4
در گفتگو با مدیرعامل شرکت نوین کاران میلان نو عنوان شد

هلدینگ میلانو، حامی جدید برای ورزش زنان

  • کد خبر : 95178
  • 21 آذر 1402 - 9:39
هلدینگ میلانو، حامی جدید برای ورزش زنان
هلدینگ میلانو پس از فعالیت در حمایت از ورزشکاران و تولید مکمل‌های ورزشی، تصمیم گرفته است در بخش ورزش قهرمانی زنان نقشی شاخص‌تر ایفا کند.

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر کاراته زنان امسال شاهد حضور تیمی تحت عنوان میلانو در این مسابقات بود. تیمی قدرتمند و متشکل از استعدادهای کاراته با هدایت راضیه جلیل پور، مربی خوشنام کاراته ایران.

با این وجود، نام میلانو از سال‌ها پیش در ورزش ایران دارای جایگاه بوده است زیرا هلدینگ میلانو در زمینه تولید دارو و مکمل‌های ورزشی فعالیت می‌کند و حامی رشته‌های مختلف به ویژه پرورش اندام بوده است.

به عبارت دیگر، هلدینگ میلانو تاکنون به عنوان برندی در رشته پرورش اندام شناخته می‌شد اما ورود قدرتمند به حوزه کاراته و برنامه کنونی برای تشکیل باشگاه میلانو و فعال در رشته‌های مدال‌آور زنان اتفاقی تازه و امیدبخش برای ورزش زنان ایران قلمداد می‌شود.

چرا میلانو علاقمند به ورود به ورزش زنان است؟

سید سروش هاشمی مدیرعامل شرکت نوین کاران میلان نو درباره برنامه‌های میلانو برای ورزش زنان می‌گوید: نگاه ما به حوزه ورزش زنان، نگاهی مبتنی بر مسئولیت اجتماعی از یکسو و کمک به شاخص‌های فرهنگی ورزش زنان از سوی دیگر است و عقیده داریم بخش خصوصی می‌تواند نقشی کلیدی در زمینه تکریم جایگاه ورزشکاران زن ایفا کند.

وی با بیان این که ساختار دولتی ورزش ایران قادر به تأمین نیازهای مالی در ورزش قهرمانی زنان نیست، حضور بخش خصوصی در ورزش زنان را راه برون‌رفت از گره‌های کنونی می‌داند که دختران ورزشکار با آن مواجه‌اند و ممکن است به بهای از دست رفتن استعدادها که سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند، بیانجامد.

هاشمی ادامه می‌دهد: میلانو در گذشته در رشته‌های واترپولو و بدنسازی فعالیت‌هایی داشته و حمایت و اسپانسرینگ چهره‌های ورزشی از جمله چند ورزشکار شاخص در بخش زمان را بر عهده داشته اما امروز نگاهی وسیع‌تر به ورزش زنان داریم و تشکیل باشگاه میلانو به معنای ظهور یک برند تازه در ورزش زنان ایران خواهد بود.

میلانو در پی اعتلای نام ایران و فرهنگ زن مسلمان

سید سروش هاشمی با تمجید از تیم کاراته زنان میلانو در لیگ برتر کاراته تاکید می‌کند حضور موفق در کاراته و حمایت از دختران آینده دار ایران شروعی برای توسعه فعالیت میلانو در این رشته و ورود به سوپرلیگ کاراته در سال ۱۴۰۳ است. به گفته سروش هاشمی، میلانو در حال بررسی تیمداری در رشته‌هایی نظیر تکواندو، کوراش و سنگ‌نوردی است.

وی می‌افزاید: امروز می‌بینیم که ورزشکاران آینده دار ما در مسیر پیشرفت خود دچار چالش‌های جدی برای تأمین هزینه‌های این مسیر هستند و در چنین شرایطی وظیفه ماست که به یاری آنها بشتابیم. قرار نیست بخش خصوصی وارد شود و تمام مشکلات را رفع کند اما می‌تواند به سهم خود نقش‌آفرین باشد.

از نظر مدیرعامل میلانو، حمایت از ورزشکاران مدال‌آور زن در میادین بزرگ بین‌المللی به معنای ایجاد ارزش افزوده برای نام ایران در صحنه جهانی است و اکنون، این وظیفه بخش خصوصی است که برای اعتلای نام جمهوری اسلامی ایران و نشان دادن فرهنگ ورزشکاران زن مسلمان دست‌به‌کار شود و بخشی از مسئولیت ارتقای نام مرز پرگهر را بپذیرد.

به همین دلیل است که میلانو علاقه کمتری به رشته‌های توپی نشان می‌دهد. نگاهی بر وضعیت مالی و رفاهی ورزشکاران زن رشته‌های مختلف نشان می‌دهد رشته‌های مدال‌آور با وجود نقش‌آفرینی در میادین بزرگ، از حمایت مالی کمتری از سوی بخش خصوصی برخوردارند و سطح درآمدی و رفاهی در این رشته‌ها گاهی باورنکردنی است.

رویکرد و نگاه مثبت هلدینگ میلانو در وهله اول نسبت به ورزش زنان و در وهله دوم، نسبت به رشته‌های کمتر برخوردار و مدال‌آور، رخدادی شیرین و امیدبخش در ورزش کشور است. ورزش زنان تشنه حضور بخش خصوصی است و سرمایه‌گذاری در آن، سرمایه‌گذاری بر روی کرامت بخشی نسبت به دختران ورزشکار از یکسو و اعتلای نام ایران اسلامی درآنسوی مرزها، از سوی دیگر است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=95178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.