9
اعزام دو تکواندوکار به ویتنام لغو شد

سلمانی و شفیع پور با چشم گریان به خانه برگشتند

  • کد خبر : 84794
  • 03 شهریور 1401 - 17:18
سلمانی و شفیع پور با چشم گریان به خانه برگشتند
در آستانه مسابقات تکواندو نوجوانان آسیا در ویتنام، ایران بدون دو مهره خود به این رقابتها رفته است. پرنیا سلمانی و فاطمه شفیع پور به ویتنام اعزام نشدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” رقابت های تکواندو نوجوانان آسیا در راه است و تیم ملی دختران در ویتنام به سر می برد اما پرنیا سلمانی و فاطمه شفیع پور تیم ملی را همراهی نمی کنند.

به عبارت دیگر ایران با 8 تکواندوکار به جای 10 بازیکن به هوشی مینه رفته است و در وزن 2 و وزن 10 تکواندوکاری در ویتنام ندارد.

این اتفاق در حالی رخ داد که منابع مطلع می گویند ویتنام ویزای دو بازیکن ایران را صادر نکرده و البته این مشکل فقط در مورد تیم ایران نیست و تیم های دیگر نیز از این موضوع متضرر شده اند.

مقامات رسمی در مورد زمان استاندارد اقدام برای دریافت ویزای ورزشکاران اظهار نظری نکرده اند و فعلا، روی کاغذ همه تقصیرها بر گردن سفارت ویتنام در تهران است.

با این حال، پرنیا سلمانی و فاطمه شفیع پور که در مسابقه انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی نیز درخشیدند و قهرمان شدند با چشمان گریان به خانه برگشتند.

تیم تکواندو نوجوانان ایران، دوشنبه شب به هوشی مینه اعزام شد و تا همان روز نیز ترکیب 10 نفره خود را در اردو داشت اما پیش از اعزام به بازیکنان اعلام شد که ویزای آنها صادر نشده است.

هر دو تکواندوکار نسبت به این موضوع معترض و ناامید هستند. آن ها عقیده دارند عدم اعزام آن ها و در مقابل صدور ویزا و اعزام 8 تکواندوکار دیگر بی دلیل نیست و قصوری در این زمینه صورت گرفته است.

آیا زمان، کلید عدم صدور روادید سلمانی و شفیع پور بود؟

تماس آی دبلیو اسپورتس با سفارت ویتنام برای بررسی این موضوع نتیجه واضحی در بر نداشت با این حال سفارت ویتنام تلویحاً به این موضوع اشاره کرده است که امکان صدور روادید به شکل سریع و خارج از نوبت را بررسی نمی‌کند.

یک منبع مطلع به آی دبلیو اسپورتس گفت که لیست اولیه تیم ملی پیش از برگزاری انتخابی آخر برای اقدام در مورد ویزا بسته شده بوده اما دو تکواندوکار دیگر در اوزان 2 و 10 در آن حضور داشتند.

بنا بر این ادعا، پس از این که آن دو تکواندوکار در مبارزه انتخابی برابر پرنیا سلمانی و فاطمه شفیع پور شکست می‌خورند از لیست تیم ملی کنار می‌روند اما زمان برای اقدام در مورد ویزای سلمانی و شفیع پور از دست رفته بود.

آی دبلیو اسپورتس به تنهایی قادر به راستی آزمایی این ادعا نیست و آن را به منظور روشن شدن ابعاد احتمالی ماجرا منتشر می‌کند.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=84794

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.