19

تیم ملی رویینگ در راه آسیا | همه چیز در مورد شائبه کم کاری؛ بیداد، عباسی و اشرف توضیح می‌دهند

  • کد خبر : 30269
  • 16 مهر 1398 - 11:56
تیم ملی رویینگ در راه آسیا | همه چیز در مورد شائبه کم کاری؛ بیداد، عباسی و اشرف توضیح می‌دهند

با پایان اردوی انتخابی تیم ملی قایقرانی رویینگ در سد شیرین دره خراسان شمالی، ترکیب تیم ملی رویینگ برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی مشخص شده است. تیمی که البته حرف و حدیث‌های پیرامون آن وجود دارد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس؛ پس از ماه‌ها تمرین مداوم و آماده سازی و طی روندی انتخابی از سوی دختران رویینگ، حالا ۷ پاروزن ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند. سولماز عباسی برای اولین بار هدایت تیم ملی بزرگسالان را بر عهده دارد.

تیم ملی از اول تا پنجم آبان در چونگجو کره جنوبی درگیر مسابقات قهرمانی آسیا می‌شود. ترکیب ایران را قدیمی‌ها و جوان‌ها تشکیل می‌دهند اما در مورد این تیم حاشیه‌هایی مطرح شده است

این حواشی ناشی از برگزاری مسابقات انتخابی درون اردویی است به طوری که تجدید مسابقات انتخابی شائبه‌هایی را در این مورد پدید آورده است. البته سولماز عباسی مربی تیم ملی این موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید همه چیز طبق الگوهای فدراسیون جهانی صورت گرفته است.

با این حال، حذف نام هانیه بیداد ستاره جوان تیم ملی رویینگ و تصمیم او بابت خداحافظی از این رشته به دلیل آن چه وی “بی عدالتی” خوانده است بر شائبه‌ها دامن می زند.

تست ۱۳ مهر و نتیجه غیر استاندارد

تعدادی از حاضران در اردوی خراسان شمالی روز ۱۳ مهر در بخش دو نفره سنگین وزن مسابقه انتخابی دادند تا از بین هانیه بیداد، هانیه خورسند نازنین رحمانی دو نفر برای این ماده انتخاب شوند.

ورود ۳ نفر به تست برای تستی که ۲ نفر برنده و یک نفر بازنده دارد در نگاه اول عجیب است. در شرایط ۳ نفره، راه برای کم کاری باز می‌شود چون یکی از شرکت کنندگان در قایق دیگری می‌تواند تمام توان خود را به کار نبندد و رقیب را از میدان به در کند مگر این که نظارت ویژه‌ای برای مقابله با این اقدام وجود داشته باشد.

اکنون به نتایج این مسابقه در ۱۳ مهر برمی گردیم. رکورد هانیه بیداد و نازنین رحمانی 7 دقیقه و 18 ثانیه بود و هانیه خورسند و نازنین رحمانی رکورد7 دقیقه و 12 ثانیه را ثبت کردند اما رکورد ثبت شده هانیه بیداد و هانیه خورسند8 دقیقه و 17 ثانیه ثبت شده است یعنی یک دقیقه کمتر از رکورد ۲ قایق دیگر.

به عبارت دیگر این اعداد و ارقام دلیل کافی برای بررسی موضوعی هستند که هانیه بیداد نسبت به آن معترض است. در مورد نقش ناظر و این که ناظر متخصص یا معتبری برای این رقابت به محل تست اعزام شده یا خیر، اطلاعات دقیقی وجود ندارد و این، موضوعی است که فدراسیون قایقرانی از آن مطلع است.

سه فرضیه وجود دارد. یکی این که تفاوت قدی و وزنی یا همگون نبودن فکری و فنی هانیه بیداد و هانیه خورسند باعث رقم خوردن چنین رکوردی شده است. فرضیه دوم این است که هانیه خورسند کم کاری کرده و فرضیه سوم، کم کاری هانیه بیداد است.

سولماز عباسی: همه چیز در چارچوب قوانین بود / خورسند خط نخورده بود

سولماز عباسی مربی تیم ملی رویینگ از نتیجه کسب شده در انتخابی تیم دو نفره دفاع می‌کند اما در مورد تفاوت رکورد قایق خورسند – بیداد این توضیح را دارد که شاید کم کاری از سوی بیداد بوده است و نباید خورسند را مقصر قلمداد کرد.

عباسی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس ابتدا در پاسخ به این سؤال که آیا این موضوع صحت دارد که هانیه خورسند یک بار در فهرست خط خوردگان و خروجی‌های اردو قرار گرفته و سپس با فشارهای بیرونی به اردو بازگشته و مورد آزمون مجدد قرار گرفته گفت که این موضوع را تکذیب می‌کند و هانیه خورسند را خط نزده است.

او همچنین درباره تست ۳ نفره و این که آیا برگزاری تست قایق دبل با ۳ پاروزن آن هم در وضعیتی که یک نفر باید حذف شود شرایط را برای کم کاری پاروزنان برای حذف رقیب ایجاد نمی‌کند گفت: ما این تست و تمامی تست‌هایی که در جریان اردوی ملی داشتیم بر پایه تست‌های استاندارد فدراسیون جهانی گرفتیم. شرایط استاندارد می‌گوید مربی در این تست‌ها، قایقی که رکورد بهتر و عملکرد فنی بهتری دارد را انتخاب کند.

