2
دختر وزنه‌بردار به دنبال تحقق رویای خود است

پریسا جهان‌فکریان با پرچم تیم پناهندگان در المپیک؟

  • کد خبر : 90220
  • 18 فروردین 1402 - 12:08
پریسا جهان‌فکریان با پرچم تیم پناهندگان در المپیک؟
پریسا جهان‌فکریان، تلاش می‌کند در قالب تیم پناهندگان در المپیک پاریس حاضر باشد. درست شبیه به آن چه کیمیا علیزاده انجام داد.

به گزارش افرا ورزش، پریسا جهان‌فکریان که در پی یک قصور از سوی فدراسیون وزنه‌برداری نتوانست در المپیک توکیو حاضر باشد اکنون در قالب تیم پناهندگان به دنبال حضور در المپیک بعدی است.

او اکنون به عضویت تیم پناهندگان درآمده است. تیم پناهندگان، تیم ورزشکاران بدون کشور است که به دلایل سیاسی یا شرایط جنگی کشور خود را ترک کرده‌اند؛ اما یک ورزشکار سطح بالا محسوب می‌شوند.

براین‌اساس جهان فکریان قرار است در قالب این تیم در انتخابی المپیک پاریس شرکت کند. او یکی از ۴ عضو زن تیم وزنه‌برداری پناهندگان است که با پرچم فدراسیون جهانی در مسابقات حضور می‌یابد.

پریسا-جهان-فکریان

به غیر از پریسا جهان‌فکریان که یک ایرانی مقیم آلمان است، کلمنتین میوکئوگنی نومبیسی (کامرون/ فرانسه)، آلین دو سوزا (برزیل/ آمریکا) و مونیک لیما د آراوژو (برزیل/ آمریکا) اعضای زن تیم وزنه‌برداری پناهندگان هستند.

در بین مردان، آدریل گارسیا (کوبا/ ایتالیا)، فواز محمد صالح حسین (یمن/ عربستان سعودی) و رضا روحی (ایران/ بریتانیا) تیم پناهندگان را تشکیل می‌دهند.

جهان فکریان در المپیک توکیو از سوی فدراسیون جهانی مشمول دریافت وایلد کارت شد؛ اما به دلیل عدم پیگیری شانس دریافت این سهمیه از سوی فدراسیون وزنه‌برداری پیش از اعلام نهایی، او دست به یک عمل جراحی غیرضروری زده بود و به همین سادگی المپیک را از دست داد.

اکنون او امیدوار است همانند کیمیا علیزاده که در سال ۲۰۲۰ با پرچم پناهندگان در تکواندو المپیک حاضر شد، بتواند یا از طریق کسب سهمیه یا از طریق سهمیه ویژه تیم پناهندگان، المپیکی شود.

او در سال ۱۴۰۰ به آلمان مهاجرت کرد و سابقه کسب عنوان نهم آسیا در سال ۲۰۱۹ و رتبه ۲۱ جهان در همین سال را دارد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=90220

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.