24

انتخابی تیم ملی تکواندو | زینب اسماعیلی اردونشین شد

  • کد خبر : 29364
  • 01 مهر 1398 - 21:04
انتخابی تیم ملی تکواندو | زینب اسماعیلی اردونشین شد

در انتخابی ورود به اردوی تیم ملی تکواندو در وزن چهارم المپیکی، زینب اسماعیلی اردونشین شد . او در مسابقه نهایی انتخابی توانست زهرا پور اسماعیل را شکست دهد و به همراه ملیکا میرحسینی وارد اردو شود. شکست سنگین شهربانو دامغانی نژاد برابر زینب اسماعیلی نیز قابل پیش بینی نبود.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس ؛ مسابقات ورود به اردوی مقدماتی تیم‌ ملی تکواندوی بانوان امروز دوشنبه اول مهر در فدراسیون تکواندو در ۴ وزن المپیکی برگزار شد و ملیکا میرحسینی عنوان نخست این انتخابی را در وزن چهارم المپیکی به دست آورد. زینب اسماعیلی هم صاحب سهمیه دوم ورود به اردو شد.

در وزن چهارم المپیکی و دسته به اضافه ۶۷ کیلوگرم، در دور اول مهدیس خراسانی از اصفهان، نفیسه رنگرز زاده از خراسان رضوی را حذف کرد اما در نیمه نهایی به زهرا پور اسماعیل، تکواندوکار مازندرانی ۲۱ بر ۱۱ باخت.

در سوی دیگر جدول، ابتدا زینب اسماعیلی با برتری ۲۶ بر یک برابر شهربانو دامغانی نژاد شکستی سنگین و دور از انتظار را به شهربانو تحمیل کرد. این شکست برای شهربانو دامغانی نژاد قابل پیش بینی نبود. به عبارت صریح تر این باخت ناامید کننده به نظر می رسد.

با این وجود شکست سنگین به دامغانی نژاد فرصت می دهد تا واقعیت ها مواجه شود و ضعف هایش را رفع کند. البته این موضوع را هم باید در نظر گرفت که شهربانو دامغانی نژاد یکی دو روز پیش از مسابقه دچار سرماخوردگی شدیدی شده بود و از نظر بدنی، توان کافی برای رقابت با حریف را نداشت.

صفا ارجمندی با شکست ۴ بر ۲۷ برابر ملیکا میرحسینی که کاملا آماده به نظر می رسید از دور مسابقات کنار رفت. در نیمه نهایی ملیکا میرحسینی ۱۴ بر ۶ زینب اسماعیلی را برد و در دیدار نهایی این وزن ۱۴ بر یک زهرا پور اسماعیل را شکست داد.

با توجه به این که زهرا پور اسماعیل در فینال با اختلاف ۱۳ امتیاز به ملیکا میرحسینی باخت و همچنین از سوی دیگر طبق قرعه کشی رندوم و سیستمی در سمت آسان جدول قرار گرفته بود در مسابقه نهایی انتخابی به دیدار زینب اسماعیلی که با ۸ امتیاز اختلاف به میرحسینی باخته بود رفت.

این مسابقه با برتری قاطع زینب اسماعیلی همراه شد تا به نوعی حق به حقدار برسد و زینب اسماعیلی جواز حضور در اردو را کسب کند. زینب اسماعیلی اکنون به همراه ملیکا میرحسینی سهمیه ورود به اردو در وزن چهارم را کسب کرده است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=29364

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. ولی گویا زینب اسماعیلی و ملیکا میرحسینی به اردو دعوت شدند و خبری از پور اسماعیل نیست در بین اسامی
    فکر میکنم جابجا نوشتید
    حتی در اخبار تکواندو بانوان نوشته بود که زینب اسماعیلی زهرا پوراسماعیل رو شکست داده
    فکر میکنم اشتباه کردید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.