مربی تیم ملی رویینگ همچنین در مورد اختلاف نزدیک به یک دقیقه‌ای قایق هانیه خورسند – هانیه بیداد با ۲ قایق دیگر گفت: شاید ثبت چنین تایمی حاصل کم کاری هانیه بیداد باشد. ما نمی‌توانیم دیگری را متهم کنیم زیرا زمانی که یک نفر کم کاری کند رکورد خودش را هم خراب می‌کند.

در ادامه، سولماز عباسی اظهار کرد: ما شرایط سختی در این اردو داشتیم. ما بهترین نفرات را در اختیار داشتیم که فاصله فنی بسیار کمی با هم داشتند و کار برای انتخاب تیم سخت بود ضمن این که سهمیه محدودی برای اعزام هم داشتیم. تلاش بر این بوده که شایسته‌ترین ها در تیم باشند. این مسابقات هم آخرین رقابت ما نیست. ما مسابقات مهمی در آینده در پیش داریم.

مربی تیم ملی رویینگ با اشاره به موضوع هانیه بیداد گفت: هانیه بیداد از سن نوجوانی با من کار کرده است. او یک ورزشکار جوان است و شاید اگر پس از حذفش از تیم ملی، مورد حمایت بیشتری از سوی اطرافیانش قرار می‌گرفت چنین مسائلی عنوان نمی‌شد.

هانیه بیداد ؛ دلگیر از همه

ملی پوش ایران در المپیک جوانان آرژانتین گفته است به دلیل بی عدالتی فعلا نمی‌خواهد به رویینگ برگردد با این حال این پاروزن ۱۹ ساله به عنوان سرمایه ملی ارزشمندتر از آن است که به سادگی از او صرف نظر شود.

بیداد در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس می‌گوید: همه چیز ناامید کننده بود. من بهترین ماه‌ها و سال‌های زندگیم را صرف رویینگ کردم. پدرم همیشه به من می‌گفت که مراقب بی عدالتی‌ها باش اما من به او گفتم که در رشته ما رکورد و عدد مهم است و این، مانع بی عدالتی است. باور نمی‌کنم که این اتفاق برای من افتاده است.

هانیه بیداد ادامه داد: در این مورد با خانم اشرف (نایب رئیس فدراسیون) صحبت کرده ام. شرایط خوبی ندارم و به نظرم همه چیز روشن است. برای تیم ملی آرزوی موفقیت می کنم.

کتایون اشرف: بیداد و عباسی سرمایه هستند و از آنها محافظت می‌کنیم

کتایون اشرف نایب رئیس فدراسیون قایقرانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس در مورد حواشی اردوی تیم ملی رویینگ گفت: درباره رکوردهای ثبت شده و فاصله نزدیک به یک دقیقه‌ای رکور بیداد – خورسند، اظهار نظر را به کمیته فنی واگذار می‌کنم و کمیته فنی این موضوع را بررسی خواهد کرد.

او ادامه داد: آن چه در مورد مواد دو نفره و چهار نفره باید مد نظر قرار گیرد این است که در این مواد، این کار تیمی است که اهمیت دارد و نفرات باید از هر نظر با هم هماهنگ باشند. این همگونی اگر به هر دلیل که ممکن است ریشه‌های مختلفی داشته باشد، در کار دیده نشود بعید نیست که نتایج دور از انتظاری گرفته شود. به عبارت دیگر در مورد یک رکورد تیمی باید همه جوانب مربوط به تیم ورک را در نظر بگیریم.

نایب رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: هم هانیه بیداد و هم سولماز عباسی سرمایه‌های ما هستند. چند سال باید تلاش و سرمایه گذاری کنیم تا بیداد و عباسی‌های جدیدی بسازیم؟ به همین دلیل است که با جدیت از از سرمایه‌هایمان محافظت می‌کنیم. چنین موضوعی حل می‌شود و نباید به خدشه دار شدن سرمایه‌های ما منجر شود زیرا به همه ضرر می زند.

چه کسانی به کره می‌روند؟

مریم امیدی پارسا، نازنین ملایی، هانیه خرسند، نازنین رحمانی، زینب نوروزی، کیمیا زارعی و شکیبا وقوفی ۷ پاروزن کشورمان در مسابقات کره جنوبی هستند. آرایش تیم سولماز عباسی از این قرار است:

مریم امیدی پارسا در رویینگ تک‌نفره سنگین وزن

نازنین ملایی در رویینگ تک‌نفره سبک وزن

هانیه خرسند و نازنین رحمانی در رویینگ دونفره سنگین وزن

زینب نوروزی و کیمیا زارعی در رویینگ دونفره سبک وزن

هانیه خرسند، نازنین رحمانی، کیمیا زارعی و شکیبا وقوفی در رویینگ چهارنفره سنگین وزن

شکیبا وقوفی، زینب نوروزی، کیمیا زارعی و مریم امیدی پارسا در رویینگ چهارنفره سبک وزن

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=30269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.