12

نگاهی بر عملکرد دختران کاراته ایران در سری آ سالزبورگ ؛ مدال بر گردن خاکسار و بهمنیار

  • کد خبر : 17493
  • 13 اسفند 1397 - 19:48
نگاهی بر عملکرد دختران کاراته ایران در سری آ سالزبورگ ؛ مدال بر گردن خاکسار و بهمنیار

پرونده حضور دختران کاراته کای ایران در مسابقات کاراته سری آ سالزبورگ اتریش بسته شد و نقطه روشن این حضور مدال طلای طراوت خاکسار و نقره سارا بهمنیار بود. جای خالی حمیده عباسعلی نیز بر روی سکو حس شد و این حسرت در قبال شیما آل سعدی هم محسوس بود.

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – رقابت‌های کاراته سری آ در سالزبورگ اتریش در حالی به پایان رسید که تیم کاراته بانوان ایران در این مسابقات نتایج قابل قبولی کسب کرد. این نتایج از پیشروی قابل قبول مهسا افسانه در جدول کاتای انفرادی آغاز و به مدال طلای طراوت خاکسار ختم شد.

در این رقابت‌ها که با حضور ۲۰۵۷ کاراته کا از ۹۹ کشور برگزار شد، تیم ایران در مجموع موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۲ برنز شد که یک طلا و یک نقره سهم بانوان بود. طراوت خاکسار در این مسابقات برای ایران طلا گرفت و سارا بهمنیار جوان روی سکوی نایب قهرمانی قرار گرفت.

این ۲ مدال برای تیم ستاره موسوی یک موفقیت ارزنده تلقی می‌شود گرچه حسرت حذف زودهنگام حمیده عباسعلی و شیما آل سعدی و از دست رفتن برنز رزیتا علیپور نیز در کنار این ۲ مدال خودنمایی می‌کند.

خاکسار و طلای ارزشمند

در وزن ۵۵- کیلوگرم، طراوت خاکسار در مبارزه فینال والنتینا تورو منس از شیلی را یک بر صفر شکست داد و به مدال خوشرنگ زرین این مسابقات دست پیدا کرد. آغاز راه طراوت با برد ۸ بر صفر والنتینا چکاریور از اسپانیا همراه بود و او در ادامه تورنمنت، توانست  ۶ بر ۴ از سد آلبولنا گروالا از کوزوو عبور کند.

در سومین مبارزه خاولا اوحمد از مراکش را ۹ بر صفر شکست داد. در ادامه ۶ بر یک مقابل جانا بیتس آلمانی به پیروزی رسید. سپس ۳ بر صفر سابینا زاخاروآ از قزاقستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. خاکسار در نیمه نهایی آنجلیکا ترولوگا اوکراینی نفر اول رنکینگ جهان را ۲ بر صفر برد و به فینال راه پیدا کرد.

نقره بهمنیار با شکست برابر حریف ژاپنی

سارا بهمنیار در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم در فینال مقابل آیاکا تادانو از ژاپن قرار گرفت و ۲ بر صفر نتیجه را به این حریف واگذار کرد و به مدال نقره این وزن دست یافت. بهمنیار ابتدا سارا لئال از پرتغال را یک بر صفر شکست داد.

او در ادامه برابر الکساندرا لیدوژا از روسیه با حساب ۳ بر صفر پیروز شد و در سومین مصاف مقابل کاتریانا کروا از اوکراین پس از تساوی ۲ بر ۲ با قانون سنشو به پیروزی دست یافت . سارا بهمنیار در چهارمین دیدار سارا هوبریش آلمانی را ۴ بر یک مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. کاراته کای اهل آستانه اشرفیه در این مبارزه ۲ بر صفر بر شی ائو شانگ از چین تایپه غلبه کرد و فینالیست شد.

رزیتا علیپور، بدشانس سنشو

رزیتا علیپور نماینده ایران در وزن منهای ۶۱ کیلو بود اما در عین شایستگی دستش از مدال کوتاه ماند.او کارش را با رویارویی با میهالا مارائوتا از رومانی آغاز کرد و پس از تساوی یک – یک در قانون سنشو پیروز میدان شد اما در دور دوم با شکست در قانون سنشو برابر ژائویان یین از چین در نهایت به جدول شانس مجدد رفت.

تیم ملی کاراته بانوان در سالزبورگ: ایستاده از راست: ستاره موسوی، طراوت خاکسار، سارا بهمنیار، شیما آل سعدی، فاطمه صادقی، رزیتا علیپور و حمیده عباسعلی

در شانس مجدد، رزیتا امید زیادی داشت که تا دیدار رده بندی پیش برود اما پس از پیروزی ۶ بر صفر برابر سابرینا پریررا از برزیل و ۲ بر صفر برابر دیانا شوستاک از اوکراین در دور سوم جدول شانس مجدد باز هم با قانون سنشو و این بار برابر جیانا لطفی از مصر بازنده و حذف شد. بدین ترتیب قانون سنشو گرچه در دور اول عامل صعود او شد اما در هر ۲ شکست رزیتا، نقش اصلی را ایفا و او را از کسب مدال برنز دور کرد.

دستپخت مکزیکی برای شیما آل سعدی

شیما آل سعدی یکی از ۲ کاراته کای دختر تیم ملی بود که فقط یک مسابقه در این تورنمنت انجام داد. او در دسته منهای ۶۱ کیلوگرم در دور نخست یک بر صفر برابر “ژوناشی کابایه رو” از مکزیک مغلوب شد و با شکست “کابا یه رو” در دور بعد، آل سعدی وداعی زودهنگام با مسابقات سری آ داشت.

حذف حیرت انگیز حمیده عباسعلی

عملکرد عمدتاً موفق حمیده عباسعلی در کاراته وان این ذهنیت را ایجاد کرد که حمیده در سری آ باید تا مراحل بالا پیش برود و حتی مدال بگیرد. با این حال سالزبورگ برای عباسعلی خوش یمن نبود. دختر کاراته کای وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم ایران در دور اول برابر آلیسیا کوپولا از ایتالیا ۲ بر یک مغلوب شد و با شکست کوپولا در دور بعد کاراته کای پرامید ایران تنها با یک بازی از دور مسابقات کنار رفت.

کاتاروها در سالزبورگ؛ عملکرد قابل قبول مهسا افسانه

در بخش کاتای انفرادی مهسا افسانه کاتاروی با سابقه ایران در بازگشت به میادین بین المللی عملکرد قابل توجهی داشت. او در گروه ۷ دور اول به عنوان نفر اول از گروه خود صعود کرد، در دور دوم در گروهی ۸ نفره دوم شد و به دور سوم رسید.

در دور سوم مهسا افسانه توانست به عنوان نفر سوم راهی مرحله چهارم شود اما در دور چهارم در گروهی دشوار، او در بین ۸ نفر این گروه هفتم شد و به جاه طلبی‌هایش در اتریش پایان داد. دیگر کاتاروی ایران در این مسابقات فاطمه صادقی جوان بود.

صادقی در مرحله اول در گروه ۱۶ نفره دوم شد و به دور دوم رفت و در دور دوم در گروه ۸ نفره خود پس از ساندرا سانچز اسپانیایی دوم شد و به دور سوم راه یافت. صادقی در دور سوم ششم شد و نتوانست به مرحله چهارم راه یابد.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=17493

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.