17

آینده کاراته بانوان ایران ؛ سمانه خوش قدم و آغاز دوران نوسازی

  • کد خبر : 33360
  • 11 آذر 1398 - 10:15
آینده کاراته بانوان ایران ؛ سمانه خوش قدم و آغاز دوران نوسازی

تیم ملی کاراته بانوان مهم ترین هدف پیش روی خود را حضور در المپیک می بیند. سمانه خوش قدم سرمربی جدید تیم ملی است و اتمسفر تیم ملی و مدل فکری او حاکی از آغاز تدریجی پروژه جوانگرایی در تیم ملی است.

حامد اسماعیلی – آی دبلیو اسپورتسکاراته ایران برای حضور در المپیک روی تعداد مشخصی از کاراته کاها سرمایه گذاری کرده است. اکنون با گذشت دوره های پیاپی کاراته وان مشخص شده که چه کسانی برای حضور در المپیک توکیو شانس دارند.

گزینه های جدی حضور در المپیک حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار، سارا بهمنیار و رزیتا علیپور هستند ضمن این که ایران در ترکیب ملی خود زهره برزگر و شیما آل سعدی را نیز در اردو داشته است.

اکنون سوال این است که پس از المپیک ۲۰۲۰، رویکرد تیم ملی برای بازی های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ ژو و مسابقات قهرمانی جهان چه خواهد بود؟ آیا خانه تکانی در تیم ملی در راه است.

دعوت از ۲ کاراته کای جوان به جمع اردونشینان بزرگسالان از سوی سمانه خوش قدم پیش از اعزام تیم ملی به مرحله هفتم کارته وان این خانه تکانی را باور پذیر می کند به ویژه این که او پیش از این مربی تیم های ملی پایه بوده و در المپیک جوانان آرژانتین نیز هدایت دختران کاراته کا را بر عهده داشت.

سارا بهمنیار جوان ترین عضو کنونی تیم ملی کاراته است اما جوان های دیگری نیز جایگزین ستاره های فعلی می شوند؟

برخی بر این باورند که المپیک ۲۰۲۰ نقطه پایان رزیتا علیپور و چهره هایی چون زهره برزگر در تیم ملی کاراته است. حمیده عباسعلی نیز گرچه با برنز کاراته وان مادرید نشان داد همچنان آماده است اما او نیز به تدریج پا به سن می گذارد و باید دید خود او و البته تصمیم گیرندگان برای تیم ملی در مورد ادامه حضور تا بازی های آسیایی ۲۰۲۲ چه نظری دارند.

طراوت خاکسار همچنان گزینه ای معقول برای ادامه راه است به شرطی که افت او ادامه دار نباشد و سارا بهمنیار جوان و مستعد، تا مدت طولانی فرصت افتخار آفرینی برای کاراته ایران را دارد. بنا بر این، گزینه های روی میز سمانه خوش قدم، احتمالا تزریق حداقل ۲ یا ۳ بازیکن جدید به تیم ملی خواهد بود و شاید بیشتر.

در نتیجه، تیم ملی کاراته بانوان با حضور سمانه خوش قدم وارد دوران نوسازی شده است. گرچه تیم های ملی جوانان و امید با از دست دادن دوره اخیر مسابقات قهرمانی آسیا متضرر شدند اما خوش قدم می تواند رهبر پروژه جوانگرایی در تیم ملی و همچنین ناظر بر ساخت و ساز در تیم های پایه باشد. منابع انسانی تیم ملی، ابدی نیست.

لینک کوتاه : https://www.afravarzesh.ir/?p=33360

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.