17

الهه احمدی پرچمدار ایران در بازی های آسیایی ؛ چرا عباسعلی و منصوریان جا ماندند؟

  • کد خبر : 8440
  • 16 مرداد 1397 - 14:54
الهه احمدی پرچمدار ایران در بازی های آسیایی ؛ چرا عباسعلی و منصوریان جا ماندند؟

کمیته ملی المپیک الهه احمدی را به عنوان پرچمدار ایران در بازی های آسیایی جاکارتا معرفی کرد. تیرانداز با تجربه ایران قرار است جانشین کیمیا علیزاده شود که به دلیل یک آسیب دیدگی ناگهانی ، هم حضور در جاکارتا را از دست داد و هم پرچمداری را.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ کمیته ملی المپیک پس از اسیب دیدگی و پارگی رباط صلیبی زانوی کیمیا علیزاده ، اعلام کرد پرچمدار جایگزین ایران در جامارتا باز هم یک ورزشکار زن خواهد بود. تصمیمی که دارای ظاهری زیباست اما بسیاری ، آن را تصمیمی برای پوشاندن مشکلات ورزشکاران زن می دانند.

در حالی که نام حمیده عباسعلی در کاراته و شهربانو منصوریان از ووشو دهان به دهان می چرخید و این 2 ورزشکار ، شانس های اصلی پرچمداری ایران به حساب می آمدند کمیته ملی المپیک همه را غافلگیر کرد و پرچم را به الهه احمدی بانوی تیرانداز سپرد.

در اختیار داشتن یک چهره کاریزماتیک به عنوان یک مادر با توجه به تصاویری که بارها از الهه احمدی به عنوان یک مادر ورزشکار همراه با فرزندش باور منتشر شده بود بدون تردید در این تصمیم کمیته ملی المپیک نقش داشته است.

شهربانو منصوریان نیز که در دو سه روز گذشته درگیر حاشیه ممانعت به ورود به ساختمان صدا و سیما شده بود و پیش بینی می شد با پرچمداری وی در این مسابقات ، شاید اقدامی دلجویانه از وی در کار باشد در نهایت نتوانست نام خود را به عنوان پرچمدار ایران جاودانه کند و شاید حتی این موضوع ، به جای تاثیر مثبت ، اثری منفی در انتخاب نشدن وی داشته است.

حمیده عباسعلی نیز که یکی از گزینه های پرچمداری بود نتوانست با الهه احمدی رقابت کند. در موارد این چنینی ، نقش رایزنی ها با کمیته ملی المپیک انکار ناپذیر است و عباسعلی احتمالا نه از نظر رایزنی ها توان رقابت با احمدی را داشته و نه از نظر همان چهره کاریزماتیک که از آن صحبت شد.

در سال های اخیر و در بازی های آسیایی و المپیک ، سپردن پرچم به یک بانوی ورزشکار ، سیاست مسئولان ورزش ایران برای نشان دادن ارزش زنان محجبه ورزشکار در ایران بوده است با این حال برخی بر این باورند تا زمانی که حقوق زنان ورزشکار به طور قابل قبول ، رعایت نمی شود سپردن پرچم به یک زن ورزشکار ، نقش یک شو و نمایش را دارد. گروهی دیگر اما می گویند زنان ورزشکار با همین فرصت نیز می توانند بیش از پیش ، جایگاه خود را در جامعه و نیز فضای بین المللی ارتقا دهند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=8440

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.