به پایان می رسد اما طی چند ثانیه همه چیز تغییر کرد و باریج اسانس 25 بر 23 فاتح این ست شد.

امتیاز پایانی بازی روی خطای تور فرزانه زارعی به سود باریج ثبت شد و ویدئو چک آن را تایید کرد. بدین ترتیب باریج اسانس این مسابقه را 3 بر یک به سود خود پایان داد.

بازیکنان ذوب آهن در این ست و همچنین ست چهارم در چند نوبت نسبت به داوری معترض شدند و در پایان بازی نیز نسبت به داوری مسابقه، ناراضی و عصبانی بودند.

جدال سوم دو تیم روز سه شنبه 26 بهمن در سالن فدراسیون والیبال برگزار می شود تا فینالیست پنج شنبه مشخص شود.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=78084

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.