11

غیبت فاطمه صادقی در کاراته وان اسپانیا | تاخیر در ثبت نام یا صرفه جویی در هزینه؟

  • کد خبر : 33030
  • 07 آذر 1398 - 10:30
غیبت فاطمه صادقی در کاراته وان اسپانیا | تاخیر در ثبت نام یا صرفه جویی در هزینه؟

فاطمه صادقی مدال آور جوان کاتای ایران در اولین المپیک ساحلی در قطر مدت کوتاهی پس از کسب این موفقیت در فهرست تیم اعزامی به مرحله پایانی لیگ جهانی ۲۰۱۹ حضور ندارد.

آی دبلیو اسپورتسفاطمه صادقی دختر شماره یک کاتای ایران که موفق شد در اولین دوره المپیک ساحلی در دوحه قطر صاحب مدال نقره شود بر خلاف آن چه تصور می شد در آخرین مرحله از لیگ جهانی کاراته در اسپانیا حاضر نخواهد بود.

گرچه مدال صادقی در دوحه اولین مدال کاتای ایران در صحنه بین المللی محسوب می شد اما این موفقیت انگیزه بخش با غیبت فاطمه در اسپانیا به تلخی گراییده است. در مورد غیبت این کاتارو، تاخیر در ثبت نام صادقی از سوی فدراسیون کاراته یک روایت است و صرفه جویی در هزینه ها، روایت دیگر.

فدراسیون کاراته به تبع همه فدراسیون های ورزشی برای اعزام های خود با مشکلات مالی مواجه است و گفته می شود به این فدراسیون ابلاغ شده که تنها ورزشکاران دارای شانس مدال را به مسابقات قهرمانی جهان اعزام کند در حالی که فاطمه صادقی تا مدال آوری فاصله دارد.

به عبارت دیگر، لیگ جهانی برای کاتاروی شایسته ایران می توانست میدانی برای کسب تجربیات جدید باشد اما فشارهای مالی سبب شده فدراسیون کاراته احتمالا بر خلاف میل باطنی تصمیم بگیرد قید حضور کاتاروی جوان را در کاراته وان اسپانیا بزند.

رویکرد صرفه جویی در هزینه ها با حذف اعزام های غیر ضروری و فاقد شانس مدال، رویکرد کلی وزارت ورزش و جوانان است که به فدراسیون های ورزشی نیز ابلاغ شده است. گرچه فدراسیون کاراته به طور رسمی در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده اما باور پذیر نیست که دلیل عدم حضور فاطمه در اسپانیا، تاخیر در ثبت نام باشد. روراستی همیشه گزینه بهتری است.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=33030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.