12
در واکنش به عدم حضور سپاهان در لیگ برتر بسکتبال بانوان

مکارمی: انحلال سپاهان؟ می‌گویند می‌خواهیم صرفه‌جویی کنیم!

  • کد خبر : 83350
  • 29 تیر 1401 - 16:51
مکارمی: انحلال سپاهان؟ می‌گویند می‌خواهیم صرفه‌جویی کنیم!
سیما مکارمی از دلایل عدم حضور سپاهان در فصل جدید لیگ برتر بسکتبال بانوان می‌گوید. صرقه جویی در هزینه با وجود بودجه کم فصل گذشته.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانبا تصمیم باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، این تیم امسال در لیگ برتر بسکتبال بانوان تیمداری نخواهد کرد.

پس از انصراف سپاهان از حضور در لیگ برتر دوومیدانی بانوان، این خبر شوک بزرگی به بسکتبال ایران و اصفهان وارد کرده است چرا که یکی از بزرگترین حامیان بسکتبال زنان در اصفهان دیگر در لیگ برتر حاضر نیست.

شیمیدر قم نیز که فصل پیش قهرمان لیگ برتر بانوان شده بود، امسال قید تیمداری در لیگ برتر بسکتبال بانوان را زده است.

ذوب‌آهن اصفهان نیز دیگر تیمی است که سال گذشته با قهرمانی در لیگ دسته یک بسکتبال بانوان به لیگ راه یافت اما خبری از حضور این تیم در لیگ برتر نیست. این یک ضربه دوسویه به بسکتبال زنان اصفهان است.

سیما مکارمی، سرمربی فصل گذشته تیم بسکتبال بانوان سپاهان اصفهان، در گفتگو با رسانه تخصصی ورزش زنان ایران در باره عدم حضور این تیم در لیگ گفت:متاسفانه باشگاه سپاهان تصمیم گرفت که نه تنها در بسکتبال، بلکه در سایر رشته ها مانند والیبال، فوتسال، دوومیدانی و سایر رشته‌ها اعلام عدم حضور کند.

وی افزود: این برای جامعه ورزشی، مربیان و ورزشکارانی که در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند اصلا خوشایند نیست. بسکتبال در خارج از تهران به حمایت باشگاه های بزرگ نیاز دارد و آن چه امروز اتفاق افتاده یک تهدید برای بسکتبال است.

سرمربی تیم بسکتبال زنان سپاهان ادامه داد: متاسفانه امسال سیاست باشگاه این بوده که در رشته هایی که در بخش آقایان تیمداری نمی‌کنند در بخش بانوان نیز حضور نداشته باشند. این مدل نگرش قابل درک نیست.

سرمربی فصل گذشته سپاهان درمورد دخیل بودن شرایط مالی در اتخاذ این تصمیم افزود: در جلسه ای که با آقای داوری، مسئول امور قهرمانی باشگاه، داشتیم ایشان گفتند که این تصمیم از سوی مجتمع فولاد مبارکه و در راستای صرفه جویی در هزینه ها گرفته شده است.

به گفته مکارمی، تمام بودجه فصل قبل تیم بسکتبال بانوان سپاهان آنقدر زیاد نبود که سپاهان برای ادامه تیمداری مشکل جدی داشته باشد زیرا اغلب بازیکنان از دسته یک به لیگ برتر آمده بودند و مبلغ قرارداد بالایی نداشتند.

سیما مکارمی با اشاره به تبعات این تصمیم عنوان کرد: این تصمیم نه تنها برای بسکتبال اصفهان بلکه برای بسکتبال ایران زنگ خطری است و ناراحت کننده است. بسکتبال یکی از حامیان بزرگ را از دست داده است.

مکارمی در ادامه گفت: بازیکنان بومی و جوان چند سال برای این تیم زحمت کشیده اند و تیم را از رده های پایه به لیگ برتر رسانده اند. آن ها درست در جایی که باید حاصل زحماتشان را می‌دیدند تیم منحل شد.

وی ادامه داد: وقتی که سیاست باشگاه به این شکل است و تصمیمات به این نحو گرفته می‌شود، کاری از دست ما بر نمی‌آید. امیدوارم و در تلاشیم در این مدت محدود بتوانیم اسپانسر پیدا کنیم تا سهمیه اصفهان در لیگ از بین نرود.

سحر-گودرزی-در-دیدار-سپاهان-و-پاز-تهران-در-لیگ-برتر-بسکتبال-بانوان-1400

او ادامه داد: فکر می‌کنم آقای امینی، سرپرست هیئت بسکتبال اصفهان، پیگیر این قضیه باشند. صحبت‌هایی که با ایشان داشتم آنها هم در تلاش‌اند تا اسپانسر خوبی پیدا شود و اصفهان در لیگ امسال نماینده داشته باشد.

سیما مکارمی در پایان گفت: از آقای جواد داوری، رییس فدراسیون بسکتبال، که خودشان چند سال در سمت رییس هیئت بسکتبال اصفهان فعالیت داشته‌اند درخواست می‌کنم تدابیری بیندیشند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=83350

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.