4
مرحله سوم دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور

رکوردشکنی کاردان و شاهی زیر باران پاییزی تهران

  • کد خبر : 94467
  • 21 مهر 1402 - 8:22
رکوردشکنی کاردان و شاهی زیر باران پاییزی تهران
روز نخست از مرحله سوم دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور تحت تأثیر بارش باران و با رکوردشکنی ژاله کاردان و پریچهر شاهی برگزار شد.

به گزارش افرا ورزش، سومین و آخرین مرحله از مسابقات دوومیدانی زنان باشگاه‌های کشور عصر پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ و زیر بارش باران در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب تهران به انجام رسید.

بارش باران پاییزی حال و هوایی خاص به مجموعه آفتاب انقلاب بخشیده بود. باران همزمان با مطبوع کردن هوا، البته مشکلاتی را نیز برای ورزشکارانی که در وضعیت استاندارد و خشک تمرین می کنند، ایجاد کرد.

در این مرحله در پرتاب وزنه، الهام هاشمی از باشگاه تکنیک برتر بابلسر با پرتابی به مسافت ۱۴.۵۸ متر بالاتر از زهرا امیدوار و ملینا رضایی ملک با ۱۳.۷۰ و ۱۳.۱۲ متر اول شد.

در ماده صد متر با مانع، الناز کمپانی دونده تیم گل گهر سیرجان با زمان ۱۳.۶۴ ثانیه قهرمان شد و فائزه آشورپور از دانشگاه آزاد و پردیس عبدالمحمدی از گل گهر دوم و سوم شدند.

در ماده صد متر، حمیده اسماعیل نژاد از تیم چادرملو اردکان که اخیراً در بازی‌های آسیایی هانگژو نیز فینالیست بود با زمان ۱۱.۸۵ ثانیه اول شد. الناز کمپانی و مریم محبی نیز با زمان‌های ۱۲.۳۵ و ۱۲.۴۴ ثانیه دوم و سوم شدند.

در پرش با نیزه، مهسا میرزاطبیبی با پرتابی به طول ۳ متر و ۸۰ سانتی‌متر در جایگاه نخست ایستاد و سمیرا کردعلی و فاطمه خدایی در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

در ماده ۴۰۰ متر عنوان قهرمانی به کژان رستمی دونده تیم گل گهر رسید که رکورد ۵۶.۸۹ ثانیه را ثبت کرد و نگین آذری عدالت و نازنین عیدیان هر دو از دانشگاه آزاد دوم و سوم شدند.

تیم دانشگاه آزاد در ماده ۴ در ۱۰۰ متر امدادی با زمان ۴۸.۳۲ ثانیه بالاتر از تیم چادرملو اردکان اول شد و دو تیم این رقابت را برگزار کردند.

در مسابقه پرش سه گام، مریم کاظمی از تیم چادرملو با پرشی ۱۲.۵ متری اول شد و سارینا ساعدی و حدیثه احمدی دوم و سوم شدند.

در ماده ۵ هزار متر، پریسا عرب از گل گهر سیرجان با زمان ۱۶ دقیقه و ۵۸ ثانیه و ۷۱ صدم ثانیه به مقام اول رسید و زهرا افشاریان و فاطمه چناری در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

رکورد ملی پرتاب دیسک توسط کاردان شکست

تنها رکورد جدید در این روز به نام ژاله کاردان پرتابگر اردبیلی تیم چادرملو اردکان ثبت شد. او در پرتاب دیسک با پرتابی ۵۱.۵۷ متری رکورد ملی و باشگاهی این ماده را شکست.

حد نصاب قبلی ملی این ماده در فروردین سال ۹۸ با رکورد ۵۱.۴۹ در اختیار خود کاردان بود و او این بار، رکوردش را ۸ سانتی‌متر بهبود بخشید. همچنین رکورد پیشین باشگاهی این ماده با مسافت ۵۰.۹۰ (۱۴۰۲/۵/۲۶) در اختیار مهلا محروقی بود.

پریچهر شاهی رکورد مربی‌اش را شکست و گریست

پریچهر شاهی دونده تیم چادرملو اردکان در ماده ۱۵۰۰ متر با زمان ۴ دقیقه و ۳۴ ثانیه و ۲۷ صدم ثانیه فاتح شد. او بالاتر از سمیرا خداترس و تکتم دستاربندان، دوندگان مشهدی تیم گل گهر قرار گرفت.

او با این حد نصاب، رکورد باشگاهی ماده ۱۵۰۰ متر را شکست. حد نصاب قبلی باشگاهی این ماده با زمان ۴:۳۴.۷۳دقیقه (۱۳۸۸/۷/۵) در اختیار لیلا ابراهیمی بود که در حال حاضر، مربی پریچهر است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=94467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.